Uppesittarkväll med Årets spel

Senaste spelet du klarade?

Medlem
Skrivet av pacc:

Klarade just storyn i mirrors edge catalyst,
ändå rätt bra flyt trots att jag missat hur vissa moment funkade och dog en massa i onödan på sista klättringarna.

Det kanske ändå blir ett annat svenskutvecklat första persons äventyr nästa vecka.

Men…det är ju inte speciellt minnesvärt. Nu vet jag inte vilken budget spelet hade men det är ju mellanmjölk och det är ju gott ändå.

Medlem

Metaphor: ReFantazio. Hade ingen hype och inga förväntningar före release då det är ett nytt IP från Persona utvecklarna. Men det visade sig vara riktigt bra. Ett av årets absolut bästa spel i min mening. Får hoppas det blir en ny serie de spinner vidare på.

Medlem

Botany Manor - pusselspelet där man planterar blommor.
The Quarry - det här slasheräventyret där man ska styra ett gäng tröga ungdomar.

Medlem

8-Bit Adventure Anthology Volume I: Shadowgate (Windows)

Nå, det här var ju oändligt mycket lättare än jag vill minnas det som. Bättre än jag minns, dessutom. Kul!

Medlem

Dying Light 2, ett okej spel även om jag inte är en parkour-fanatiker. Svag story, men det gör inte så mycket när fokus är på att döda zombies och banditer. Det värsta är dock att man blir låst i micro-cutscenes hela tiden, ska du öppna en dörr så blir det en liten film på fem sekunder där din karaktär öppnar dörren och går igenom den. Otroligt jobbigt att hela tiden förlora kontrollen på detta viset jämfört med typ Half-Life där man alltid kan titta fritt omkring sig. Dessutom en del Quick Time Events som inte tillför speciellt mycket. Jag vill minnas att ettan var mycket bättre även om jag inte spelat det sedan det kom ut för tio år sedan. 3/5.

Medlem

Cartoon Network Battle Crasher

Medlem

Indiana Jones

Skriv svar