CS:GO Fantasy League S05 23/8-26/8

Skribent
CS:GO Fantasy League S05 23/8-26/8

Då var det dags! Fantasyn för majoren är släppt och det finns en liga för alla fantasysugna FZ-medlemmar (ni som lurkar utan att vara medlemmar är också välkomna såklart) att hoppa med i.

Det var ett tag sen senast, men nu finns det möjlighet på tre snabba irad! Blir det en Fantasy till nästa del av majoren så kommer det i princip endast finnas en dag på sig att göra lag, den 27 augusti. Fast det tar vi när det kommer, nu är det fantasy till första delen av majoren som gäller!

Fredag 23 augusti kl12.00 drar majoren igång och HLTV har satt deadline för lagen till senast fredag 10.00.

För oss gamla rävar så finns det inga nyheter, förutom någon skum sponsorreklamsbooster som handlar om att en spelare ska äta upp sin "runtime.gg next level meal". Däremot om man är lite ny och dessutom kanske lite blyg så man inte vågar fråga (var inte det, skicka PM eller skriv i tråden. Finns inga dumma frågor) så drar jag lite snabbt vad det är som gäller. Jag har skrivit liknande förut men det är ju trots allt en major så vi kör en liten upprepning.

1. Skapa konto på HLTV.org
2. Klicka på länken nedan.
3. Skapa ditt lag utifrån förutsättningarna som ges. Förutsättningarna är 5 spelare totalt 1 000 000$. Ju dyrare spelare desto bättre har spelaren gjort ifrån sig i tidigare Fantasys (tror jag? Rätta mig gärna om jag har fel).
4. Trodde du att du var klar? Nej nej. Nu ska vi välja roller. Varje spelare kan han en roll som kan ge denne bonuspoäng. Att förklara rollerna blir lite för mycket text så fråga om du har problem.
5. Till sist så finns det något som heter boosters som man kan välja inför varje omgång. Varje booster kan användas en gång.
6. Luta dig tillbaka och se på bra CS.

Kod till ligan: https://www.hltv.org/fantasy/20/league/56613/join?secret=4BB8...

Pris ska vi väl ha. Jag funderade på att bara köra ett totalpris men tror det blir bättre med ett litet pris per del, så man alltid har chans. Eftersom jag kommit över lite biobiljetter så kommer priset vara:

  1. En biobiljett till SF-bio

Samma pris kommer gälla de övriga fantasy som HLTV kör under majoren.

GL HF

Medlem

Blir intressant detta. Drog ihop ett lag med tre säkra kort och två jokrar, hade redan gjort ett "säkrare" lag i HLTV:s liga så tänkte att det gick att ta lite risker nu.

Medlem
Medlem

Snart är det dags!
Kan väldigt lite om lagen som är med i Main Qualifier så det blev rätt random

Skribent

Första inlägget uppdaterat!

Skribent
Skrivet av kebbe:

Blir intressant detta. Drog ihop ett lag med tre säkra kort och två jokrar, hade redan gjort ett "säkrare" lag i HLTV:s liga så tänkte att det gick att ta lite risker nu.

Jag provade också en ny taktik. Chansningar till höger och vänster! Btw, såg du skrivit i nyhetstråden förut om NiPs förehavanden. Officiell utredning kommer öppnas nu av WESA. Fifflaren har hängt ut HeatoN nu också, tydligen så har han även Xizt och friberg på sin sida.

Skrivet av Gneiss:

Snart är det dags!
Kan väldigt lite om lagen som är med i Main Qualifier så det blev rätt random

Mm, inte helt lätt att hänga med. Jag har inte koll på alla lag heller, det finns liksom inte tid till det om man har ett jobb att sköta samt andra förpliktelser i det vardagliga livet. Hela kvalet känns rätt random, mycket press och många bo1 gör att skrällfaktorn går upp avsevärt. Kommer bli riktigt spännande tror jag!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag provade också en ny taktik. Chansningar till höger och vänster! Btw, såg du skrivit i nyhetstråden förut om NiPs förehavanden. Officiell utredning kommer öppnas nu av WESA. Fifflaren har hängt ut HeatoN nu också, tydligen så har han även Xizt och friberg på sin sida.

Om jag minns rätt skulle WESA återkomma med resultatet redan denna månaden, verkar finnas gott om bevis mot organisationen från det Fifflaren visat. Samtidigt tror jag inte NiP:s ägare är amatörer, har någonting inte gått rätt till har de nog sett till att allt ser bra ut på pappret ändå.

