FZ-läsarna: Vi ääälskar WoW Classic!

Robot
FZ-läsarna: Vi ääälskar WoW Classic!
Medlem

Blizzard säljer ett gammalt spel en gång till och skrattar hela vägen till banken.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Blizzard säljer ett gammalt spel en gång till och skrattar hela vägen till banken.

Classic är gratis. Bara subscription som kostar.

Medlem
Skrivet av Smekbar:

Classic är gratis. Bara subscription som kostar.

Det klassiska "gratis om man betalar"

Medlem

@Piddelito: För många är detta ett helt nytt spel då ett stort antal spelare aldrig fick uppleva vanilla. Som mig själv till exempel, jag började i cata men har mycket roligare i classic.

CS GO är ett 7 år gammalt spel, antar att valve måste stänga servrarna och släppa ett nytt.. ungefär samma logik.

Är inte okej att ta ifrån spelare ett spel efter endast två år, vilket var exakt det som hände med vanilla wow.

Medlem
Skrivet av dafuq:

@Piddelito: För många är detta ett helt nytt spel då ett stort antal spelare aldrig fick uppleva vanilla. Som mig själv till exempel, jag började i cata men har mycket roligare i classic.

CS GO är ett 7 år gammalt spel, antar att valve måste stänga servrarna och släppa ett nytt.. ungefär samma logik.

Är inte okej att ta ifrån spelare ett spel efter endast två år, vilket var exakt det som hände med vanilla wow.

Förändrar inte det faktum att Blizzard med en minimal arbetsinsats kan kränga ett 10+ år gammalt spel en gång till som redan betalat sig själv flera gånger om. Men, dårar och deras pengar går ofta skilda vägar.

Medlem

Bästa spelsläppet på 15 år

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Förändrar inte det faktum att Blizzard med en minimal arbetsinsats kan kränga ett 10+ år gammalt spel en gång till som redan betalat sig själv flera gånger om. Men, dårar och deras pengar går ofta skilda vägar.

Hur orkar man gnälla på en sån sak?

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Förändrar inte det faktum att Blizzard med en minimal arbetsinsats kan kränga ett 10+ år gammalt spel en gång till som redan betalat sig själv flera gånger om. Men, dårar och deras pengar går ofta skilda vägar.

Kalla folk för dårar utan anledning kommer du säkert långt med i livet.

Medlem

Blev en 4a från mig enbart för att jag redan gjort allt förr.

MEN fyfan vad roligt det är! Den där gamla goda känslan är där och man känner sig som förr.

Visst man saknar lite QoL-ändringar som kommit under åren men överlag är det Jävligt kul!

Medlem

@Piddelito: Så man får inte spela gamla spel eller vad menar du? Då är man en dåre? Folk som spelar supermario fortfarande då? Varför är man en dåre för man spelar det man vill spela? Är jag en dåre som precis börjat spela the last of us? Gammalt spel som släppts 2 ggr, vilken jävla idiot jag måste vara.

Wow classic är "gratis" då man får det på köpet när man spelar vanliga wow. Låt folk spela det dom vill och knip igen ,spelar väl ingen roll om spelet är gammalt. Det kan vara roligt ändå.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Förändrar inte det faktum att Blizzard med en minimal arbetsinsats kan kränga ett 10+ år gammalt spel en gång till som redan betalat sig själv flera gånger om. Men, dårar och deras pengar går ofta skilda vägar.

"minimal arbetsinsats" Har du ens en aning om vad du pratar om? Eller njuter du av att sprida gallimatias?

Titta på videon nedan om du faktiskt vill begripa processen bakom. Ska definitivt inte försökas skrivas bort.
Du behöver inte spela spelet, rösta med din lilla plånbok du istället. Medan jag och många av mina vänner har dunderskoj.
Spelade mycket efter AQ40 släpptes i Vanilla och kan säga att jag har lika kul då som nu i Classic!

Restorying History Creating Wow Classic <--- Finns även bra summerat i text!

Medlem
Skrivet av Reizung:

Kalla folk för dårar utan anledning kommer du säkert långt med i livet.

Tack, det har jag redan gjort!

Medlem

Tycker Classic nästan känns nyskapande i dagens onlinespelaklimat. Det är ett fantastiskt spel och det finns inget annat som gör det lika bra i genren. Givetvis kan det vara en fråga om smak och tycke. Men för mig ska ett äventyr upplevas långsamt och det ska kännas farligt och belönande efter ansträngning. Resan till maxlevel funkar bra att spela själv, men det skiner tillsammans med en kamrat eller kanske fler. ”Att inte ha tid” tycker jag inte heller är något problem. Jag sitter inte all vaken tid som sist men har man minst en timme speltid tycker jag man får någonting gjort. Jag är glad att Blizzard släppte Classic. Då det Wow som jag en gång fastnade för har varit försvunnet. Det bjuder på så många små tillfällen och händelser som man kommer ihåg och det har en jäkla förmåga att skapa samtal med likasinnade utanför spelet. Jag har då aldrig spelat ett multiplayerspel som framkallar samma känsla. Riktigt kul, ett av världens bästa spel någonsin.

Medlem

Som det skrevs i orginaltråden för undersökningen:
Vilka var det som röstade på 1? Antagligen folk som inte ens spelat.

Gav det en 4:a själv. Har inte kommit jättelångt själv än, men jag har att göra ett tag framöver

Medlem

Hittills har det varit skitkul men har dock inte alls samma tid som för 15 år sen. För mig passar det perfekt oavsett om jag kan gå in endast 30 minuter eller sitta en hel kväll.

Det finns en känsla i Classic som jag har saknat och inte hittat i andra spel på väldigt länge.

Medlem
Skrivet av Smekbar:

Blev en 4a från mig enbart för att jag redan gjort allt förr.

MEN fyfan vad roligt det är! Den där gamla goda känslan är där och man känner sig som förr.

Visst man saknar lite QoL-ändringar som kommit under åren men överlag är det Jävligt kul!

Samma för mig. Trodde jag var trött på WoW eftersom jag aldrig fick sugen tillbaka när jag spelade Pandaria eller andra expansioner efter. Men nu med classic känns spelet roligt igen.
Spelet är inte perfekt och det finns saker som kunde bli bättre men då är det inte längre classic. Problemet med alla nya expansioner är att det gick till överdrift och allt gjordes så mycket enklare att det inte längre finns någon form av nöje.

Därför gav jag spelet en 4a för det är ett riktigt bra spel som classic men det är inte perfekt. Dagens WoW skulle jag inte ge mer än en svag 2a.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelar på RP-PVP Servern.

Har sett 2-3 pers RPa, har sett ~20 pers totalt överhuvud prata om något i /s

Spelet är fullt med folk, ändå totalt isolerat och iskallt.

Medlem

Håller fast vid vad jag sa när blizzard släppte tbc, dom förstörde spelet.
Classic och dess populäritet är det ultimata beviset

Medlem

Kul att folk tycker att Wow Classic är roligt. Jag avstod att rösta eftersom jag inte kört det ännu. Och jag kommer förmodligen inte göra det heller. Jag är personligen inte jätte sugen att göra om allt igen som jag gjorde 2005.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Förändrar inte det faktum att Blizzard med en minimal arbetsinsats kan kränga ett 10+ år gammalt spel en gång till som redan betalat sig själv flera gånger om. Men, dårar och deras pengar går ofta skilda vägar.

Minimal arbetsinsats? Du har uppenbarligen inte sett livestreamen gällande vilket helvete Blizzard hade att skapa classic. De fick göra om hela spelet eftersom all kod från den tiden antingen var för gammal, försvunnen eller helt enkelt inte fungerade till dagens wow-motor... Snacka om gissning..

Medlem
Skrivet av wallde:

Minimal arbetsinsats? Du har uppenbarligen inte sett livestreamen gällande vilket helvete Blizzard hade att skapa classic. De fick göra om hela spelet eftersom all kod från den tiden antingen var för gammal, försvunnen eller helt enkelt inte fungerade till dagens wow-motor... Snacka om gissning..

Krokodiltårar. Det som är mest tidskrävande är innehållet, och det var redan serverat och klart att sälja igen.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Krokodiltårar. Det som är mest tidskrävande är innehållet, och det var redan serverat och klart att sälja igen.

Ja. De gav folket va de ville ha.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Bästa spelsläppet på 15 år

Är inte det tragikomiskt så säg

Men är evinnerligt glad för alla som får uppleva gamla wow som missade det.

Själv raidade jag upp tom naxx när det begav sig på min Holy-präst, har ömsom mardrömmar samt nostalgibrillor på men inser att jag inte har tid eller energi för ett MMO i mitt liv iaf.


signatur

P.L.U.R

Medlem

@Allexz: Hoppa med i ett gille! Det finns gott om roligt folk att spela med

Det är inte lika mycket RP ute i världen som det kanske var första rundan när Defias öppnade upp en gång i tiden, men det finns där.

Jag tror att bristen beror lite på att många vill prova Classic och söker sig till den typ av server de spelat på tidigare, utan att de kanske är riktigt så sugna på att köra RP som då Rp-pvp server var något nytt, om det låter vettigt..


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Håller fast vid vad jag sa när blizzard släppte tbc, dom förstörde spelet.
Classic och dess populäritet är det ultimata beviset

Nah. TBC och Wotlk var episkt.

1
Skriv svar