Celeste och Inside nästa gratisspel på Epic Game Store

Robot
Celeste och Inside nästa gratisspel på Epic Game Store

Hur länge kan folk motstå horden av gratisspel på plattformen?

#celeste, #epic-game-store, #fez, #inside


Medlem

Saknar alternativet - "Nej, de har inte gett bort något som intresserat mig än"

Releasehästryttare

Celeste är fantastiskt, rekommenderar starkt!

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Celeste är fantastiskt, rekommenderar starkt!

Var bara beredda på att det är extremt svårt. Som tur var finns "Assist mode" om man verkligen fastnar någonstans så får man chansen att faktiskt varva det.

Medlem

vissa gratisspel är värda att plocka kan jag säga


signatur

//monster

Medlem

Jag köper gärna mina spel och stöttar bra spelutvecklare.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Hur länge kan folk motstå horden av gratisspel på plattformen?

För egen del - Skitlänge.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Jag köper gärna mina spel och stöttar bra spelutvecklare.

Jag låter gärna Epic stötta utvecklarna åt mig. Tror nog att de betalar riktigt bra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Inga problem att hålla sig, min backlogg är just nu lite överdrivet stor, sen med tanke på att kinesiskan staten har sina fingrar i kakburken gör ju verkligen så man inte är sugen

Medlem

@Smoo87: Tycker det är bra att Steam får konkurrens men är också väldigt skeptiskt till att kinesiska staten indirekt är en av ägarna,

Medlem

Skulle inte ha tvekat en sekund på att ladda ner dessa två spel gratis om det inte var för att jag redan har dem på Steam.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

@Smoo87: Tycker det är bra att Steam får konkurrens men är också väldigt skeptiskt till kinesiska staten indirekt är en av ägarna,

Ja absolut, jag förespråkar absolut inte att Steam ska ha någon sorts monopol 😊. Det är enbart kinesiska staten som gör egs till ett no go för mig

Medlem
Skrivet av Azureye:

Jag köper gärna mina spel och stöttar bra spelutvecklare.

Epic lär få ge en slant till utvecklarna. Så du behöver inte känna skam😃

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Ja absolut, jag förespråkar absolut inte att Steam ska ha någon sorts monopol 😊. Det är enbart kinesiska staten som gör egs till ett no go för mig

Säg nu att kinesiska staten spionerar genom egs. Vad skulle dom vilja veta om dig?

Medlem

Celeste kommer bli mitt fall!
Lyckats hålla mig borta hittills då jag haft alla spel eller så har de inte intresserat mig

Medlem
Skrivet av Yabba:

Säg nu att kinesiska staten spionerar genom egs. Vad skulle dom vilja veta om dig?

De vill ju veta när folk sitter och spelar så att de invaderar vid rätt tillfälle.

Medlem
Skrivet av filbunke:

De vill ju veta när folk sitter och spelar så att de invaderar vid rätt tillfälle.

Det är så klart på aggregerad nivå men ändå obehagligt om dom gör det, vilket jag inte tror är en omöjlighet.

Skrivet av Yabba:

Säg nu att kinesiska staten spionerar genom egs. Vad skulle dom vilja veta om dig?

De kunde väl vilja veta ungefär samma som Google.

Men det är ju inte bara och kanske ens där den främsta makten ligger. Den främsta makten ligger ju i vilket utbud och budskap människor kommer ta del av.

Var inte kineserna bittra på Battlefield? Dominerat inte Amerikanska filmer?

Tänk om Kina var världens kulturella centrum istället och kineserna var de smarta bra superhjältarna och kommunistpartiets kritiker de onda. Och om kinesisk spelindustrin var störst för deras produkter visades först i butiken o.s.v..

Jämför svensk media och sociala plattformar och så.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Säg nu att kinesiska staten spionerar genom egs. Vad skulle dom vilja veta om dig?

Spionera eller inte, jag vill inte stödja en stat som behandlar folk så som dom gör. Varför skulle vi vilja stödja stater så som ryska eller kinesiska staten? För det är det man indirekt gör när man använder egs

Medlem
Skrivet av werik:

Saknar alternativet - "Nej, de har inte gett bort något som intresserat mig än"

Håller med, kritikerhyllat trams kan dom behålla för sig själva.
Jag accepterar bara gratis spel med 100 metascore, minst.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Håller med, kritikerhyllat trams kan dom behålla för sig själva.
Jag accepterar bara gratis spel med 100 metascore, minst.

Med lite speltid och en lång backlog så får man tyvärr filtrera hårt, oavsett om det är gratis eller inte. Mutant Year Zero var det första spelet av deras gratisspel jag hade skaffat om jag inte redan haft det.

Tycker det är skitkul att de levererar gratisspel varje vecka men av ovastående anledning har jag inte laddat ner något av dem, vilket var frågan i undersökningen.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Grej är ju att kina är en demokrati, Tramp må vara halvgalen och knappast lämplig som ledare men han kan iaf röstas bort,

Sen när är Kina en demokrati?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Grej är ju att kina är en demokrati, Tramp må vara halvgalen och knappast lämplig som ledare men han kan iaf röstas bort,

Vem är Tramp?

Kina tog nyligen bort att ledaren endast kan sitta kvar i två omgångar. Demokrati sade du?

Just ja, faktaresistenta svenskar (men att vara svensk är väl samma sak som faktaresistent nuförtiden?) brukar anse att kina är en demokrati, inte den kommunistiska diktatur som det defacto är.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Smoo87:

Spionera eller inte, jag vill inte stödja en stat som behandlar folk så som dom gör. Varför skulle vi vilja stödja stater så som ryska eller kinesiska staten? För det är det man indirekt gör när man använder egs

Om du räknar Tencent som kinesiska staten och inte vill stödja dem så är det många syltburkar du måste hålla fingrarna ifrån. Tencent är, sedan mars 2018, världens största spelföretag.

"Tencent wholly or partially owns game companies Grinding Gear Games (80%),[157] Miniclip (undisclosed majority stake),[158] Riot Games (100%)[159] Glu Mobile (14.46%),[160] Epic Games (40%),[161] Activision Blizzard (5%),[162] Ubisoft (5%),[163] Paradox Interactive (5%),[164] and Supercell (84.3%).[165]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Tencent

Bara för info alltså, jag hade ingen koll på att de var så stora innan den här Epic vs Steam diskussionen började. Jag stödjer alla former av "plånboksprotester", som man kan kalla dem, för det är på det enda sättet vi kan konsumenter kan påverka något. Sedan förstår jag att det är skillnad på att använda en klient där man ger bort gratis information och att köpa ett spel där Tencent är minoritetsägare.

edit: För att bidra till tråden så kan jag säga att Celeste är ärgrymt om man gillar svåra plattformare i stil med Super Meat boy. Inside ser jag fram emot att pröva (när backloggen tillåter det )

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vem är Tramp?

Kina tog nyligen bort att ledaren endast kan sitta kvar i två omgångar. Demokrati sade du?

Just ja, faktaresistenta svenskar (men att vara svensk är väl samma sak som faktaresistent nuförtiden?) brukar anse att kina är en demokrati, inte den kommunistiska diktatur som det defacto är.

Ojdå, där blev det väldigt fel. Missade "inte". Inte är en demokrati skulle det stå. Håller absolut med om att Kina defacto är en kommunistisk diktatur. Haha och Trump skulle det också stå. Skyller på att det nog blev en GT för mycket igår.

Medlem

@caracarn: Oj då, Inte är en demokrati skulle det stå. Där blev det fel.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Om du räknar Tencent som kinesiska staten och inte vill stödja dem så är det många syltburkar du måste hålla fingrarna ifrån. Tencent är, sedan mars 2018, världens största spelföretag.

"Tencent wholly or partially owns game companies Grinding Gear Games (80%),[157] Miniclip (undisclosed majority stake),[158] Riot Games (100%)[159] Glu Mobile (14.46%),[160] Epic Games (40%),[161] Activision Blizzard (5%),[162] Ubisoft (5%),[163] Paradox Interactive (5%),[164] and Supercell (84.3%).[165]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Tencent

Bara för info alltså, jag hade ingen koll på att de var så stora innan den här Epic vs Steam diskussionen började. Jag stödjer alla former av "plånboksprotester", som man kan kalla dem, för det är på det enda sättet vi kan konsumenter kan påverka något. Sedan förstår jag att det är skillnad på att använda en klient där man ger bort gratis information och att köpa ett spel där Tencent är minoritetsägare.

edit: För att bidra till tråden så kan jag säga att Celeste är ärgrymt om man gillar svåra plattformare i stil med Super Meat boy. Inside ser jag fram emot att pröva (när backloggen tillåter det )

Wow! Då blir det inte att köra poe igen då 😕. Synd då jag faktiskt skarpt gillar det spelet. Sen anser jag 40% är tillräckligt nära majoriteten att jag väljer bort det. 40% är att ha sina händer i kakburken. 5% är att få smaka en kaka, dock har jag inte köpt något från dom företagen på länge (förutom Watch Dogs 2). Är inte så överdrivet förtjust i det mesta från ubi eller activision ändå. Paradox tror jag inte jag ens äger ett spel ifrån. Dom andra företagen har jag inte ens rört vid

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Spionera eller inte, jag vill inte stödja en stat som behandlar folk så som dom gör. Varför skulle vi vilja stödja stater så som ryska eller kinesiska staten? För det är det man indirekt gör när man använder egs

Köper du något som är tillverkat i Kina? Gör du det så stödjer du ju kinesiska staten...

Medlem
Skrivet av Yabba:

Epic lär få ge en slant till utvecklarna. Så du behöver inte känna skam😃

Ja, det är ju fint. Men jag vill hellre bidra med pengar till de utvecklare som jag anser förtjänar dem, än att Epic ska kasta pengar hit och dit och bestämma hur spelvärlden ser ut. Du vet att konsumenter är de som bestämmer hur världen ser ut i slutändan. Nu handlar det om spel i det här fallet, men det finns viktigare saker att fokusera på. T.ex. vad vi köper för mat. Alla har dock ett fritt val hur de vill göra för att förändra.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av filbunke:

Köper du något som är tillverkat i Kina? Gör du det så stödjer du ju kinesiska staten...

Brukar försöka undvika det, redan innan jag förstod vilken hemsk regering dom har pga kvalitet. Sen är det skillnad på att köpa från något företag som regeringen är delägare i och inte (men vad vet jag, dom kanske är delägare i alla företag,skulle ju inte förvåna mig). Oavsett, made in China har vart på min disslista senaste iaf 15 åren

1
Skriv svar