Tyck till! När var World of Warcraft som bäst?

Medlem
Skrivet av gorm:

Fram tills TBC släpptes, bl.a. flygande mounts förstörde så mycket.

Vad men än worldpvp förstörde det?

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Flying mounts förstörde spelet nåt enormt.

Vad mer än worldpvp förstörde det?

Medlem
Skrivet av Mirage:

WoW var som bäst när det inte existerade. När det släpptes krossades många mindre, men bra, MMOer.

Bara bra det, om dom va så bra varför krossades dom då? Hade dom varit bra hade dom överlevt, men nu var dom skit så dom dog ut.

Medlem
Skrivet av naess91:

Märkligt att så många säger att Legion var så bra... Tyckte verkligen de var den sämsta expansionen utan tvekan följt av MoP och Draenor....

Hur kan du inte tycka Cataclysm va den absolut sämsta expansionen? Den expansionen var skräp rakt igenom.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det var bäst i vanilla innan dom fick för sej att lägga till battlegrounds. Över en natt försvann den där magiska känslan där world-pvp var i sitt esse. Hela världen tömdes av blodtörstande pvp:are och de ända spelarna man hittade i questområdena var typ såna som skulle questa.

Exakt det här tänkte jag skriva. Även flygande mounts och dungeon Finder gjorde sitt för att döda känslan av öppen värld där allt kunde hända (minns ni hur coolt et var att slåss utanför Scarlet Monestsry tex?) men inget av dem slog lika hårt som Battlegrounds för att ta WoW från något vilt och vackert till en ordnad och hemtam sport.

Medlem

TBC, lite enklare men fortfarande en utmaning.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag ser det som omöjligt för dem att ta bort allt de har gjort från WOTLK och tills idag. Deras designbeslut om att alla ska ha tillgång till all content är ett av de sämsta beslut de gjort, plus LFR/LFG med automatisk teleport och cross realm.

Allt det du nämner började ju i wotlk. Men ändå vill du ha den expansionen?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Allt det du nämner började ju i wotlk. Men ändå vill du ha den expansionen?

Som jag skrev tidigare i tråden så är det den andra halvan av WOTLK som de började med dessa saker. Men LFR börjadr väl i Cata om jag minns rätt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Exakt det här tänkte jag skriva. Även flygande mounts och dungeon Finder gjorde sitt för att döda känslan av öppen värld där allt kunde hända (minns ni hur coolt et var att slåss utanför Scarlet Monestsry tex?) men inget av dem slog lika hårt som Battlegrounds för att ta WoW från något vilt och vackert till en ordnad och hemtam sport.

För att inte tala om den där portal-stenen som sattes utanför samtliga instanser. Innan fanns ju en större anledning att ha en warlock som kunde summa dit delar av gruppen vid tex en 5-manna instans. Efter stenens införande så blev många mycket latare och typ skrev i chatten "summa mej". Alla dessa funktioner som skulle göra spelandet lättare utvattnade samtidigt världens livlighet.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Som jag skrev tidigare i tråden så är det den andra halvan av WOTLK som de började med dessa saker. Men LFR börjadr väl i Cata om jag minns rätt.

Att påstå att det bara var under senare halvan av WOTLK som det börjades är lögn. De tog bort attunements från allting, introducerade achievements, heirlooms, olika svårighetsgrader för raids, questen var mer linjära, svårighetsgraden sänktes överlag på allt, gear blev lättare att få o.s.v. Allt detta är saker som fanns i början av expansionen. Wrath fick lika mycket kritik på forumen som BFA får idag just p.g.a. hur mycket lättare Wrath var jämfört med TBC. För att inte nämna hur de dammade av Naxxramas och hade det som första raid-tier.

Har också svårt att se hur LFR's existens påverkar dig. Det är ju bara att skippa det. Finns reella problem med retail men LFR är inte en av dem.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Att påstå att det bara var under senare halvan av WOTLK som det börjades är lögn. De tog bort attunements från allting, introducerade achievements, heirlooms, olika svårighetsgrader för raids, questen var mer linjära, svårighetsgraden sänktes överlag på allt, gear blev lättare att få o.s.v. Allt detta är saker som fanns i början av expansionen. Wrath fick lika mycket kritik på forumen som BFA får idag just p.g.a. hur mycket lättare Wrath var jämfört med TBC. För att inte nämna hur de dammade av Naxxramas och hade det som första raid-tier.

Har också svårt att se hur LFR's existens påverkar dig. Det är ju bara att skippa det. Finns reella problem med retail men LFR är inte en av dem.

Lite hårt att kalla det lögn, jag pratar ur hur jag kommer ihåg det.

WOTLK producerade några av de svåraste bossarna som funnits i wow. Yogg och LK hc var det väl bara en guild som tog pre-nerfs. Så vad du räknar som lättast vet jag inte, saker som bara tar tid är ju inte per se svårt.


signatur

IDKFA

Medlem

1. Wrath of the Lich King - Älskade temat med Arthas och döden som hängde över kontinenten. Och musiken. Och influenserna från skandinavisk kultur.
2. WoW vanilla - Jag började spela precis innan TBC, så hann inte uppleva jättemycket vanilla.
3. The Burning Crusade
4. Legion - Suramar och Nightborne <3
5. Mists of Pandaria - Väldigt underskattat expansion!
6. Battle for Azeroth
7. Warlords of Draenor
8. Cataclysm

Medlem
Skrivet av Valpon:

Bara bra det, om dom va så bra varför krossades dom då? Hade dom varit bra hade dom överlevt, men nu var dom skit så dom dog ut.

Skrivet av breahl:

Om nu andra MMO var bättre än wow, varför finns dom inte kvar?

