Recension – Blair Witch

Robot
Recension – Blair Witch

Vad är det som går och går men aldrig kommer till saken? Blair Witch är tyvärr svaret.

#blair-witch, #bloober-team, #skräck, #survival-horror


Medlem

Man kan säga att spelet borde hetat "Blä Witch".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare

Trist men kanske inte helt överraskande. Men hade ändå, någonstans en förhoppning om att detta kunde bli lite läbbigt.

Medlem

Efter att jag var så besviken på Layers of Fear 2 att jag refundade det kan jag inte säga att jag är förvånad


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Synd, jag tillhör gruppen som tyckte filmen var jävligt obehaglig, jag tycker inte den är så läskig, men mer som sagt, OBEHAGLIG. Den är ju med mening amatör "mässig", även skådisarna är studenter vid tiden av inspelningen. Jag tycker den är genialt bra, inte som film, den är långt ifrån perfekt, men som obehags experiment... Jag kommer ihåg jag mådde dåligt fan 2 timmar efter filmen.. Men man måste se den första gången, på bästa möjliga sätt, med natten utanför, mörkt, du ska vara helst själv så du kännner dig riktigt ensam när du ser den, så känner man sig mer empatiskt med dom i filmen... Så synd att spelet är skit, det såg bra ut på bilderna?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Låter bra när man kollar på Steam
IGN och Gamereactor är jag inte förvånade att dom gav höga betyg, dom skriver gärna bra om saker om dom får betalt
"God is a Geek" har jag aldrig hört talas om, religiös sida? :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Ponny

@HaZe303: Håller väldigt med dig om filmen. Jag önskar jag återskapa den känslan jag hade när jag såg den för första gången, nattetid, helt ensam hemma. Mådde inte jättebra, men det var en minnesvärd skräckupplevelse.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Man of Medan som nämns här i artikeln tycker jag var riktigt bra. Det kändes lite för kort bara. Hade önskat mer speltid. Men det kändes som ett mer polerat Until Dawn och där man definitivt hade lagt mkt mer krut på hur mkt olika saker som kunde hända.
Särskilt om man spelade med en vän i online co-op läget så var det extremt intressant hur välgjort de hade gjort det. Och när det började uppenbaras vad som försigick och vad som hade hänt oss som spelare fick man en riktig "wow" känsla hehe.
Var en cool co-op idé utan tvekan.

Ser redan fram emot mer i dark pictures serien

Men det här spelet kommer jag def testa också. Blooper team är nog de jag tycker gör bäst skräck i den moderna tiden då jag har mkt mer intresse för psykologisk skräck och mindfucks än ex resident evil skjuta, skjuta som inte känns rysligt alls.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

jag finner mig ha svårt att känna av skräck i vuxen ålder, vet inget som är läskigt nog kanske jag är för hård bara =>


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag finner mig ha svårt att känna av skräck i vuxen ålder, vet inget som är läskigt nog kanske jag är för hård bara =>

Hann du spela P.T?

Medlem

Synd, men kanske ändå väntat någonstans. Jag och polarn är Riktiga rädd-harar och tänkte att vi skulle köra detta i min källare på högsta volym blir nog ett köp ändå då utbudet med nya skräckspel inte är enormt direkt.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Årets hittills bästa för min del. Älskade stämningen i skogen (framförallt hur realistiskt den var designad), problemlösningen genom filmerna och mekaniken med hunden. Gillade även att skräckpartierna inte bestod av den urtrista modellen där det är tänkt att du ska bli rädd på grund av bristen på försvar.

Blir givet att spela genom igen till hösten.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Låter bra när man kollar på Steam
IGN och Gamereactor är jag inte förvånade att dom gav höga betyg, dom skriver gärna bra om saker om dom får betalt
"God is a Geek" har jag aldrig hört talas om, religiös sida? :>

https://i.imgur.com/vctpSQB.png

Nej, det är "mixed" omdömen, alltså blandade. Lite mer än hälften bara som är positiva till spelet just nu (68%, ingen förkrossande majoritet alltså)
Kollar du dessutom på https://www.metacritic.com/game/pc/blair-witch så ser du där att det ligger på svaga 5.0 i snitt på användarrecensioner (som är det intressanta). Känns lagom surt, då man hade riktigt höga förväntningar på detta, speciellt efter hypen på E3.
IGN är oseriösa och som du nämnde får betalt och därmed tokhyllar det mesta (inte förvånande gav de spelet 8.8).

Medlem
Skrivet av devilrat:

Nej, det är "mixed" omdömen, alltså blandade. Lite mer än hälften bara som är positiva till spelet just nu (68%, ingen förkrossande majoritet alltså)
Kollar du dessutom på https://www.metacritic.com/game/pc/blair-witch så ser du där att det ligger på svaga 5.0 i snitt på användarrecensioner (som är det intressanta). Känns lagom surt, då man hade riktigt höga förväntningar på detta, speciellt efter hypen på E3.
IGN är oseriösa och som du nämnde får betalt och därmed tokhyllar det mesta (inte förvånande gav de spelet 8.8).

Jag var ironisk när jag skrev att det "låter bra"
:>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Aj då det låter inte alls lovande. Har börjat spela till den punkt där man snabblar nerför en glänt och får leta efter jycken. Får se om man orkar spela klart det. Men hittils har det verkat rätt lovande, lite i stil med Outlast fast betydligt mindre otäckt.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

1
Skriv svar