Äntligen får alla se Avengers 18 minuter långa E3-demo

Robot
Äntligen får alla se Avengers 18 minuter långa E3-demo

Fågel, fisk eller mittemellan? Nu får vi äntligen bilda oss en tydligare uppfattning.

#crystal-dynamics, #marvel, #marvels-avengers, #square-enix


Medlem

om det kommer med couch co-op lär de bli ett köp annars nej tack.

Medlem

Det där ser.... riktigt dåligt ut alltså, och då syftar jag inte bara på uncanny valley effekten med karaktärer som ser nääääästan ut som film-varianterna men inte riktigt.

Men gameplay!? Generell korridor-shooter fast med Batman-inspirerade närstrider, komplett med filmsekvenser och quicktime-events.

Kanske nån gillar sånt men jag orkade inte ens igenom hela videon.

Medlem

Direkt-till-dvd Avengers

Medlem

Sett några intervjuer och de pratar om linjära spel som något dåligt. Jag har inga som helst problem med linjära spel, så länge de innehåller en underhållande story med kul gameplay, ex. Uncharted.

Avengers kan bli kul.

Medlem

Man ser tyvärr ganska B och sen HERREGUD vad störigt med den där "player experience" rutan som ploppar ut HELA TIDEN. Känns som en pappa som ger beröm till sitt barn för minsta lilla grej.

Medlem

Fågel om jag hade varit 12 bast.

Medlem

Om det var spelets första bana så är ju frågan om resten är mer öppet eller ej. Om man kan växla fritt mellan hjältar eller om det alltid är skriptat. Annars kändes det väldigt Batmanesque (även spiderman körde på samma koncept). Först vanliga fiender, fiender med sköld och sen fiender med elektrifierade handskar. Skulle inte förvåna mig om de introducerar thugs härnäst.

Men trots det.. så blir jag lite sugen.

Avstängd

För linjärt för min smak. Hade varit bättre om det var som Spider-Man där man kan svinga runt och utforska New York, alltså helt öppet. Detta verkar ju vara action hela tiden och det gillas inte.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Riktigt nice förbeställde direkt efter jag såg det här

Medlem

Gameplay såg då väldigt tråkigt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Fick en "meh" känsla av gameplay. Tror jag passar denna. Gillar marvelspel starkt annars, men denna var... meh.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag förstår att de höll det exklusivt

Medlem
Medlem

Vet inte ifall det är åldern, men brukar Avengers slakta skurkarna på löpande? Visst, vanligtvis så är de flesta så präktiga (Superman) att man vill kräkas lite, men det här känns väldigt karaktärslöst när t ex Thor och Hulk går loss på ynka människor på samma sätt de vanligtvis brukar göra mot mer eller mindre odödliga superskurkar.

Medlem

Får känslan av Transformers The Game från 2007 när jag ser detta.
Nein, inget köp.

Medlem

Det där funkar i ett Lego spel. Hade hellre sett ett mer open world. Åtminstone mer öppet än sådär. Känns som Lego Avengers utan legobitar

Det där såg inte alls roligt ut. Känns plastigt, om man nu kan beskriva det så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Det där ser.... riktigt dåligt ut alltså, och då syftar jag inte bara på uncanny valley effekten med karaktärer som ser nääääästan ut som film-varianterna men inte riktigt.

Men gameplay!? Generell korridor-shooter fast med Batman-inspirerade närstrider, komplett med filmsekvenser och quicktime-events.

Kanske nån gillar sånt men jag orkade inte ens igenom hela videon.

Du borde nog kolla upp vad Uncanny valley betyder lol.

Medlem

Tråkigt och dåligt på alla sätt jag kan komma på. Nån slags marulk.

Medlem

Min fru tyckte det såg trevlig ut, och hon spelar mest äventyr som Monkey Island & Syberia. De hon anmärkte på dock var att Tor och Hulken verkade för svaga. Hulken skall liksom inte ta skada ifrån vanliga gevär och människor. Samt att Tor borde åstadkomma mycket mer skada med sin hammare och blixt. Sedan tyckte hon inte alls de såg ut som de skulle då hon bara har film att jämnföra med. Men jag reagerade mer på att rösterna lät väldigt illa.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skägg.
10 Chambers

Spelade det själv precis, tung känsla! Och i Coop och i banor som inte är lila scriptas som denna tutorial kan det bli skoj.


signatur
Medlem

Ser okej ut, men min största fråga är: VAR ÄR THANOS?

Medlem

För att vara tutorial var det väl inte så dåligt. Hellre bra story än "open world" om man behöver välja. Men bra story är jäkligt ovanligt.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Det där ser.... riktigt dåligt ut alltså, och då syftar jag inte bara på uncanny valley effekten med karaktärer som ser nääääästan ut som film-varianterna men inte riktigt.

Men gameplay!? Generell korridor-shooter fast med Batman-inspirerade närstrider, komplett med filmsekvenser och quicktime-events.

Kanske nån gillar sånt men jag orkade inte ens igenom hela videon.

Tänkte skriva något liknande, men nu behöver jag ju inte det...

Undrar dock varför utvecklarna inte har sneglat lite åt de redan existerande superhjältespelen som finns som faktiskt är riktigt bra? Som t ex Infamous serien eller Prototype (när det kom) och sedan lärt sig och inspererats av det?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

1
Skriv svar