De dog inte. De flesta lever än, men med mindre spelare. De hade haft en mer levande community om WoW inte kommit. WoW som enl. mig inte är ett särskilt jättebra MMO, men den breda massan hålller inte med mig, tyvärr. Dock bra gemene man samlas på WoW, så andra spel blir förskonade.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

De dog inte. De flesta lever än, men med mindre spelare. De hade haft en mer levande community om WoW inte kommit. WoW som enl. mig inte är ett särskilt jättebra MMO, men den breda massan hålller inte med mig, tyvärr. Dock bra gemene man samlas på WoW, så andra spel blir förskonade.

Allt handlar ju om smak och tycke. Uppenbarligen har WOW lyckats bättre än alla andra MMO:s.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Allt handlar ju om smak och tycke. Uppenbarligen har WOW lyckats bättre än alla andra MMO:s.

Wow gjorde MMO's tillgängligt för den breda massan på ett sätt som tidigare spel inte lyckats med. Många anledningar, men jag skulle nog säga att den barnvänliga, cartoony grafiken, spelets simpelhet och dylikt är stora delar i framgångssagan.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Wow gjorde MMO's tillgängligt för den breda massan på ett sätt som tidigare spel inte lyckats med. Många anledningar, men jag skulle nog säga att den barnvänliga, cartoony grafiken, spelets simpelhet och dylikt är stora delar i framgångssagan.

Wow har verkligen producerat folk med tvångstankar som allt måste påpeka hur baaarnsligt spelet är, och hur vuxna de själva är. Att ni orkat hålla på i 15 år haha!


signatur

IDKFA

Medlem

@Sillgam: Tillräckligt länge för att veta att de inte var något bra iaf.
Att du tar med Wotlk är märkligt kan jag tycka , med bland dom sämre ?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Wow gjorde MMO's tillgängligt för den breda massan på ett sätt som tidigare spel inte lyckats med. Många anledningar, men jag skulle nog säga att den barnvänliga, cartoony grafiken, spelets simpelhet och dylikt är stora delar i framgångssagan.

Nu vet jag inte vilken server du spelade på men när jag var som mest aktiv från Vanilla till WotLK så var antalet "barn" (dvs personer under typ 15) i klar minioritet på de servarna jag spelade på iaf.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Wow har verkligen producerat folk med tvångstankar som allt måste påpeka hur baaarnsligt spelet är, och hur vuxna de själva är. Att ni orkat hålla på i 15 år haha!

Fast nu sade jag inte att spelet var barnsligt, eller hur? Jag sade grafiken var cartoony och barnvänlig. Projicera nu inte.

Skrivet av Komured:

Nu vet jag inte vilken server du spelade på men när jag var som mest aktiv från Vanilla till WotLK så var antalet "barn" (dvs personer under typ 15) i klar minioritet på de servarna jag spelade på iaf.

Jag sade inte det var barn som spelade, jag sade grafiken var cartoony och barnvänlig.
Sen blir det väl oftast så att man hamnar mycket runt sitt eget ålderspann. 12-åringar brukar inte vara långvariga i vuxet sällskap i spel


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast nu sade jag inte att spelet var barnsligt, eller hur? Jag sade grafiken var cartoony och barnvänlig. Projicera nu inte.

Jag sade inte det var barn som spelade, jag sade grafiken var cartoony och barnvänlig.
Sen blir det väl oftast så att man hamnar mycket runt sitt eget ålderspann. 12-åringar brukar inte vara långvariga i vuxet sällskap i spel

Fast nu vet vi nog vad du menade, försök inte!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast nu sade jag inte att spelet var barnsligt, eller hur? Jag sade grafiken var cartoony och barnvänlig. Projicera nu inte.

Jag sade inte det var barn som spelade, jag sade grafiken var cartoony och barnvänlig.
Sen blir det väl oftast så att man hamnar mycket runt sitt eget ålderspann. 12-åringar brukar inte vara långvariga i vuxet sällskap i spel

Fast om barn inte spelar så är det väl inte barnsligt?
Man hade hyffsad koll på vilka som spelade på ens sever förr i tiden eftersom folk skapade sig rykten om att vara bra på det och det eller dåliga på det och det osv. Vist kände man inte alla men av de 100+ man umgicks med så brukdade det nästan alltid vara någon som höll koll på personer man själv inte kände till osv. Tänk dig själv en stad med 5000 innevånare, man har ganska bra koll på de flesta efter ett par år. Sen är det klart att det fanns yngre personer, men den yngsta jag kände till upp tom TBC på den servar jag var på var en 14 åring.

Hur det ser ut nu har jag ingen aning om, går inte att hålla koll på folk längre med alla server merges och klustrade dungeonfinders osv.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Fast nu vet vi nog vad du menade, försök inte!

Du kan ju tolka vad jag skrev precis hur du vill. Jag menade vad jag skrev, och om det inte passar in i din världsbild får det stå till dig.

Skrivet av Komured:

Fast om barn inte spelar så är det väl inte barnsligt?
Man hade hyffsad koll på vilka som spelade på ens sever förr i tiden eftersom folk skapade sig rykten om att vara bra på det och det eller dåliga på det och det osv. Vist kände man inte alla men av de 100+ man umgicks med så brukdade det nästan alltid vara någon som höll koll på personer man själv inte kände till osv. Tänk dig själv en stad med 5000 innevånare, man har ganska bra koll på de flesta efter ett par år. Sen är det klart att det fanns yngre personer, men den yngsta jag kände till upp tom TBC på den servar jag var på var en 14 åring.

Hur det ser ut nu har jag ingen aning om, går inte att hålla koll på folk längre med alla server merges och klustrade dungeonfinders osv.

Jag tycker du ska läsa mitt svar en gång till - jag har aldrig sagt WoW är barnsligt.


signatur

I drank what?

Skriv svar