Epic uppdaterar butiken med molnlagring, tydligare spelsidor med mera

Medlem
Skrivet av Mortac:

Om ni inte förstår vilka fördelar konkurrens medför så kan ni läsa på själva. Men ni kanske föredrar en värld där Steam har ett monopol och kan sätta alla regler själva och sedan rulla tummarna hela dagarna?

Och nej, Steam är inte perfekt. Jag har en hel del synpunkter på saker som Steam kan göra bättre, men jag orkar inte ödsla mer tid på det här nu.

Men din kommentar har ju inget med nyheten att göra. Du påstod att steam skulle bli bättre pga att Epic släpper en funktion som steam redan har. Förklara hur du resonerar.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Men din kommentar har ju inget med nyheten att göra. Du påstod att steam skulle bli bättre pga att Epic släpper en funktion som steam redan har. Förklara hur du resonerar.

Va? Var påstod jag det? Om du läst tråden så handlade mycket av diskussionen om att det är bra med konkurrens. Därav analogin att Valve/Steam får en blåslampa i arslet.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Va? Var påstod jag det? Om du läst tråden så handlade mycket av diskussionen om att det är bra med konkurrens. Därav analogin att Valve/Steam får en blåslampa i arslet.

Du svarar med "bra att valve får konkurrens" i en nyhet som säger att Epic släpper cloud saves. Sen blir du förvånad att folk inte förstår vad du egentligen pratar om?

Men om du vill diskutera hur bra det är att egs köper exklusiviteter så gör det. Rätt tröttsam diskussion vid det har laget.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Achievments. Ska det vara så svårt att få till. En standard for crist sake.

Bara skönt att slippa den jävla farsoten.

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

EGS
Mer pengar till utvecklare
Svar: Fel, det är mer pengar till utgivaren.
Vissa på EGS ger dock ut spelet själva, så dom får pengarna.
T.ex coffee stain studios

THQ nordic äger coffee stain, däremot vågar jag gissa att bättre inkomst hjälper coffee stain i längden.

Sen så är ju majoriteten av alla spelsläpp privatägda så i det stora hela så hjälper det utvecklare.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Och nej, Steam är inte perfekt. Jag har en hel del synpunkter på saker som Steam kan göra bättre, men jag orkar inte ödsla mer tid på det här nu.

Jag frågade dig bara vad du föreslog för förändringar.
Att du inte förstår hur EGS är en negativ kraft på marknaden är ditt problem.

12
Skriv svar