10 år på FZ

Moderator | Testpilot
10 år på FZ

Jag smått darrar när jag skriver det här. Det faktum att jag hängt i samma gemenskap i 10 år är för mig helt sjukt. I bästa fall har jag stannat på ett forum eller liknande i 1-2 år och inte mer än så. Att FZ lyckats hålla mig kvar så här länge är riktigt kul, och jag vill verkligen ge hela gänget som arbetar (och har arbetat) med sajten en stor jäkla eloge. Ni har lyckats skapa något som jag i 10 års tid kommer tillbaka till varje dag, där jag kan dela med mig av mina åsikter och kunskaper om spel i en trevlig miljö. Stort tack.

Som jag berättade i @Gurt: tråd "Varför blev du medlem på FZ?": den största anledning att jag överhuvudtaget tog mig till sajten är något jag har @Joakim Bennet: att tacka för. Efter att tidningen “Super Play” lades ned (Lätt Sveriges bästa speltidning) fick jag på något sätt reda på att Jocke sedan en tid tillbaka hängt på en sajt som heter FZ. Jag kollade in sajten, tyckte det såg vettigt ut och började läsa det som skrevs. Ett litet tag innan sista numret av Super Play kom ut i butikerna skapade jag ett konto på FZ, och då främst för att ragga medlemmar till en Call of Duty: World at war-klan som jag spelade i. Sedan dess har jag flitigt besökt sajten varje dag där jag läst recensioner, nyheter och interagerat med redaktionen och gemenskapen i stort.

Det som fått mig att stanna alla dessa år är kärleken som hela redaktionen bidragit med. Jag får det säkert att låta fånigt med det ordvalet - men vad jag menar är hur genuint härliga och mänskliga allihopa har varit. Mycket kul multimedia (helst då den underbara julkalendern, men också de senaste satsningarna på uppesittarkvällar), roliga texter, bra interaktion i forumet med medlemmarna och en vilja att göra sajten till det bästa den kan bli med hjälp av alla som besöker den dagligen.

Jag ska inte rabbla på för mycket, det bara slog mig att idag är dagen - 10 år på härligaste FZ. Jag behövde få skriva av mig lite.

Here’s to another ten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Jäklar vad tiden går alltså. Det är bara att gratulera – du är en riktig tillgång för FZ!

Medlem

Själv har man varit medlem i 16 år och besökt sajten innan man registrerade. Både sajten, communityn och branschen har förändrats på vägen. Det är kul att se att en stor del av kärnan stannar kvar. Det är det som har gjort och gör FZ så bra.

Hoppas du och alla andra engagerande är kvar här om ytterligare ett decennium och blickar tillbaka


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gratulerar på tioårsmånaden! Firade själv tio år i april och kan bara säga att den här sajten med dess community definitivt är en av de bästa i hela internet! Går nog inte en dag utan att jag besöker FZ minst en gång

Medlem

Jag har hängt på FZ och SweC sen begynnelsen mer eller mindre.
Det är ganska kul att tänka på vilken skillnad det är från förr, mer proffsigt nu.
Vill tom minnas att en gång i tiden kändes det som FZ skulle läggas ner eller iaf att ingen var aktiv med att skriva nyheter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mitt konto fyllde sex precis innan sommaren. Åren går fort när man har roligt.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

once you try FZ then your addicted
FZ rockar fett
FZ är bäst helt enkelt

Backloggens befriare

Grattis på 10årsdagen!


signatur

Ad hoc addendum

Redaktör
Ponny

Gratulerar! Stort! Själv firar jag min tioårsdag om ett år och några dagar, så är bara barnet i jämförelse.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gratulerar! Stort! Själv firar jag min tioårsdag om ett år och några dagar, så är bara barnet i jämförelse.

Du är en stor del av anledning till att FZ varit kul att besöka genom åren. Praktikant-Fredrik!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

10 år går fort. Stort grattis! Inser nu att att jag reggade mitt första konto runt 2000.
Nästa 10 år går lika fort så.

Tack för allt jobb du gör!


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Gen
Medlem

Kollade precis upp det : "Registrerad 2004" helvete vad tiden går fort!
Tack FZ, du och alla andra inblandande för en grym sajt och fantastisk upplevelse.

Ambassadör
Xbox

FZ är bäst -ingen protest!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har flängt runt på lite andra sidor så blev ett sent hopp till FZ för mig :$

Grattis till 10 år och nu måste vi väl stå ut med dig i 10år till gissar jag...
Det ska nog gå bra kompis <3


signatur

Halo kompis!

Grafikfejs
Paradox Interactive

Gratulerar. För tio år sedan jag var gammal. Nu är jag uråldrig. :/


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Grattis @uberpwnage2.0!

Såg att jag är visst 16 "FZ-bast". Jösses, tiden går!
Undrar hur många monster jag hunnit fragga under tiden? 🙄😀

Medlem
Skrivet av MaxC:

För tio år sedan jag var gammal. Nu är jag uråldrig. :/

Terry Pratchet skrev i någon bok att man är inte äldre än man känner sig, förutsatt att man känner sig ganska gammal.

On Topic. 2007! Jösses.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Frilansare

Kul, grattis! Du är en institution!

Medlem

13,5 år snart. Men hängde nog på fragzone långt innan jag reggade mig

Medlem

Grattis mannen!

Strax över 13 år här. Fz är som vin, blir bättre med åren
Började på fz när jag blev antagen till ingenjörsprogrammet. Det var inte igår...

Prenumererade dock på pc gamer redan när de började 96, innan dess var det high score.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vi skapade våra konton ganska nära varandra.

Jag är inte särskilt delaktig i forum och under nyheter men FZ är fortfarande än i dag den enda sidan jag besöker relaterat till spel. Finns liksom inga andra likvärdiga alternativ för mig. This is it. Otroligt tacksam för dessa år. Hoppas på 10 till.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Moderator | Testpilot

Kommentarerna till den här tråden är också mycket varför FZ är så otroligt bra


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

FZ har den bästa redaktionen och moderatorer


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Konto sedan 9 år tillbaka här.
Men lurkat här sedan 2002 när jag köpte en func surface 1030

Fragzone gamegear ;D var tider det!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

FZ har den bästa redaktionen och moderatorer

Jag talar inte bara för mig själv när jag säger att det där värmer Detsamma gäller ni medlemmar. Bättre community får man inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fragtjuv

Imponerande.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot

Jo man har ju hängt här sen länge och FZ har bara blivit bättre. Sedan jag blivit mer inblandad har det bara blivit roligare!

Pepp för minst 10 år till!

1
Skriv svar