Peter Molyneux ska hjälpa Rare

Robot
Medlem
Peter Molyneux ska hjälpa Rare

Jag kan bara säga att Molyneux är en stor man. Han har betytt mycket för spelvärlden, precis som Rare.

Medlem
Skrivet av Daerken:

Jag kan bara säga att Molyneux är en stor man. Han har betytt mycket för spelvärlden, precis som Rare.

Ja, fast ingen av dem har gjort något de senaste 10 åren.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om det är något som Molyneux kan göra, är väl att få Rare att hypa sönder sina spel.

Medlem

Haha, mästerbullshittaren har då hittat jobbat han var skapad för ^^


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av Daerken:

Jag kan bara säga att Molyneux är en stor man. Han har betytt mycket för spelvärlden, precis som Rare.

Ja det har han däremot betyder han inget alls för spelvärlden längre. Vet inte om han helt enkelt bara blivit rostig eller tiden gått om honom men oavsett så är han inte mycket att ha längre.

Medlem

Killen är duktig på att prata, men knappast på att göra bra spel. Han och Rare får väl ta varandra i hand när de vandrar mot avgrundens djup.

Medlem
Medlem

Fable 2 var väl inte urkass?
Sedan så har han väl varit duktig på att ta fram positiva kvalitéerna av de han håller på med, inför Fable 2 så kom de inte upp en löfteslista som han inte höll, dock så har han alltid pushat på att spelaren ska dras in mer därmed hunden. Därmed Milo. Han pratar om framtiden fast folk tolkar saker och ting som nuet. Så han bör väl om något gå en kurs för att hålla hans tal på en verklighetsknuten nivå.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

hmm han kanske kan få Rare o faktiskt göra lite Pr o reklam för sig?
Trodde nästan Rare hade gått under jorden tills ja bara random sökte efter dem på nätet

Medlem

tja, handlar det bara om PR så lär han väl hjälpa. Om det är nån som kan PR är det han. Men om han ska lägga sig i deras spel kommer han bara att stjälpa:D


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Med andra ord vill Microsoft att Rare skall börja hypa sina mediokra spel lika mycket som resten av spelindustrin? Tja, ingen kan väl tipsa bättre än Molyneux inom det ämnet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Daerken:

Jag kan bara säga att Molyneux är en stor man. Han har betytt mycket för spelvärlden, precis som Rare.

Ja, fast ingen av dem har gjort något de senaste 10 åren.

Nu ska vi inte vara så negativa. Black and White (1 och 2), Fable (1 och 2), Jet Force Gemini, Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts, Star Fox Adventures, Viva Piñata, Perfect Dark är spel från de tio senaste åren som någon av ovanstående är ansvariga för så helt illa är det ju inte även om de inte lever upp till tidigare verk (Golden eye, Dungeon Keeper, Populous

/ LordDaimos

Inaktiv

Rare har gjort ett några spel till 360 men inga har varit riktigt toppklass, och de har inte nått någon större framgång heller. När de köpte Rare ville de ju ha storsäljare i samma klass som Halo, Gears of War och COD4 t.ex. Man kan inte direkt säga att de fått valuta för de $375 000 000 de betalade för Rare.

1
Skriv svar