Ding! World of Warcraft har fått sin första level 60-karaktär

Robot
Ding! World of Warcraft har fått sin första level 60-karaktär

Och det första han gjorde var att försöka radera den.

#world-of-warcraft-classic, #wow-classic


Medlem

Det blir intressant att se hur det ser ut 6 månader framåt.

Anarchy Online som exempel, med deras classic progression server som startade tidigt i år, är väldigt splittrad.
Där är de erfarna spelarna ständigt vid max-lvl (205 för närvarande) och uttråkade och har gjort allt. Medans mer casual spelare fortfarande är mellan 100-150 och har mycket kvar att göra. Så mycket att det inte ens är säkert att dom hinner innan dom stänger ner servern.

Kan tänka mig att det är ett lika stort spektrum av spelare i wow classic.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:

Det blir intressant att se hur det ser ut 6 månader framåt.

Anarchy Online som exempel, med deras classic progression server som startade tidigt i år, är väldigt splittrad.
Där är de erfarna spelarna ständigt vid max-lvl (205 för närvarande) och uttråkade och har gjort allt. Medans mer casual spelare fortfarande är mellan 100-150 och har mycket kvar att göra. Så mycket att det inte ens är säkert att dom hinner innan dom stänger ner servern.

Kan tänka mig att det är ett lika stort spektrum av spelare i wow classic.

Tror garanterat att majoriteten av spelarna är de som bara kommer att lulla runt och smålevla med polare för nostalgins skull.


signatur
Medlem

Jag kollade på det och de jag kunde höra var att han kallades "The maltese gnome"?

Medlem

Har aldrig förståt varför man stressar sig igenom ett spel på det viset.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Har aldrig förståt varför man stressar sig igenom ett spel på det viset.

Det är ju inte precis första gången han spelar det. Det är väl samma sak med speedruns?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det är ju inte precis första gången han spelar det. Det är väl samma sak med speedruns?

Nej jag förstår att han spelat det innan - men jag förstår fortfarande inte det.
Varför tjatar folk efter en vanilla om de sen ska klara den på ett x antal timmar så fort de kan?
Känns som det är för att skryta. Nåja, alla spelar vi olika.

Speedruns är kul när det är för insamling. Annars är det rätt tråkigt (enligt mig som sagt)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nej jag förstår att han spelat det innan - men jag förstår fortfarande inte det.
Varför tjatar folk efter en vanilla om de sen ska klara den på ett x antal timmar så fort de kan?
Känns som det är för att skryta. Nåja, alla spelar vi olika.

Speedruns är kul när det är för insamling. Annars är det rätt tråkigt (enligt mig som sagt)

Du inser att man inte "klarar" wow? Ja, varför tävlar folk? Komma först är knappast unikt för wow.

Medlem

Var så sjukt kul att följa racet, när han väl blev 60 blev årtalet 2004 igen....hundra följare som sprang efter och skrek osv....hände bara i vanilla. Helt otroligt att ett spel inte tappat sin ursprungliga glans och charm på så många år....innan släppet var jag tveksam till allt men så fort man ser hur folk reagerar samt hur spelet känns så förstår man....magin finns där och det är bara gratulera folket som längtat!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nej jag förstår att han spelat det innan - men jag förstår fortfarande inte det.
Varför tjatar folk efter en vanilla om de sen ska klara den på ett x antal timmar så fort de kan?
Känns som det är för att skryta. Nåja, alla spelar vi olika.

Speedruns är kul när det är för insamling. Annars är det rätt tråkigt (enligt mig som sagt)

Att du inte förstår upplägget kring world racet är som att man klagar på hur tomatpure tuben ser ut....lägg energi på något vettigt istället.

Medlem

Han var väl icke själv va?

Medlem

Jahapp...?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nej jag förstår att han spelat det innan - men jag förstår fortfarande inte det.
Varför tjatar folk efter en vanilla om de sen ska klara den på ett x antal timmar så fort de kan?
Känns som det är för att skryta. Nåja, alla spelar vi olika.

