LoL Worlds Mega-tråd

Ambassadör
League of Legends
LoL Worlds Mega-tråd

LoL - Worlds 2019

Årets Worlds i League of Legends är här. I denna tråd kan ni finna information som kan vara värd att veta inför och under turneringen. Jag kommer att uppdatera tråden med information allt eftersom Worlds närmar sig och går av stapeln. För att komma i rätt stämning bjuder jag här på en orkestral titellåt till turneringen.

Länkar (lolesports.com)
Schema
Spoilerfria VODS
Ställning

Turneringen spelas i Europa med final i Paris och pågår mellan 2019-10-02 och 2019-11-10.

Är det något som ni vill att jag ska gå in djupare på får ni gärna komma med idéer/synpunkter.

Slutspel

Samtliga matcher är otroligt jämna och spännande.

FINAL

  • FunPlus Phoenix - G2

Semifinal

  • FunPlus Phoenix - Invictus Gaming

  • SK Telecom T1 - G2

Kvartsfinal

  • Griffin - Invictus Gaming

  • FunPlus Phoenix - Fnatic

  • SK Telecom T1 - Splyce

  • Damwon Gaming - G2

Gruppspel

I videon nedan förklaras Worlds spelformat. Efter det är grupperna listade. Gruppspelet bjöd på lika mycket drama som man kunde tänka sig innan turneringen. Fnatic gjorde igen det omöjliga och vann samtliga matcher vilket var tvunget för att de skulle gå vidare. Europa har samtliga 3 lag kvar i turneringen tillsammans med 3 från Korea och 2 för Kina.

Grupp A:

Lag

W/L

Griffin

6/1

G2 Esports

5/2

Cloud9

2/4

HK Attitude

0/6

Grupp B:

Lag

W/L

FunPlus Phoenix

5/2

Splyce

4/3

J Team

3/3

GAM Esports

1/5

Grupp C:

Lag

W/L

SK Telecom T1

5/1

Fnatic

4/2

Royals Never Give Up

3/3

Clutch Gaming

0/6

Grupp D:

Lag

W/L

DAMWON

5/1

Invitctus Gaming

4/2

Team Liquid

3/3

]ahq e-Sports Club

0/6

Kvalet:

Kvalet bjöd inte på några överraskningar även fast Unicorns of Love pressade Clutch Gaming och Splyce rejält. Det blev favoriterna från de stora regionerna som tog sig vidare i till gruppspelet, dessa är fetmarkerade.

Grupp A:

  • Clutch Gaming

  • Mammoth

  • Unicorns of Love

Grupp B:

  • DetonatioN FocusMe

  • Isurus Gaming

  • Splyce

Grupp C:

  • HK Attitude

  • Lowkey Esports

  • MEGA

Grupp D:

  • DAMWON Gaming

  • Flamengo eSports

  • Royal Youth

Lagen

KOREA – LCK

SK Telecom T1

Storlaget med den bästa och mest ikoniska LoL-spelaren genom tiderna, Faker, finner sig återigen som favoriter i turneringen. Detta efter att ha varit på dekis under 2018 och inte levt upp till det favoritskap som kommer med namnet. Under MSI tidigare i år skedde en förändring. I början av turneringen lyste deras brister klart men från ingenstans började de anpassa sig till den stil som övriga topplag anammar. Med den nya stilen och enorm erfarenhet kunde de kröna sig som segrare av LCK under både vår och sommar. En titel som för med sig ett favoritskap i Worlds.

Griffin

Laget skapades 2016 och har sen starten haft en formkurva som pekat uppåt. Dock finns det ett stort frågetecken. Efter att ha dominerat seriespelet i Korea, både under vår och sommar, har de inte lyckats att vinna titeln när det väl blir dags för slutspel. Laget är ett enormt motstånd för stackarna som ställs mot dom. Men om de kommer att lyckas besegra sitt egna bäst-av-fem-monster återstår att se.

Damwon Gaming

Ett lag som påminner mycket om Griffin. Ungt lag som efter ha kvalificerat sig från andraligan, CK, lyckats utmana storlagen. Då saknar de dominansen och framgångarna som Griffin lyckats med. Dom kommer bjuda på motstånd men deras unga uppställning lär också få det svårt att mäta sig med övriga storlag som har mycket mer erfarenhet.

KINA – LPL

FunPlus Phoenix

Ännu ett relativt nytt lag som startade 2017. 2018 var något av en besvikelse och FunPlus såg ut att vara dömda till att bli ett mittenlag i LPL. Inför 2019 tog man in Dionb(mid) och Tian(jungle). Två spelare som aldrig riktigt lyckats och som på förhand såg ut att platsa i ett mittenlag. Dock visade sig nyförvärven vara precis vad laget behövde. Vårsäsongen slutade med ett facit på 13-2 och en besvikelse i slutspelet. Under sommaren fann man ytterligare förbättringar och lyckades avsluta säsongen 14-1 och krönta till segrare av LPL efter en final mot RNG.

Royal Never Give Up

Det kinesiska storlaget stod som förlorare i kanske den största besvikelsen i LoL:s historia under förra årets Worlds. Då lyckades G2 slå ut dom och Vitality att vinna deras möte. I skuggan av FunPlus har laget haft ett stabilt 2019 och vi kan förvänta oss att laget vill ha revansch från förra året.

Invictus Gaming

Världsmästarna 2018 förväntades dominera i Kina även i år. Så blev dock inte fallet. Det började bra under våren då de vann LPL men under MSI blev de utslagna av Team Liquid samt utmanade av övriga deltagare på ett sätt vi tidigare inte skådat. Sommaren blev något av en besvikelse med en 6:e plats i ligaspelet och utslagna i första rundan av slutspelet. Efter två jämna matcher i det lokala kvalet till Worlds lyckades man ändå ta sig till Worlds. För att inte hela säsongen ska ses som en besvikelse behöver de ha framgångar i turneringen. Något som borde sätta skräck i motståndarna men som även kan sprida sig till laget själva.

EUROPA – LEC

G2 Esports

Laget är byggt för att vinna Worlds. Efter att ha dominerat i LEC under 2019 står de nu framför utmaningen som hela säsongen har byggt på. Under MSI lyckades de besegra det internationella motståndet och stod för den snabbaste internationella finalserien någonsin. Dock har de inte ställts mot eller visat sig mot de absolut största. G2 har enorm press då Worlds är på “hemmaplan”. Kan de verkligen leva upp till det?

Fnatic

Laget gick till final i Worlds 2018. Sedan dess har man bytt ut mittfältare(:) ) från Caps (G2) till Nemesis. I övrigt är laget samma. Nemesis har varit en av de mer stabila mittfältarna i LEC såväl som spelarna i Fnatic. Med två imponerande tajta serier mot G2 i sommarslutspelet kan vi hoppas på att laga även lyckas i Worlds. Att de ska gå hela vägen blir nog svårt.

Splyce

Från att ett topp 3-lag i LEC till att stå för den största besvikelsen i Europa under säsongen lyckades laget ta sig till Worlds. De är ett stabilt lag som gärna vill att matcherna ska bli långa. Något som garanterat kommer försöka vara en angreppspunkt av motståndarna i Worlds. Lyckas man ta sig till gruppspelet och vinna någon match så ska laget vara nöjt.

NORDAMERIKA – LCS

Team Liquid

Laget har dominerat LCS i några år och med en stabil insats under MSI har nog många höga förväntningar på det amerikanska laget. