Medlem
PUBG och stress

Hur fan gör ni alla för att behålla lugnet när ni lirar PUBG?

Har fått några tips av en polare att man ska värma upp i training mode etc för att få in känslan, jag "känner" ingen skillnad öht...

Men hursomhelst, jag kör Solo och Sanhok och droppar alltid Bootcamp för att få ACTION, men det spelar fan ingen roll hur jag gör, så hamnar jag i underläge, stressar sönder och just nu sitter jag med väldigt darriga händer och är totalt uppe i varv, hjälper inte att ta paus och bara andas in och all den skiten, så fort jag spelar detta jävla spel så händer det såhär, varje gång

Är det nu jag ska börja ta droger för att kunna lira detta jävla spel korrekt eller?

Medlem

Vad sägs om att du spelar något annat om du mår så dåligt av PUBG?

Medlem

Jag har adhd och har samma problem,har inte lirat pubg eller andra battle royale just för pressen och stressen som blir. Det är så slumpartat.
Som Benni skriver, spela något annat du trivs med. Jag spelar just nu Satisfactory och kan inte sluta tänka på hur jag ska förbättra min fabrik, tänker på det även på jobbet! XD

Skribent
Skrivet av totte1015:

Hur fan gör ni alla för att behålla lugnet när ni lirar PUBG?

Har fått några tips av en polare att man ska värma upp i training mode etc för att få in känslan, jag "känner" ingen skillnad öht...

Men hursomhelst, jag kör Solo och Sanhok och droppar alltid Bootcamp för att få ACTION, men det spelar fan ingen roll hur jag gör, så hamnar jag i underläge, stressar sönder och just nu sitter jag med väldigt darriga händer och är totalt uppe i varv, hjälper inte att ta paus och bara andas in och all den skiten, så fort jag spelar detta jävla spel så händer det såhär, varje gång

Är det nu jag ska börja ta droger för att kunna lira detta jävla spel korrekt eller?

Jag gjorde en smärre ändring i ditt inlägg. Ta det lugnt med svordomarna.

Medlem

Jag har självklart tänkt på det, att strunta i detta spel, men samtidigt är det mycket givande att spela med polare och vill så gärna kunna BLI BÄTTRE

Märker det tydligt att sedan arbetslivet börja och man börjar trappa iväg med åldern så försvinner all känsla man haft tidigare, det är lite skrämmande faktiskt

Jag ska vara glad om jag får 2 kills på en vanlig match på PUBG

Medlem

Är det inte stressen och adrenalinpåslaget som gör PUBG så fantastiskt? Det är ju det som gör det till det bästa BR-spelet om du frågar mig. Att lära sig hantera det på ett sätt som gör att man inte drar ett helt magasin till höger om en snubbe finns det ingen annan lösning på än at helt enkelt fortsätta spela och lära sig hantera de stressiga situationerna bättre.

För mig personligen känner jag mycket mer stress om jag kör solo games än om jag kör med en eller flera kompisar. Det är någonting som får mig att slappna av och inte tänka lika mycket på det när jag kan sitta och prata med polarna samtidigt.

Medlem

Varför känna stress? Det är ett spel och ska vara roligt, inget händer om du dör. Det är bara att köra om. Lättare sagt än gjort kanske, men du måste försöka hitta det roliga med att spela det så tänker du inte på stressen. Testa spela med någon polare?

Om du inte kan hitta det roliga så är det nog inget spel för dig helt enkelt.

Hur är det för dig att spela single-player spel som det är massa skjutande och så vidare i då?

Medlem

För att minska stressen så brukar jag välja landningsställen med så lite folk som möjligt, fast samtidigt hyffsad plats om nu cirkeln skulle dra ihop sig på andra sidan kartan. Visst, risken för sämre loot finns, men det blir mindre stress och oftast klarar man sig ändå bra. Jag antar att det beror lite på spelstil också. Är man en som gillar att skjuta och vill få så många frags som möjligt, eller gillar man stealth och ta det lilla lugna. Kan man spelet bra och är en fena på att sikta och träffa, eller är man en lite mer casual som helst vill sitta med en hagla i ett hörn någonstans.

Kanske kan du börja med att fundera på vilken spelstil du har?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Varför känna stress? Det är ett spel och ska vara roligt, inget händer om du dör. Det är bara att köra om. Lättare sagt än gjort kanske, men du måste försöka hitta det roliga med att spela det så tänker du inte på stressen. Testa spela med någon polare?

Om du inte kan hitta det roliga så är det nog inget spel för dig helt enkelt.