Speedruns är kul när det är för insamling. Annars är det rätt tråkigt (enligt mig som sagt)

Varför spelar man t.ex fotboll på elitnivå? Varför jagar man bra jobb eller t.ex extra tid? Är det bara för att skryta? Han hade över 300.000 tittare när lvl 60 närmade sig. Så han tjänade nog ganska bra på det. Några dagar övertid.

Medlem
Skrivet av adrii:

Att du inte förstår upplägget kring world racet är som att man klagar på hur tomatpure tuben ser ut....lägg energi på något vettigt istället.

Jisses.

Skrivet av Maysay:

Varför spelar man t.ex fotboll på elitnivå? Varför jagar man bra jobb eller t.ex extra tid? Är det bara för att skryta? Han hade över 300.000 tittare när lvl 60 närmade sig. Så han tjänade nog ganska bra på det. Några dagar övertid.

Den delen tänkte jag dock inte på.

Skrivet av inkui:

Du inser att man inte "klarar" wow? Ja, varför tävlar folk? Komma först är knappast unikt för wow.

Att man inte "klarar" wow är väl rätt uppenbart? Men att nå maxlevel snabbast är lite som att "klara först".
Jag har aldrig påstått att detta var något unikt för wow iheller


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av adrii:

Att du inte förstår upplägget kring world racet är som att man klagar på hur tomatpure tuben ser ut....lägg energi på något vettigt istället.

Det där var väl inte så trevligt. Tycker du borde ta det lugnt och fundera på hur tomatpurétuben är utformad istället.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nej jag förstår att han spelat det innan - men jag förstår fortfarande inte det.
Varför tjatar folk efter en vanilla om de sen ska klara den på ett x antal timmar så fort de kan?
Känns som det är för att skryta. Nåja, alla spelar vi olika.

Speedruns är kul när det är för insamling. Annars är det rätt tråkigt (enligt mig som sagt)

Alltså speedrunning är en hel community där folk tävlar om att vara snabbast i spel, som vilken annan tävling/community som helst. Det är deras hobby, jag förstår inte riktigt vad det är som är så svårt att förstå. Det är lite som att säga, varför tävlar folk över huvudtaget?

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Nej jag förstår att han spelat det innan - men jag förstår fortfarande inte det.
Varför tjatar folk efter en vanilla om de sen ska klara den på ett x antal timmar så fort de kan?
Känns som det är för att skryta. Nåja, alla spelar vi olika.

Speedruns är kul när det är för insamling. Annars är det rätt tråkigt (enligt mig som sagt)

I grund och botten är det ju hans jobb. Han skapar content som folk tycker om att titta på.
Är det för alla? Nej... uppenbarligen inte. Dock är det tydligen intressant för hundratusentals personer om man ska lita på statistiken iaf.

Tycker personligen inte det är en uns intressant med mycket som folk lovordar här på forumet men det är ju sedan gammalt att folk gillar olika saker och även om jag tycker vissa saker är rent av idiotiska så förstår jag att en del folk gillar sånt

Medlem

Den stora frågan är väl - med tanke på en tidigare nyhet som refereras i artikeln - använde han blöja?

https://www.fz.se/nyhet/280765-vuxenblojor-nyckeln-till-framg...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Den stora frågan är väl - med tanke på en tidigare nyhet som refereras i artikeln - använde han blöja?

https://www.fz.se/nyhet/280765-vuxenblojor-nyckeln-till-framg...

Ingen stor fråga egentligen. Självklart gjorde han det.

Medlem

@Ankh: Sponsorer, twitch pengar pengar och pengar.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

@Ankh: Sponsorer, twitch pengar pengar och pengar.

Jo i just detta fallet ja - men jag vet många som verkligen anstränger sig för att lira ett spel så snabbt som möjligt UTAN att streama.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Akronym:

Den stora frågan är väl - med tanke på en tidigare nyhet som refereras i artikeln - använde han blöja?

https://www.fz.se/nyhet/280765-vuxenblojor-nyckeln-till-framg...

