Vad gör ni nu?

Inaktiv

Sitter och är nöjd Fick in ett uppdrag där en kund hade noll koll på kodbas eller vilka versioner som låg ute på på google play och appstore. Lyckades efter mycket slit att uppdatera apparna så de fungerar på de senaste versionerna av android/ios och städa upp i deras kod.

Så nu ska jag ta helg och grilla lite.

Är även super taggad på Diablo4 nästa fredag.

Medlem

Min fru har precis lämnat mig för en storkukad keramiker. Men inatt blir det diablo!


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Precis byggt ihop datorn igen, med nytt moderkort, cpu, ram och nätagg
Nu ska man bara installera allt det nödvändiga igen!

Medlem

Har byggt klart det mesta inom Windows delarna av mitt projekt så nu ska jag bygga en ny Linux appliance från scratch för insamling av data och försöka damma av en annan appliance som jag inte rört på över 9 månader.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Min fru har precis lämnat mig för en storkukad keramiker. Men inatt blir det diablo!

Jävla Preben…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Sitter och hatar Amerikanska datum format. Use #ISO8601 for fucks sake!

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Sitter och hatar Amerikanska datum format. Use #ISO8601 for fucks sake!

Tycker EU-standarden är bättre, där dagen skrivs först, inte året, men det beror såklart på användningsområdet.

Amerikanska sättet borde förbjudas.

Medlem

Klarade precis ut Metal Gear Revengence...

Oväntat bra, 8/10!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har kodat ihop ett program för portknocking, fast med digitala signaturer så att bara de med privata nyckeln kan låsa upp tjänster. Bra för administration av t.ex. SSH tjänster som annars står helt öppna mot internet och kan utsättas för bruteforce attacker.

Medlem

Njuter av att ha en ledig dag, som sig bör.

Inaktiv

Vad kom först biologisk intelligens eller syntetisk?

Medlem

Jobbar och försöker glömma att alla andra är lediga


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

FM-guru
F.d. Sisyr

Sitter hemma och är genomförkyld. Feber och sommarvärme är ingen rekommenderad kombo.

Medlem

Sitter hemma framför datorn, fläkten på fullt, äter dillchips med tortilla dip och undrar funderar på att installera något gammalt lir typ FO4 eller KCD.

Medlem

Just nu försöker jag lista ut hur jag bäst ska värma öl

För andra gången i rad har jag glömt öl i kylen tänkt som snabbkylning.....

Nog för att det är gott med kall öl men va fan.....

Strax dags att promenera bort till nationaldagsfirandet här i staden tillsammans med resten av familjen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Releasehästryttare
Skrivet av lasseedsvik:

Just nu försöker jag lista ut hur jag bäst ska värma öl

För andra gången i rad har jag glömt öl i kylen tänkt som snabbkylning.....

Nog för att det är gott med kall öl men va fan.....

<Uppladdad bildlänk>

Jag sätter ALLTID en timer, annars så blir det sådär, är inte systemet stängt idag?

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag sätter ALLTID en timer, annars så blir det sådär, är inte systemet stängt idag?

Jo det är stängt.... haft dem i frysen sen i fredags

Medlem

Har precis kommit hem från jobbet och ska precis knäcka en kall. Kanske kika lite på någon serie, typ Shameless.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Tar mig en kopp kaffe och dammsugare samt läste precis ett trevligt brev att det blir stambyte snart där jag bor, man blir ju riktigt jävla glad i själen av att höra det, zZzzZz.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Håller fortfarande på med min bråkande kropp.. men ”sprang” 6.2km utan några jättestora problem nyss. Ett fall framåt🙂

Medlem

Har tagit en paus från Diablo 4 för att jobba lite och nu börjar jag känna mig färdigarbetad så det blir att återgå till helvetet.

Edit: från ett helvete till ett annat


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelar Diablo 4 men hör detta i bakgrunden då man har "Dum dummare" på TVn...... så jävla roligt.....

Medlem

Sitter och äter gamla chips och stirrar fortfarande på StarField streamen från igår.

Medlem

Just nu spelar jag Diablo 4 och muttrar som en gubbe ska som tror att den har reflexer som en 14-åring...

Men sjukt nöjd över min prebuilt MSI MS-B915 med Geforce 1070TI och i7-8700

Rullar på fint på 1440p trots ålder på nacken......

Och coolt att grafikkortet sitter på tvären (don't mind the dust)

Medlem

Spelade lite för länge igår kväll (23:30) och blev väckt av dottern vid kl 04 imorse och ingen av oss kunde somna om. Det kommer bli en låååång dag idag...

Så med andra ord knarkar jag kaffe just nu.


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Tror jag fick bihåleinflammation av allt damm på Sweden Rock eller nåt. Ingen feber tror jag, men så jäkla slö och ont bakom näsan och hela ansiktet. Så blev hemma idag.
Funderar på att preppa lite inför nästa rollspelstillfälle.
Eller lite Diablo 4 kanske, om jag orkar.
Har dock märkt att mitt RTX3080 börjar skramla i fläkten när jag spelar det. Det är några få spel som får fläkten att gå i exakt rätt frekvens som orsakar skrammel. Irriterande!

Medlem

Förbereder inför min operation imorgon. Passar även på att städa upp lite.

Medlem

Caddar och dricker kaffe

Medlem

Klämmer en iskall Mediterranean Tonic med is men utan gin. Dags att jobba vidare.

Skriv svar