Hur är det för dig att spela single-player spel som det är massa skjutande och så vidare i då?

Tror det har med att göra att jag redan från början "vet" att jag inte kommer ta chicken dinner, att det finns alltid någon som är bättre

Men tycker även det är otroligt frustrerande att stå och vänta den där jävla minuten innan matchen drar igång, det ger obalans i... "ruset" som uppstår när man väl lirar PUBG

Men med polare är det mer ren ilska när man dör stup i kvart, ingen större stress, men just PUBG själv känner jag egentligen SLÖSAR min tid och jag ogillar det som fan med att springa runt och loota så sitter ett as i ett hörn i någon randomstuga och trycker
HATAR det verkligen (syftar på Solo nu)

Men spelar inte singleplayer, känner inte ork att leva mig in i någon story osv

Skrivet av conthox:

För att minska stressen så brukar jag välja landningsställen med så lite folk som möjligt, fast samtidigt hyffsad plats om nu cirkeln skulle dra ihop sig på andra sidan kartan. Visst, risken för sämre loot finns, men det blir mindre stress och oftast klarar man sig ändå bra. Jag antar att det beror lite på spelstil också. Är man en som gillar att skjuta och vill få så många frags som möjligt, eller gillar man stealth och ta det lilla lugna. Kan man spelet bra och är en fena på att sikta och träffa, eller är man en lite mer casual som helst vill sitta med en hagla i ett hörn någonstans.

Kanske kan du börja med att fundera på vilken spelstil du har?

Kanske egentligen är så att jag inte tycker det är så förbaskat roligt att spela spel längre, det är bara en vana att fylla igen hålet i tråkiga livet man har, vad vet jag.

Det enda jag känner är riktigt givande för mig är sena kvällar utan tidspress och spela Project Reality och gamla minnen, och PUBG med polare på helgerna och en redbull, utöver det är... aa nää jag vetefan

Medlem

What @eqlzr said

Jag spelar inte PUBG lika ofta nuförtiden men det är alltid samma känsla när jag väl lirar det.
Adrenalinet pumpar när man hamnar i fight. Man gör sitt yttersta för att träffa rätt delar av fiendens kropp. Även om händerna blir lite svettiga och nervositeten är stor så njuter jag (även om jag blir sur när jag dör )


signatur

Halo kompis!

Medlem

När jag spelade pubg som nu är ett tag sen så bidrog den lite udda kännslan och att spelet inte riktigt gör som man vill, det skapade en sorts stress.
Men det är vanesak spelar man ett tag så kommer man in i det men pubg känns verkligen inte som andra spel.
Det är som "realistiskt och trasig" på samma gång


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot

Egentligen finns det inte så mycket mer att säga än "git gud", men många gånger vet man inte hur man ska göra det.

Jag spelar mycket League of Legends personligen, och ibland hamnar man i någon fas där man var så jäkla nära på att vinna ett ranked game, någon gör bort sig (alltid någon annan, det är ju aldrig ditt/mitt fel ) och matchen är förlorad. Då jag för det mesta spelar ranked just för att vinna så är det givetvis jobbigt när man inte vinner. Oftast hoppar jag in i ett ranked game igen, och igen, och igen tills jag vinner. Det brukar ofta inte gå så bra.

Det slutar ofta med att man är så arg över sitt tidigare game att man inte fokuserar ordentligt. Vanliga misstag man oftast aldrig gör är något som blir allt vanligare. Ibland händer det också att man prövar något helt nytt, kan vara någon typ av manöver eller bara en annan karaktär, då det man i vanlig ordning brukar göra "inte funkar".

Mitt tips till dig skulle vara att ta en break och fundera över vad som gör att du förlorar. Pröva att hoppa ned på ett annat ställe! Jag har själv varit en person som rekommenderar folk att hoppa ned i olika områden med mycket folk i BR-spel, och på så vis få skjuta mer och bli bättre på det. Tyvärr funkar det inte så för alla, är man otroligt kass exempelvis så lär man sig inte så mycket av att bara hoppa ned och dö nästan instant hela tiden.

Slutligen gällande stress och sådär, och det här kommer låta så otroligt dumt, men stressa inte. Spelet är inte livsviktigt, det är heller inte livsviktigt att du är duktig på det. Ta det i en naturlig takt, pröva göra lite andra saker och försök hitta ett sätt där du bäst utvecklas och blir duktigare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem

Droppa i hetzoner tillräckligt många gånger och räkna med att dö inom 30 sekunder. Till sist så försvinner all stress.

För vissa kan det ta 10 matcher och för andra 100 matcher innan det släpper.

1
Skriv svar