• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Den stora Death Stranding tråden 159
  • The boys S2 18
  • Recension: Mosaic (PC) 1
  • Gears 5 20
  • Nyhetstråden! 2466
  • Boneworks VR släpps idag 52
  • Stora Anime-tråden 78
  • Rust Server "Paradiset [Swedish Royal Server]" Söker Spelare 0
  • Gratis spel - Allmän tipstråd 173
Nya recensioner
  • Recension – Phoenix Point 23
  • Recension – Life is Strange 2, avsnitt 1-5 16
  • Recension – Darksiders: Genesis 15
  • Test – Google Stadia 55
  • Testpilot – ROG Strix Go 10
  • Recension – Narcos: Rise of the Cartels 19
  • Testpilot – HP Omen Mindframe Prime 6
  • Recension – Terminator: Resistance 24
  • Recension – Shenmue III 12
  • Recension – Pokémon Sword / Shield 26
Nya medlemsrecensioner
  • Gears 5 20
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 37
  • JOKER 23
  • Beyond Good & Evil Tillbakablick 18
  • The Outer Worlds (PC) 14
  • Loria 8
  • Outer Wilds (PC) 15
  • [Brädspel] - The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth 6
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Gamestop stänger alla butiker under 2020 Idag
  • GOG firar rea med gratis Wasteland 2 Idag
  • Teknikstund: Svag ljusstyrka med OLED Igår
  • Intel Core i5-10600 testas i 3DMark – Hyperthreading bekräftas Igår
  • Guide: Hur nätaggregat fungerar och vad du ska tänka på Igår
  • Detroit: Become Human får systemkrav inför PC-lanseringen Igår
  • Apples Pro Display XDR säljstartas – 32 tum med 6K-upplösning Igår
  • Nvidia varumärkesskyddar Hopper – följer upp arkitekturen Ampere Igår
  • Intels färdplan täcker in 7, 5, 3, 2 och 1,4 nanometer till år 2029 Igår
  • Intels processorkryptering kan luras med manipulerad spänning Igår
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Krisande E3-mässa sneglar på kändisar och Gamescom

1
Skriv svar
2019-09-17 14:39
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1
Krisande E3-mässa sneglar på kändisar och Gamescom

Stora förändringar föreslås för E3 2020.

#e3

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2019-09-17 14:56
Permalänk
Arzei
Medlem
❤
  • Plats: Stockholm

Just fokuset på att förmedla nyheter och visa jävligt coola grejer på ett strukturerat sätt är ju vad som fortfarande gör E3 bättre än alla andra mässor, IMO. Både Gamescom och TGS har känts som rejäla besvikelser i år eftersom hälften av innehållet redan finns på YouTube veckan innan och alla som åker dit är överens om att 95% av vistelsen handlar om att köa.

Om det nu är så att det inte är ekonomiskt hållbart att ha en bra mässa med tydligt fokus så är ju det lite tråkigt, men blir E3 en Gamescomkopia så blir E3 värdelöst.

H-How can she slap, kupo!?

2019-09-17 15:13
Permalänk
Lasrod
Medlem
❤

Fixar dom verkligen problemen till varför Sony, Microsoft, Nintendo med flera inte deltar genom att göra dessa ändringar? Känns som fokus ligger på att få in mer pengar (fler biljetter) istället.

2019-09-17 15:34
Permalänk
Johlor
Medlem
❤
Skrivet av Lasrod:

Fixar dom verkligen problemen till varför Sony, Microsoft, Nintendo med flera inte deltar genom att göra dessa ändringar? Känns som fokus ligger på att få in mer pengar (fler biljetter) istället.

Gå till inlägget

När de stora aktörerna inte längre deltar då är något fel. Men kanske har hela den här mässgrejen tappat fart överlag. Det var första gången för mig i år som jag faktiskt inte var hajpad alls inför E3. Det mesta hade ju redan läckt eller annonserats. Nu är ju jag ingen måttstock förstås, men vi överöses ju med spelnyheter året om...vilket nog påverkar events som detta.

2019-09-17 15:53
Permalänk
hannes.theorell
Medlem
❤
  • Plats: Uppsala
Skrivet av Johlor:

När de stora aktörerna inte längre deltar då är något fel. Men kanske har hela den här mässgrejen tappat fart överlag. Det var första gången för mig i år som jag faktiskt inte var hajpad alls inför E3. Det mesta hade ju redan läckt eller annonserats. Nu är ju jag ingen måttstock förstås, men vi överöses ju med spelnyheter året om...vilket nog påverkar events som detta.