Lite synd att detta kom ut nu innan och runt majoren då spelarna hamnar i en rätt jobbig position med att försöka hypa upp sitt lag och samtidigt ignorera att organisationen anklagas för diverse fulspel.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Om jag minns rätt skulle WESA återkomma med resultatet redan denna månaden, verkar finnas gott om bevis mot organisationen från det Fifflaren visat. Samtidigt tror jag inte NiP:s ägare är amatörer, har någonting inte gått rätt till har de nog sett till att allt ser bra ut på pappret ändå.

Lite synd att detta kom ut nu innan och runt majoren då spelarna hamnar i en rätt jobbig position med att försöka hypa upp sitt lag och samtidigt ignorera att organisationen anklagas för diverse fulspel.

NiP har agerat väldigt konstigt inför den här majoren med spelarbyten och allt. Hoppas man någon gång får lite klarhet i vad som händer bakom kulisserna.

Skribent

Det går ju ganska bra det här!

Träffade väldigt rätt med mina gubbar den här gången! Få se om jag kan hålla undan under sista dagarna nu.

Kan ju hända en del eftersom alla spelare spelar olika många matcher. T.ex. så har ju Zywoo två st bo3 matcher kvar skulle jag tro.

Medlem

lite galet system faktiskt när alla inte spelar lika många matcher

Skribent

Mm, men så är det ju med alla fantasy. Det här är ju första gången som det inte gäller att få in så många Liquid/Astralis spelare som möjligt för att vinna.

Medlem

Vad är det Heaton har gjort?

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Vad är det Heaton har gjort?

Det är väl inte helt klart, men det har kommit fram uppgifter om att NiP inte betalat ut löner och hållit på bl.a. stickerspengar till deras gamla femma som under 2012-2013 dominerade CS:GO scenen. De blev övertalade att låta pengarna ligga inne i företaget för att företaget skulle ha råd att bekosta nya turneringar så skulle allt lösas i efterhand. En dag så blev alla spelarna kallade till spelarhuset och fick höra att alla pengar är borta, en i företaget hade stulit alla pengarna - men det verkar eventuellt inte vara sant. Sedan historien om välgörenhetsturneringen där de insamlade pengarna skulle gå till att bygga hus i Bosnien där alla pengar försvann (han som är coach för NiP nu, Pita, blev av communityn dömd att ha stulit pengarna) men det är fortfarande inte löst var dessa pengar tog vägen. Vidare så hade tydligen spelarkontrakten väldigt konstiga klausuler, löner där det förväntades att spelarna skulle betala in egen skatt, bötesbelopp på flera månadslöner vid minsta överträdelse, m.m.

Det är framförallt Fifflaren som gått ut offentligt och pratat om detta men han har blivit uppbackad av Xizt och friberg. Fifflaren hävdar också att andra icke namngivna spelare inom NiP som spelar andra spel än CS:GO har hört av sig till honom och sagt att de råkat ut för precis samma sak.

Från början så har inga ögon varit riktade mot HeatoN, det har varit andra personer som styrt men Fifflaren har tydligen fått tag på något dokument som han la ut på Twitter som implicerar att HeatoN varit på det klara med var som hände och varit delaktig i att blåsa spelarna på deras lön + övrig ersättning.

Sedan har HeatoN lagt ut en egen förklaring och sedan har Fifflaren fortsatt lägga ut anklagelser på Twitter.

Kort sagt en riktig soppa och det har fått WESA (World E-Sport Association) att inleda en officiell utredning om NiP.
https://www.hltv.org/news/27598/wesa-to-probe-into-nip-allega...

Finns en lång intervju med Fifflaren av Richard Lewis som är intressant att lyssna på:
https://www.youtube.com/watch?v=mHpusnw0WQo

Varje historia har två sidor och det blir intressant att se vad det här mynna ut i med WESAs utredning.

Skribent

Då var första delen av majorens Fantasy avklarad.

Jag tog hem segern på 980 poäng före Superlim på 717 och RIchonpeers på 607.

Medlem

grattis, kändes avgjort tidigt!

Skribent
Skrivet av superlim:

grattis, kändes avgjort tidigt!

Tack!
Jo, jag fick en rejäl fullträff den här gången. Få se om det håller i sig över hela majoren

1
Skriv svar