Kvällens raket - Kerbal Space Program 2 avtäckt!

Robot
Kvällens raket - Kerbal Space Program 2 avtäckt!
Medlem

Jävlar i havet, E3 kan dra sig, Gamescom tog spelåret direkt.

Medlem

Underbar trailer, man känner igen alla gånger man slungas mellan hopp och förtvivlan. Första landningen på en annan planet, för att direkt efter välta med raketen.
Första dockningen i rymden för att sista sekund få hjärnsläpp och dra på raketerna och krascha rakt in i den andra farkosten.
Det här hoppas jag riktigt mycket på!

Medlem

Moar boosters!

Medlem

Steam-sidan visar multiplayer som en framstående funktion! I stort sett det enda som jag saknade från ettan.
https://store.steampowered.com/app/954850/Kerbal_Space_Progra...

Medlem

@Fiddi: Kommer det multiplayer till Kerbal 2, blir det nästan garanterat köp. 1:an var helt okej, men lite trist att inte kunna spela med/mot andra skeppsbyggare.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Medlem

Roligaste memen jag sett på väldigt länge XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ruggigt bra trailer, fångade hela känslan från ettan!!

Megadelux
Skrivet av krabbstek:

Ruggigt bra trailer, fångade hela känslan från ettan!!

Not Actual Gameplay Står det också. Jag är sjuuuukt taggad. Men vågar inte hoppas på för mycket. Det är väl detta, Cyberpunk och Bannerlord (Mount & Blade 2) jag ser fram emot.

Medlem

Länge sen man såg en så bra trailer.

eld
Medlem

Intressant med helt ny utvecklare!

Orginalskaparen av ksp startade egen studio och håller på med eget spel, resten av utvecklarna är spridda runt omkring i världen, orginalägarna av IP't lever lyxliv just nu.

Så som squad hanterade ksp och sina anställda så är jag ändå glad att IP't lämnade deras händer.

Medlem

Jag tror det kan bli ett lyft med ny utvecklare. Även om originalet är riktigt bra så hade det stora skavanker. Framförallt uppdragen var väldigt tråkiga och sättet att samla science kändes dåligt och krävde moddar. Även vissa kontroller och UI element var mindre bra.

Jag tror det kan bli riktigt bra med KSP 2. Men vist finns det en liten oro att det inte blir så bra som man hoppas på. Det är ett extremt stort projekt att göra ett nytt KSP från grunden. Och det ser ju verkligen ut som de siktar på ett betydligt större spel med 2an.

Endast 5-17 månaders väntan. För de har väl inte sagt något mer än någon gång under 2020?

Medlem

Hoppas på många oplanerade isärmonteringar av farkoster (explosioner).

1
Skriv svar