Sony köper Spider-Man-studion Insomniac Games

Robot
Sony köper Spider-Man-studion Insomniac Games
Medlem

Känns helt ok!

Avstängd

Gött! Ryktas väl lite löst om en uppföljare till Spider-Man med.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av breahl:

Gött! Ryktas väl lite löst om en uppföljare till Spider-Man med.

Yup. Känns ganska självklart att en ska komma. Spelet sålde bra, var väldigt omtyckt av media och konsumenter, och att studion verkligen hade kul med att utveckla det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av breahl:

Gött! Ryktas väl lite löst om en uppföljare till Spider-Man med.

Det är väl bekräftat att det kommer en tvåa? Det är det jag lever efter 😛 vill verkligen ha en tvåa!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Det är väl bekräftat att det kommer en tvåa? Det är det jag lever efter 😛 vill verkligen ha en tvåa!

Japp såg att det var bekräftat nu men inget om vad den kommer innehålla. Men ryktas om Venom bland annat.

Då kan man antagligen få hans dräkt med.

Det kommer i alla fall 2020 eller 2021, så ett tag kvar.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent

Som att svära i kyrkan att prata om Naughty Dog UTAN att nämna Crash Bandicoot!

Medlem

Såg Venom(ev spoiler!)filmen nyligen. Och dom har ju inte följt original storyn alls. Känns som en barnfilm. Själv så vill jag att det ska vara mycket mörkare och blodigare. På gränsen till Alien kännsla.

Medlem

De håller även på med det Oculusexklusiva spelet Stormlands, som kommer vintern i år till Rift/Rift S.

Redaktör
Ponny

Ge mig den där uppföljaren till Ratchet & Clank: A Crack in Time jag väntat på i 500 år (lätt överdrift?) så håller jag käft. Spider-Man 2 också, tack. Och några PS VR-spel på det? Ja, varför inte!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det här måste räknas som ett av de mest logiska köpen någonsin?

Sen håller jag med Fredrik, ge mig en uppföljare till a Crack in time!!

Medlem

Det ska bli intressant att se vad de kommer att jobba med.

Spider-Man 2 är ganska givet och det har ryktats om ett nytt Ratchet & Clank.

Insomniac är ju ganska produktiva och gör allt från AAA (Spider-Man), "indie-spel" (Song of the Deep) samt VR- och telefon-spel. Med lite investeringar kan de nog jobba på två stora spel samtidigt.

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Såg Venom(ev spoiler!)filmen nyligen. Och dom har ju inte följt original storyn alls. Känns som en barnfilm. Själv så vill jag att det ska vara mycket mörkare och blodigare. På gränsen till Alien kännsla.

Det är ju en Disneyfilm som är rated PG-13 så visst är det en barnfilm, precis som alla andra Marvelfilmer (eventuellt undantaget Deadpool).

Medlem

Där är Sunset Overdrive 2 exklusivt till PS5 plus allt annat Multiplat som Insomniac jobbade på. Sony van E3. Sony van GamesCom. Pjaaa det blir en PS5 för mig.

Gnällkuk

Listan över fantastiska studios som numer är exklusiva till Sony växer bara större och större. Microsoft behöver verkligen ett gäng succéer för nästa generation för att få lite momentum igen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet sålde bra

Det hade tydligen sålt 13,2 miljoner vid förra månadsslutet.

Edit: Activision sitter nog och svär lite över vilken potential de slarvade bort när de satt på licensen under ganska lång tid.

Medlem
Medlem

På tiden. Hoppas de återupplivar Ratchet & Clank med något annat än en halvtaskig remake.

Medlem
Medlem

Känns tråkigt tycker jag som spelar på PC. Kommer alltså aldrig att få en chans att få spela Spider-Man spel av hög kvalité på PC då antar jag.

Kul för er som spelar på Playstation dock.

Medlem
Skrivet av Gobberson:

Känns tråkigt tycker jag som spelar på PC. Kommer alltså aldrig att få en chans att få spela Spider-Man spel av hög kvalité på PC då antar jag.

Kul för er som spelar på Playstation dock.

Då Sony äger licensen till Spider-man för film och spel så hade du nog inte få göra det ändå.

Avstängd
Skrivet av BlackZam:

Då Sony äger licensen till Spider-man för film och spel så hade du nog inte få göra det ändå.

Sony hyr med andra ord ut honom till Avengers-filmerna eller hur funkar det?


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar