Civ-utmanaren Humankind ska bli Endless Space-studions "magnum opus"

Robot
Civ-utmanaren Humankind ska bli Endless Space-studions "magnum opus"
Medlem

Äntligen är vi tillbaka till Call to Power-krigen.

Dessutom är Civ6 någon sorts abomination med sina distrikt, detta SER bättre ut i alla fall.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Jag förstår inte varför trailern visar en hemlös mulatt som spelar musik i rymden?

eld
Medlem
Skrivet av Sickness666:

Jag förstår inte varför trailern visar en hemlös mulatt som spelar musik i rymden?

En neandertalare som spelar bach på en synth i ett rymdskepp i en trailer om ett spel om människans historia, så svårt är det inte.

Medlem

Är detta spelet som kan få mig att lämna Civilization-serien? I sure hope so!

Förövrigt, grym trailer


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Är detta spelet som kan få mig att lämna Civilization-serien? I sure hope so!

Förövrigt, grym trailer

Levererar dem en bråkdel av den unika och roliga gameplay som i Endless Legend tror jag att det kan bli väldigt bra.
Förövrigt gör dem också de absolut snyggaste 4X-spelen i både grafik och UI.

FM-guru
F.d. Sisyr

Om ändå Civ hade den här typen av visuell design istället. Humankind kanske blir skit, vem vet, men utseendemässigt är det en knockout i jämförelse med Civ.

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:

Om ändå Civ hade den här typen av visuell design istället. Humankind kanske blir skit, vem vet, men utseendemässigt är det en knockout i jämförelse med Civ.

Absolut, samtidigt vet vi också hur härligt flytet blir i Civ mot slutet av spelet. Ska vi då ha kraftigt förbättrat ögongodis ska det till att det är en riktigt bra motor för ett 4X-spel Ögongodis i all ära, men det lär ju inte vara så skoj om det rullar i 10-15fps när man ska scrolla över trupperna och planera sin försvarstaktik.

Jag ser gärna att det kommer en utmanare till Civ-serien, även om jag fortfarande tycker om Civ väldigt mycket och nu precis dykt in i en helt annan serie som också verkar riktigt bra, AoW: Planetfall.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar