Apple Arcade-tips!

Skägg.
10 Chambers
Apple Arcade-tips!

Tid är pengar och medan du kan spela alla spel i Apple Arcade för 59 kronor i månaden så kan det, i alla fall nu i början, vara svårt att hitta guldkornen. Vi kommer att göra ett ordentligt test av tjänsten i sig men vi kommer omöjligen att kunna recensera alla spel. Därför tänkte jag att vi hjälps åt i den här tråden.

Vilka spel i Apple Arcade är värda din tid och vilka kan man skippa?


signatur
Medlem

Oceanhorn 2 är fantastiskt! Spelat det i 3 dagar nu (som beta-användare fick man förtur på Arcade).


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Albrion:

Oceanhorn 2 är fantastiskt! Spelat det i 3 dagar nu (som beta-användare fick man förtur på Arcade).

Cool! Det ser riktigt lovande ut. Hur lirar du det, med gamepad på telefonen eller med touch-kontroller?

Hann testa några snabba på tunnelbanan nu på morgonen.

  • Punch Planet - Tror vi har en bit kvar innan fightingspel funkar bra på mobiler. Snyggt intro dock!

  • Explottens - Mja(u). Sladdrigt flygande i kombination med att undvika fiendernas skott är nog inte min kopp mjölk.

  • ThePinballWizard - Lovande men responsen i pinball-paddlarna verkar inte jättebra.

  • Skate City - Älskar ju skatespel och detta känns som ett långsamt OllieOllie, med bra musik!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Spelar med touch-controller, men funderar att koppla PS4-kontrollen (som nu ska fungera med iOS13) för att lira det.
Oceanhorn 2 är väldigt likt Zelda generellt, vilket passar mig utmärkt.

Ser även fram emot kommande spel, som ännu inte släppts:
- The Pathless
- Beyond a Steel Sky

Känns som man får testa sig fram, de har ju alla möjliga spel och för priset 50kr/mån är det en riktigt fin tjänst att prenumerera på. Allt från RPG, pussel, multiplayer etc.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Frogger
Cat Quest II
Rayman Mini
Sneaky Sasquatch
Sonic Racing


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Moderator | Testpilot

Bleak Sword!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Fuck. Installerade Mini Motorways igår. Låg tre timmar i soffan. Hade tänkt kolla The Pacific (denna gång ska jag kolla klart!) men det blev ”bara en omgång till”.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Albrion:

Oceanhorn 2 är fantastiskt! Spelat det i 3 dagar nu (som beta-användare fick man förtur på Arcade).

Just det! Hade nästan glömt bort det spelet.
Jag har precis skaffat mobilhållargrunka till xb1-kontrollen så det blir att testa en runda

Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: Hade hoppats att nån som har Apple hade testat spelet Inmost som ni skrivit om innan, det har fortfarande inte kommit till Steam.

Geeks Gaming
Skrivet av Devan:

@Carl Johansson-Sundelius: Hade hoppats att nån som har Apple hade testat spelet Inmost som ni skrivit om innan, det har fortfarande inte kommit till Steam.

https://youtu.be/VhVEgxwmlXg

Har testat det en del. Känns lite som en blandning av valiant hearts och limbo/inside. En mörk mörk historia driven av ett hittills lysande narrativ.
Me like

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

@Carl Johansson-Sundelius: Hade hoppats att nån som har Apple hade testat spelet Inmost som ni skrivit om innan, det har fortfarande inte kommit till Steam.

https://youtu.be/VhVEgxwmlXg

Ser fint ut men inget jag skulle vilja lira på mobilen.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av NordhNet:

Har testat det en del. Känns lite som en blandning av valiant hearts och limbo/inside. En mörk mörk historia driven av ett hittills lysande narrativ.
Me like

Mm gött, hoppas det kommer till pc snart då.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ser fint ut men inget jag skulle vilja lira på mobilen.

Rädd att du skall hoppa till på subben?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Rädd att du skall hoppa till på subben?

Haha, är gammelmodig och har svårt för virtuella gamepads.


signatur
Medlem

Bump, vad har hänt sedan november 2019, några nya spel någon rekommenderar?

Ps. Ser fram emot iOS 14.5 så man kan få använda series/PS5 kontrollen!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Bump, vad har hänt sedan november 2019, några nya spel någon rekommenderar?

Ps. Ser fram emot iOS 14.5 så man kan få använda series/PS5 kontrollen!

Har aldrig rört tjänsten förrän nu. Men det som fick mig att starta en gratisperiod var Clap Hanz Golf. Som är Everybody’s Golf fast med nytt namn men samma utvecklare. Tycker det är lika kul som det brukar vara.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Har aldrig rört tjänsten förrän nu. Men det som fick mig att starta en gratisperiod var Clap Hanz Golf. Som är Everybody’s Golf fast med nytt namn men samma utvecklare. Tycker det är lika kul som det brukar vara.

Tack, får prova det! Dock vanligen inget fan av sportspel.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

1
Skriv svar