Senaste spelet du klarade?

Medlem

Den sista episoden av Wallace & Gromit Grand Adventures, Episode 4 - The Bogey Man, som jag spelade på Steamdeck.
Lite av en raritet numera som jag haft i backloggen länge. Det är ju ett Telltale-spel som plockats bort från allting numera, och får anses som utrotat.

Medlem

Platina i Redemption Reapers på PS 5

Medlem

Spelat ut death stranding directors cut till ps5. Spelade ut första versionen typ 2019 och det är fortfarande lika bra. Nu längtar man till 2an om Kojima och co. Håller vad man lovar med en 2025 release.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spelat ut death stranding directors cut till ps5. Spelade ut första versionen typ 2019 och det är fortfarande lika bra. Nu längtar man till 2an om Kojima och co. Håller vad man lovar med en 2025 release.

Var det stora skillnader? Har klarat ”gamla” på PC.

Medlem

Alltså, nu var det ju så många år sen jag klarade ut det första men det är små QoL saker som gör directors cut lite vassare. Man får vapen ngt tidigare, lite fler vägar att bygga, lite fler uppdrag.
Sista området är lite enklare men har man den gamla versionen behöver man liksom inte köpa den nya, så stora skillnader är det verkligen inte.

Medlem

Black Myth: Wukong 9/10
Väldigt bra på sin grej.
Det bästa: Bossarna, temat, musiken.
Full pott om: Färre eller "tydligare" osynliga väggar, mer variation i hur man kan slåss, roligare loot, mindre tramsig dialog.

Medlem

Steamworld dig 2 på NS.
3,5 av 5

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Klarade Etrian Odyssey HD efter ungefär 72 timmar Det var slutet på storyn men det fanns fler våningar att utforska efter man klarat det så jag har fortsatt i minst 10 timmar nu... det är väldigt tjatiga våningar med teleporters och fällor som gör att man trillar ner till våningen under, så får se hur mycket längre jag orkar spela. Jag räknar dock spelet som avklarat eftersom eftertexterna har rullat🙂

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Final Fantasy VII Rebirth.

Var väldigt positivt överraskad fram tills kapitel 13. Jag fattar inte varför de insisterar på bossar som tar år att klara, och som har skitlånga oskippbara cutscenes.

Kapitel 13 var så dåligt att hade det inte varit för att jag redan var 80 timmar in i spelet så hade jag slutat spela där. Men nu var jag tvungen att klara det.

Jag var nog lite överlevlad för jag tyckte bossarna va för enkla, tills jag kom till sista. Tog mig 25 försök eller nåt och när jag klarade det så kändes det mer som tur. Obegripligt dålig speldesign på den bossen.
Tyvärr va jag enbart irriterad när efterscenerna rullade :/
Överlag ett bra spel, men eftersom originalet är nog kärt så led jag av svår fomo och kände mig tvingad att göra alla sidoupodrag vilket drog ner tempot i storyn för mycket.

8/10 får det av mig

Medlem

Ninja gaiden black 2. Riktigt bra skulle jag säga! Var som att kliva in i en tidsmaskin.

4/5 Ifall man kan bortse från vissa korta ögonblick, som när man skulle simma. Det var ren tur ifall kontrollerna ville vara med haha

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Thundercats till DS

Medlem

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skriv svar