Demo till Dragon Quest XI till Switch släppt – spara sparfilen

Robot
Demo till Dragon Quest XI till Switch släppt – spara sparfilen

Framstegen kan laddas över till färdiga spelet.

#dragon-quest-xi, #square-enix, #switch


Moderator | Testpilot

Demot är också cirkus 10 timmar långt, vilket är rätt så sjukt att man får spela så länge.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Får nog ta och testa. DQ känns bara så extremt barebones JRPG för mig, men det kanske är själva grejen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arzei:

Får nog ta och testa. DQ känns bara så extremt barebones JRPG för mig, men det kanske är själva grejen.

Barebones vet jag inte, me det är väldigt klassiskt. Och jo det är hela grejen. DQ är en spelseries som fortfarande lever kvar i sina rötter, men är duktig på att utveckla dem. Alla spelen spelar ungefär likadant, men det kommer små ändringar hela tiden som gör det klassiska JRPG:et bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Så synd att den här versionen inte verkar komma till Steam. Ska jag behöva köpa en Switch för att få bästa versionen? Hmm..

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Så synd att den här versionen inte verkar komma till Steam. Ska jag behöva köpa en Switch för att få bästa versionen? Hmm..

Jo det är synd. Vad jag förstått så använder de en lite annorlunda motor och det är därför de inte bara kan patcha in det hur som helst. Då måste t ex de som äger spelet på PS4 tanka ned hela spelet igen, då spelet på skivan inte skulle fungera med det nya.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo det är synd. Vad jag förstått så använder de en lite annorlunda motor och det är därför de inte bara kan patcha in det hur som helst. Då måste t ex de som äger spelet på PS4 tanka ned hela spelet igen, då spelet på skivan inte skulle fungera med det nya.

Ok, måste vara något sådant ja, plus att Nintendo säkert gav lite ekonomiskt stöd för att ha de nya funktionerna exklusiva. Har som sagt inte köpt spelet ännu då jag har backloggen kvar.

Medlem

Vad synd. Jag har bara 2 GB kvar i minne. Hade gärna testat detta. Det ser så häftigt ut att man kan välja om man vill spela det i 3d eller 2d.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Gillar denna jämförelse mellan 3DS versionen, PlayStation 4 versionen och Switch versionen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Gillar denna jämförelse mellan 3DS versionen, PlayStation 4 versionen och Switch versionen.

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=9vIz5ObafbU

Bara jag som tycker Switch versionen ser bäst ut?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Bara jag som tycker Switch versionen ser bäst ut?

Jag tycker också att den ser bäst ut.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Har aldrig spelat dragon Quest.
Kanske läge att testa när man får sånt stort demo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Barebones vet jag inte, me det är väldigt klassiskt. Och jo det är hela grejen. DQ är en spelseries som fortfarande lever kvar i sina rötter, men är duktig på att utveckla dem. Alla spelen spelar ungefär likadant, men det kommer små ändringar hela tiden som gör det klassiska JRPG:et bättre.

DQ11 skiljer sig en del ifrån de tidigare spelen, vilket jag tyckte var lite tråkigt på vissa sätt. Det jag har gillat mest i serien är att kunna blanda och välja själv vilka klasser alla spelar, här är det mera fast vad karaktärerna är, du kan inte gå till tavernan och rekrytera en 50år gammal gubbe som är en exotisk dansare ^^.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag tycker också att den ser bäst ut.

Samma här. Blev förvånad måste jag säga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gen
Medlem

Riktigt synd att demot inte finns på PC. Spelet är rätt dyrt så man vill inte direkt köpa grisen i säcken.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Esri:

DQ11 skiljer sig en del ifrån de tidigare spelen, vilket jag tyckte var lite tråkigt på vissa sätt. Det jag har gillat mest i serien är att kunna blanda och välja själv vilka klasser alla spelar, här är det mera fast vad karaktärerna är, du kan inte gå till tavernan och rekrytera en 50år gammal gubbe som är en exotisk dansare ^^.

Det är mest fast, men ändå inte. Skilltråden är rätt så lika ändå, där många karaktärer har samma skills fast i en annan kombination.

Final Fantasy V är min favorit just för klassystemet så jag förstår dig, men det är inte något jag tycker drar ned spelet direkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Riktigt synd att demot inte finns på PC. Spelet är rätt dyrt så man vill inte direkt köpa grisen i säcken.

Spelar man det på PC gör man ju det via Steam. Där kan du testa spelet i 2 timmar, och sedan be om en refund om det inte är något du skulle gilla


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Bara jag som tycker Switch versionen ser bäst ut?

Håller med, men hur bra flyter Switchversionen? Det är den viktigaste grafiska aspekten enligt mig.

Medlem

Kör det just nu och det ser jättebra ut och flyter fint.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är mest fast, men ändå inte. Skilltråden är rätt så lika ändå, där många karaktärer har samma skills fast i en annan kombination.

Final Fantasy V är min favorit just för klassystemet så jag förstår dig, men det är inte något jag tycker drar ned spelet direkt.

Sa inte att det drar ner spelet, men de tidigare spelen har haft med möjligheten att slänga in i princip egna karaktärer i sitt party. Här var det ett fast party som dök upp under storyn. Sure, det passar spelet bättre men man tappar lite frihet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Esri:

Sa inte att det drar ner spelet, men de tidigare spelen har haft med möjligheten att slänga in i princip egna karaktärer i sitt party. Här var det ett fast party som dök upp under storyn. Sure, det passar spelet bättre men man tappar lite frihet.

Näe det skrev jag inte på något sätt heller.

Låsta karaktärer är ju otroligt vanligt, det är inte ofta man kan bestämma vilka karaktärer man ska få och inte få. Vad som däremot är mindre vanligt är att man kan bestämma klasser precis som man vill. Det är väl Dragon Quest 9 som har det systemet om jag inte missminner mig?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

@uberpwnage2.0: Vet inte om jag är speciellt sugen på att lägga 650kr på det spelet Men bra idé annars.

Medlem

Du behöver inte betala 650, 599 på eshopen, inte jättestor skillnad men ändå 50 spänn! Eller så köper du en voucher för 1020:- och kan köpa två fullprisspel, då blir det 510 kr per spel plus att du får 50 kr att använda för ditt nästa köp.😊

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

Du behöver inte betala 650, 599 på eshopen, inte jättestor skillnad men ändå 50 spänn! Eller så köper du en voucher för 1020:- och kan köpa två fullprisspel, då blir det 510 kr per spel plus att du får 50 kr att använda för ditt nästa köp.😊

Nu var tanken att han ville testa spelet, hade ingen Switch, och min ide var då att testa i 2 timmar på Switch Steam*.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu var tanken att han ville testa spelet, hade ingen Switch, och min ide var då att testa i 2 timmar på Switch.

Ah ok. Nu förstår jag. Testa i två timmar via Steam alltså.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

Ah ok. Nu förstår jag. Testa i två timmar via Steam alltså.

Ja precis, nu råkade jag skriva Switch ovan av misstag haha.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

[quote postid="3919630" userid="77604" name="uberpwnage2.0"]
Ja precis, nu råkade jag skriva Switch ovan av misstag haha. Japp😊 Ingen fara jag förstod ändå.😊

1
Skriv svar