Recension – Wreckfest

Robot
Recension – Wreckfest

Glöm Flatout – det här är 10-talets roligaste hillbilly-racer.

#ps4, #recension, #releaselistan, #wreckfest, #xbox-one


Avstängd

...vad verkligt att man i princip tycks kunna stanna när man är i mitten av loopen, eller iaf köra jättesakta.. tror det krävs rätt rejäl hastighet för att klara en sån..

Medlem

Skaffade till PC förra året. Det var nog det roligaste jag haft till PC på många år!

Medlem
Skrivet av Harmond:

...vad verkligt att man i princip tycks kunna stanna när man är i mitten av loopen, eller iaf köra jättesakta.. tror det krävs rätt rejäl hastighet för att klara en sån..

Tycker du det är verkligt med folkrace med loopar i allmänhet?

Medlem

Nja.. Står i valet och kvalet.
Har playseat, ratt och hela kittet men föredrar sim.
Assetto corsa, pc1 och 2, dirt rally, dirt 4, wrc 5 och 6, gt sport samt Sebastien loob rally...
Men ett till racingspel skadar ju aldrig.

En fråga som jag frågat utvecklarna flertalet gånger under det senaste året som ni kanske kan svara på.
Kan man ta bort ratt och händer i cockpit vyn? Extremt störande för någon som kör med ratt att se animerad ratt och händer.

Så finns det som alternativ att disable?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Åhh gud vad jag längtat. Ända bilspelet jag verkligen velat spela sedan första och andra Flatout.
Är det värt att skaffa ratt och pedaler för detta? Kör på X.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Avstängd
Skrivet av Nioreh:

Tycker du det är verkligt med folkrace med loopar i allmänhet?

Med det argumentet så antar jag du tycker det vore okej om bilarna flög också? LITE känsla vad gäller te.x fysik vill man väl iaf ha i ett bilspel? Jag hade kunnat vara mer förlåtande ifall det var åt mariokarthållet, men detta är ju ganska "gritty" och har fler element av realism, då förväntar man sig lite annat.

Medlem

Får en hel del Stunts (4D Sports Driving) "vibbar", vilket är ett spel jag spelade en hel del när jag var yngre. Finns det en editor med=)?

Edit: Sökte lite snabbt och såg denna video, tusan vad grymt=)

Medlem

De hade reklam för Lagerfedt på banan (herrparfym).
Edit: såg nu att det var för luftfilter


signatur

Jäh!

Redaktör
Skrivet av Harmond:

...vad verkligt att man i princip tycks kunna stanna när man är i mitten av loopen, eller iaf köra jättesakta.. tror det krävs rätt rejäl hastighet för att klara en sån..

Man saktar ju in rätt kraftigt uppför, och accar när det går ner igen. Fysiskt korrekt? Vet ej, men för mig funkar det i alla fall. Blev snarare så att inbromsningen markerar när man inte ska ratta, gör man det vid fel tillfälle svänger bilen rejält - halvbra när man ska köra lodrät nerför.


signatur
Redaktör
Skrivet av bent toe:

Nja.. Står i valet och kvalet.
Har playseat, ratt och hela kittet men föredrar sim.
Assetto corsa, pc1 och 2, dirt rally, dirt 4, wrc 5 och 6, gt sport samt Sebastien loob rally...
Men ett till racingspel skadar ju aldrig.

En fråga som jag frågat utvecklarna flertalet gånger under det senaste året som ni kanske kan svara på.
Kan man ta bort ratt och händer i cockpit vyn? Extremt störande för någon som kör med ratt att se animerad ratt och händer.

Så finns det som alternativ att disable?

Wreckfest är ingen sim, snarare arkad med hög trovärdighet - bilarna styr rätt mycket som man förväntar sig.

Cockpit-vyn: på pc ser man bara ratten, inga händer. Det är enda alternativet. Kollar konsol strax, återkommer.


signatur
Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Åhh gud vad jag längtat. Ända bilspelet jag verkligen velat spela sedan första och andra Flatout.
Är det värt att skaffa ratt och pedaler för detta? Kör på X.

Alltså, det är långtifrån felfritt, men samtidigt grymt underhållande i mindre doser. Så ja, i alla fall om du kan tänka dig fler bilspel. Du har ju hela Forza-serien på Xbox - bra grejer.


signatur
Medlem

Tycker fortfarande att det var bäst från början 2014, när jag köpte det som Early access, då det hette "Next Car Game".
Men det blev tyvärr konstigt nog bara sämre och sämre.
Det var som att luften gick ur vartefter tiden gick. Synd på en så bra idé.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Wreckfest är ingen sim, snarare arkad med hög trovärdighet - bilarna styr rätt mycket som man förväntar sig.

Cockpit-vyn: på pc ser man bara ratten, inga händer. Det är enda alternativet. Kollar konsol strax, återkommer.

Avvaktar på svar.


signatur

"High life on low budget"

Redaktör
Skrivet av bent toe:

Avvaktar på svar.

Glömde - sorry!

Nej, du slipper inte ratten i cockpit-vyn. Det är lika på alla plattformar: animerad ratt, men inga händer. Ser ut så här:


signatur
Skribent

Hög igenkänningingsfaktor i den där spontansucken precis innan slutet på klippet. 😂

Redaktör
Skrivet av Shadee:

Hög igenkänningingsfaktor i den där spontansucken precis innan slutet på klippet. 😂

😬


signatur
Medlem

@autograph: Tycker samma. Väldigt härlig körkänsla i den tidigare versionen, roligare A.I, snyggare(?) grafik, mer förstörelse. Nu känns det rätt så "konsolifierat". Nedgraderat och med massa onödiga ikoner som livmätare, mini-map och bilens livmätare. 21:9 bildförhållande känns rätt taskigt hopräfsat i den senaste versionen. Ingen separat field of view för den delen heller samt HUD och menyer är låsta till 16:9.

Medlem

Verkligen synd att det inte finns splitscreen. I så fall hade jag köpt det direkt, men väntar nog nu istället på en rea.

Medlem

bra spel! gillade det som fan, körde med tgb


signatur

//monster

Medlem

Haft sen early access, riktigt bra spel.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Haft sen early access, riktigt bra spel.

Ja. Jag med, men jag tycker att det var bättre i början.
De tappade tyvärr något på vägen, då gick luften ur.


signatur

autograph

1
Skriv svar