Recension – Little Misfortune

Robot
Recension – Little Misfortune

Med miljöer som tagna direkt ur en svensk stad och en åttaårig flicka i huvudrollen lyckas Killmonday Games skapa en unik blandning av charmigt och bisarrt.

#little-misfortune


Redaktör

Stort plus för en utvecklare som bosätter sig och skapar jobb i en småstad som Hedemora. Jag jobbade själv en gång i samma kvarter där Killmonday nu sitter; mitt gamla jobb är borta men de verkar vara fler där nu. Viktigt för bygden.


signatur

Kul, ska testa så fort tiden tillåter. Älskar den grafiska stilen och att det känns annorlunda. Det behövs fler sådana spelutvecklare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser intressant ut. Folk som testar det får gärna skriva nån rad om vad de tyckte om det.

Medlem

Jag spelade genom spelet igår och är summa summarum positiv. Som ett stort fan av Fran Bow måste jag dock erkänna att jag först kände mig något besviken, detta är något helt annat, som mer liknar en ren interaktiv berättelse än ett äventyrsspel. Men eftersom berättelsen i sig är underhållande och att det mesta från karaktärer till art-work är så himla personligt och välsnickrat hade jag svårt att ändå inte gilla det. För drygt 160 spänn är detta ett must buy enligt mig.

Skribent

Jag föll ganska pladask för spelet.

1
Skriv svar