Gå till inlägget

Det behöver ju inte vara att det är "något fel". De större aktörerna har snarare en betydligt digrare verktygslåda nu för tiden för att kunna nå ut till sina potentiella kunder. Varför slösa miljoner på ett framträdande på E3 när de kan sända live från sina egna högkvarter och fortfarande nå ut till lika många människor?

ESA måste snarast förstå att de måste se över sin verksamhet och vilka usp:ar de kan erbjuda utställarna. Just nu känns det mest som att de letar sätt att höja sina egna intäkter.

Viam inveniam aut faciam

2019-09-17 15:55
Permalänk
breahl
Medlem
❤

Sony var väl inte där mest för att man inte hade något nytt att komma med. Sen verkar dom ha lagt allt krut på tokyo och death stranding.

2019-09-17 16:06
Permalänk
Oakenborn
Medlem
❤
  • Plats: Bakom dig

Det kanske är så enkelt att de stora mässornas tid är förbi. Om Microsoft, Sony eller Nintendo kör en stream istället så kommer dom med stor sannolikhet få minst lika mycket uppmärksamhet utan att dom behöver betala en avgift (som jag misstänker är gansak stor) till mässan.

PSN: MrOakenborn

2019-09-17 16:26
Permalänk
AplAy
Medlem
❤

I och med att de stora spelföretagen kör egna events så innebär det också att det inte finns något exklusivt längre att spela hos E3? Detta bidrar ju också till att inte orka att besöka.

Jag minns för ett par år sedan när Nintendo körde sina events där att man kunde prova på vissa kommande spel exklusivt på plats då inga demon fanns att ladda ned i NIntendo eShop.

2019-09-17 16:34
Permalänk
trickeh2k
Medlem
❤
  • Plats: Sthlm

Jag tror fortfarande att E3 kan eller kunde ha en stor roll som event. Det är ett etablerat varumärke och ett samlat ställe där alla visar upp sina skapelser och tävlar lite mot varandra. För att göra en grov jämförelse, i hockeyn finns är det främst OS och World Cup som är de största och mest prestigefulla turneringarna.

Utöver det finns det en mängd mindre turneringar som knappt några orkar bry sig om. De är för många, för ofta och för få av de största länderna och/eller spelare som medverkar. Att EA, Nintendo osv har egna tillställningar gör givetvis att de får 100% fokus, men det blir inte alls samma hype och/eller bredd.

Sen återstår det ju att se om det E3 ens kommer att finnas kvar med tanke på den enorma dataläckan som var där influensers och journalisters personliga uppgifter läckte. De hade ju redan innan detta ekonomiska problem och om/när det väcks åtal och de döms skyldiga så tror jag inte det finns en suck i världen att rädda dem.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

2019-09-17 16:39
Permalänk
Johlor
Medlem
❤
Skrivet av hannes.theorell:

Det behöver ju inte vara att det är "något fel". De större aktörerna har snarare en betydligt digrare verktygslåda nu för tiden för att kunna nå ut till sina potentiella kunder. Varför slösa miljoner på ett framträdande på E3 när de kan sända live från sina egna högkvarter och fortfarande nå ut till lika många människor?

ESA måste snarast förstå att de måste se över sin verksamhet och vilka usp:ar de kan erbjuda utställarna. Just nu känns det mest som att de letar sätt att höja sina egna intäkter.

Gå till inlägget

Ja, exakt, lite avigt formulerat av mig. Det var ungefär det där jag var ute efter. Spelföretagen lägger inte sina miljoner på ett event, istället är det något pågående under året. Därav kanske E3 och likande mässors tid är förbi, i alla fall i den utformning de haft.

2019-09-17 17:12
Permalänk
SkeletronFace
Medlem
❤

Jag tror att säga att det var ett dataintrång är inkorrekt. Dom tusen personernas uppgifter ska ha legat uppe på deras sida för vem som helst att se.
Source: Legacykillahd youtube.

2019-09-17 17:44
Permalänk
Carl Johansson-Sundelius
Chefredaktör
❤
  • Plats: Internetz

Jag vill minnas att de stora aktörerna just velat ha fler konsumenter på mässan. Själv är jag kluven. Det vore trist om E3 dog, så förändringarna kanske måste till. Mycket av de intressanta bokningarna sker, likt Gamescom, inte på själva mässgolvet utan i mötesrum på andra våningar. Så själva arbetet för oss påverkas inte jättemycket om de släpper på fler folk på onsdagen.

