Steam kontrar direkt - släpper betan av nya spelbiblioteket

Robot
Steam kontrar direkt - släpper betan av nya spelbiblioteket

Triggervarning för dig som inte gillar förändringar - för oss andra verkar det vara en välkommen uppgradering.

#steam, #valve


Medlem

Ah, ser mycket fräshare ut! Hittade spel jag inte visste att jag hade

Medlem

Kan man behålla den gamla stilen? Eller kommer man bli tvungen att använda den nya när den släpps?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det var på tiden att Steam fick sig ett ansiktslyft! Det ser otroligt mycket bättre ut. Jag gillar "What's new" rutan högst upp i biblioteket. Användbart för mig som spelar alla spel samtidigt..

Så här ser mitt bibliotek ut nu:

(Ska försöka ta mig tiden att göra färdigt mina collections i helgen)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaa så ska steam se ut. Underbart. Var verkligen på tiden

Medlem

@Vileoxe: När det väl släpps så är det detta som gäller.

Mja.....inte värst förtjust i det här. Jag gillar rätt mycket ett "utilitaristiskt" samt "minimalistiskt" interface.

En massa färgglada ikoner och spelbilder har jag ej mycket nytta av. "Filter-funktionerna" känns också som de mest är till användning för...."spel journalister?" eller kanske "spel utvecklare", folk som har behov/nytta att jämför spel i en viss kategori mot varandra.

"Sök-fältet" minskar bara utrymmet för favorit-listan och det är ju inte som jag har något behov av att skriva in speltitlar för att lätt finna något i den alfabetiska spellistan. Sen det faktum att steam öppnar till "library-home" istället för att öppna direkt till det spel som jag håller på och spelar/senast spelade är också en smärre olägenhet.

Tja, det är väl dom gnällpunkter jag (än så länge) har upptäckt. Annars tycker jag att varje individuell sida för vart spel, nu är bättre organiserad & överskådlig.

Medlem

@Ti994a-C64-Amiga-PC: Håller inte alls med om det. Att kunna gå in och lista alla co-op spel till exempel är otroligt användbart. När man kommer upp över en 3-4 tusen titlar är det fullständigt omöjligt att hitta såna saker utan ett inbyggt filter. Att manuellt sitta och organisera alla titlarna är inte hållbart i längden. Det är inte bara speljournalister som har nytta av det.

Likadant att söka på titel via sökfältet, det är det primära sättet jag hoppar till det spel jag vill ha... så för mig är det verkligen inte slösad plats.

Medlem

Skulle vara schysst om man kunde byta färgerna lite? Eller t.ex lägga in en bakgrund istället för det ljusgråa.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det var på tiden att Steam fick sig ett ansiktslyft! Det ser otroligt mycket bättre ut. Jag gillar "What's new" rutan högst upp i biblioteket. Användbart för mig som spelar alla spel samtidigt..

Så här ser mitt bibliotek ut nu: https://i.imgur.com/KYckwCb.png

(Ska försöka ta mig tiden att göra färdigt mina collections i helgen)

Behövde du själv skapa dessa kategorier eller får du det med automatik baserat på steams filter?

Skrivet av Fletchett:

@Ti994a-C64-Amiga-PC: Håller inte alls med om det. Att kunna gå in och lista alla co-op spel till exempel är otroligt användbart. När man kommer upp över en 3-4 tusen titlar är det fullständigt omöjligt att hitta såna saker utan ett inbyggt filter. Att manuellt sitta och organisera alla titlarna är inte hållbart i längden. Det är inte bara speljournalister som har nytta av det.

Likadant att söka på titel via sökfältet, det är det primära sättet jag hoppar till det spel jag vill ha... så för mig är det verkligen inte slösad plats.

Okej, som sagt, de funktionerna saknar någon användbarhet för mig men tack för förklaringen hur de kan vara till nytta för någon annan.

Medlem

@Ti994a-C64-Amiga-PC: Det var inte det jag försökte säga, ursäkta om jag uttryckte det dåligt. Jag menade bara att allt eftersom ens spelbibliotek växer så blir de mer och mer användbara, gäller ju antagligen även för dig.

Medlem

Det här är 15 år för sent

Skrivet av Maysay:

Skulle vara schysst om man kunde byta färgerna lite? Eller t.ex lägga in en bakgrund istället för det ljusgråa.

E väll det närmaste än så länge https://www.pcgamer.com/the-best-steam-skins/


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Hittar inte var "installed" games är (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MEG
Medlem

Har inte sett det själv än men man ska inte vara fjollig för förändringar 😀


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kan man fortfarande välja att visa allt i en lista, utan jättestora spelikoner?

Skrivet av Jozo:

Kan man fortfarande välja att visa allt i en lista, utan jättestora spelikoner?

Ja den gamla listan e kvar bredvid. Så jag gillar dem uppdatering skarpt.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Behövde du själv skapa dessa kategorier eller får du det med automatik baserat på steams filter?

Fick skapa de själv. Enda problemet med detta system är att man inte kan lägga in samma spel i flera genres (d.v.s. collections). Har lagt fram det som förslag i Steamgruppen, så får hålla tummarna att de ger oss möjligheten i framtiden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hittar inte var "installed" games är (?)

Du måste checka installed locally i filter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ja den gamla listan e kvar bredvid. Så jag gillar dem uppdatering skarpt.

Härligt att höra! Jag avskyr att behöva scrolla en massa och behöva kolla efter rätt ikon istället för att ha en smidig lista i alfabetisk ordning.

Medlem

Undrar om man vågar pröva betan jag menar sist jag använde mig och beta fick jag någe problem fick installera om steam och 100 spel..... var drygt som fan.

Skrivet av Fletchett:

@Ti994a-C64-Amiga-PC: Det var inte det jag försökte säga, ursäkta om jag uttryckte det dåligt. Jag menade bara att allt eftersom ens spelbibliotek växer så blir de mer och mer användbara, gäller ju antagligen även för dig.

Heh, ja jag uttryckte mig heller inte så detaljerat. Vad jag menade, var att jag tämligen avsiktligt har försökt hålla mitt "steam-bibliotek" på en rätt låg nivå (har lite under 400 spel, efter 15 års användande). Jag har försökt att undvika att "spamma" in en massa spel som jag troligen aldrig kommer att ha tid & lust och spela i vilket fall som helst och istället bara fylla på med titlar som jag verkligen tänker spela.

Iom. det, så har jag bra koll på exakt vilka titlar jag äger och att scrolla ner till "F" för Fallout eller "R" för Resident Evil, görs lätt med en eller två snäpp på scrollhjulet. Att nyttja tangentbordet istället, gör alltså bara en mycket liten skillnad. (i mitt fall)

1
Skriv svar