En möjlighet är ju att ha teamviewer på en laptop som står redo inne på toan

Medlem

@Ankh: Utmaningen, en del gillar att ta sig igenom content snabbt, att vara bland dem första.
Precis som du och jag ej gillar det.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Varför tjatar folk efter en vanilla om de sen ska klara den på ett x antal timmar så fort de kan?

Jag håller med, fattar verkligen inte heller varför man stressar. Många "kända" Classic-streamers, typ Esfand, Tipsout och Staysafe har ju kört +24h maratons sedan launch för att pressa till 60. Detta efter att i över 1 år propagerat i sin pod att vanilj-Wow mestadels handlar om resan till just 60? Sen förstår jag givetvis att det är bra för deras streamin-karriärer att göra precis vad som gör, men ändå.

Någon annan sa att det "inte direkt går att klara WoW", men jag håller inte riktigt med. För när du fått ner Kel'Thuzad tillsammans med 39 andra dårar för första gången så är lyckan total och spelets i princip sista boss är besegrad (för att återuppstå en vecka senare och redo att bli besegrad igen). Ingen vet hur Blizzard planerar tiden mellan alla 6 phaces, men Naxx ligger ju säkerligen +1 år i framtiden. Det finns ju mer andra ord väldigt mycket att tävla om att bli först med fram till dess.

Själv tar jag det väldigt lugnt med levlandet, tillsammans med polarna. Och det är så jävla roligt och mysigt med Classic.. <3<3 Livet ser ju givetvis lite annorlunda ut nu än för 15 år sedan och man har inte lika mycket tid över till spelandet. Men det hindrar ju inte att man ligger och drömmer/yrar om sin gubbe som står och idlar på ett inn i Silverpine forest och bara väntar på att jag ska ha tid igen, PRECIS som back in the days..

Medlem

Nu är även Ragnaros i Molten Core besegrad av guilden APES. Referenslänkar:
https://www.twitch.tv/videos/474410328?t=34h11m40s
https://clips.twitch.tv/FrailUgliestFloofTTours

Medlem

oavsett vem som tar 60 "först", Onyxia eller MC så var dom inte först, massa twitchtöntar som är ute efter följare som inte var torr i blöjan när det väl begav sig på riktigt, nu är det 15 år senare och 100 guider senare, det är ingen prestation att låtsas vara först med något.

Inaktiv
Skrivet av Deli:

oavsett vem som tar 60 "först", Onyxia eller MC så var dom inte först, massa twitchtöntar som är ute efter följare som inte var torr i blöjan när det väl begav sig på riktigt, nu är det 15 år senare och 100 guider senare, det är ingen prestation att låtsas vara först med något.

Tramsigt sätt att se på saker och ting!

Det är ingen som hävdar att de är först i världen att ta 60, onyxia eller MC i vanilla.
De personerna som gjorde det i vanilla har fortfarande sin "episka" status.
Var inte orolig.
Ni/de som var där först kommer alltid vara först. Ni är fortfarande lika häftiga!

Detta är Classic och det är ett nytt race till world first.
De kommer inte vara lika "coola" som de som gjorde det i vanilla.
Folk som var först i vanilla har fortfarande sin "e-peen" att stoltsera med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deli:

oavsett vem som tar 60 "först", Onyxia eller MC så var dom inte först, massa twitchtöntar som är ute efter följare som inte var torr i blöjan när det väl begav sig på riktigt, nu är det 15 år senare och 100 guider senare, det är ingen prestation att låtsas vara först med något.

De menar ju förstås i WoW Classic.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

De menar ju förstås i WoW Classic.

Finns väldigt många som får sin heder sårad av att det kommer nya försök på "world first" i classic.
Mycket märkligt beteende...

Medlem

Happ, grattis till mr Malta då.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

12
Skriv svar