Många av de större aktörerna har också börjat köra mycket event redan i maj eller helgen innan E3, så att mycket material redan är fixat när mässan slår upp dörrarna.

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

2019-09-17 18:11
Permalänk
breahl
Medlem
❤
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill minnas att de stora aktörerna just velat ha fler konsumenter på mässan. Själv är jag kluven. Det vore trist om E3 dog, så förändringarna kanske måste till. Mycket av de intressanta bokningarna sker, likt Gamescom, inte på själva mässgolvet utan i mötesrum på andra våningar. Så själva arbetet för oss påverkas inte jättemycket om de släpper på fler folk på onsdagen.

Många av de större aktörerna har också börjat köra mycket event redan i maj eller helgen innan E3, så att mycket material redan är fixat när mässan slår upp dörrarna.

Gå till inlägget

Vore synd om E3 dog ut verkligen, det har ju funnits så länge och varit störst förutom i år då? Men som jag sa ovan så var väl inte Sony där för att dom la allt krut på tokyo mässan, death stranding och FFVII. Dom spelen är väl dessutom kanske lite större där borta än i USA. Är dock övertygad om att vi kommer se Sony på nästa E3, kanske presenteras PS5?

2019-09-17 18:16
Permalänk
Carl Johansson-Sundelius
Chefredaktör
❤
  • Plats: Internetz
Skrivet av breahl:

Vore synd om E3 dog ut verkligen, det har ju funnits så länge och varit störst förutom i år då? Men som jag sa ovan så var väl inte Sony där för att dom la allt krut på tokyo mässan, death stranding och FFVII. Dom spelen är väl dessutom kanske lite större där borta än i USA. Är dock övertygad om att vi kommer se Sony på nästa E3, kanske presenteras PS5?

Gå till inlägget

Det var längesedan de var störst redan i rent besöksantal, där hade till och med Games Convention, föregångaren till Gamescom, trumf på hand. Jag tror helt ärligt att Sony känner sig rätt nöjda med denna generation, inte helt omöjligt att de lyckas kränga över 100 miljoner exemplar.

Om de följer tidigare recept så kommer de att avtäcka konsolen på ett eget event i mars någon gång, för att sedan fokusera på spelen på E3.

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

2019-09-17 22:07
Permalänk
BadMrBox
Medlem
❤
Skrivet av Nyhet:

Som salt i såren framkom efter mässan att att ESA drabbats av dataintrång där uppgifter om ett par tusen mässdeltagare läckte.

Gå till inlägget

Det var inget jädra dataintrång. Uppgifterna låg uppe på deras hemsida för vem som helst att se.

1
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• Igår PUBG-fusk var egentligen en trojan som trollade användarna 53
  • Igår Xbox Scarletts slutgiltiga namn kommer representera konsolens syfte 43
  • 10 / 12 Nya uppgifter om prestandan på nästa Xbox - eller kanske Xboxar 41
  • 9 / 12 Originalpitchen för Netflix-Witcher hade Ciri i den tyngsta rollen 35
  • 9 / 12 Men gud! I am Jesus Christ är en realistisk Jesus-simulator 24
  • 9 / 12 Starbreeze har fått ordning på ekonomin, Payday 3 är framtiden 22
  • 10 / 12 Final Fantasy VII-remaken tidsexklusiv på PS4 (och PS5?) till 2021 22
  • 10 / 12 Inför Netflix-Witcher – lär känna stjärntrion Geralt, Ciri och Yennefer 21
  • 9 / 12 Snart slutcampat i PUBG? 20
  • 10 / 12 Blizzard knivhögg kalkoner och mosade meloner för att spela in ljuden i Diablo 2 18
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Den stora Death Stranding tråden 159
  • The boys S2 18
  • Gears 5 20
  • Nyhetstråden! 2466
  • Boneworks VR släpps idag 52
  • Stora Anime-tråden 78
  • Gratis spel - Allmän tipstråd 173
  • Strategiska brädspel 87
Obesvarade
  • S: PS4 Pro SSD + VR + Spel! 0
  • Tim Willis snackar Quake-historia 0
  • Spel Sökes: Turbaserad strategi med drop in-drop out 0
  • The Touryst 0
  • Köpes: Teemo hatt 0
  • MSI optix MAG272 0
  • Level 47 0
  • Spelturisterna 0
  • PS4 spel säljes 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2019 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Samarbete med
Mobilversion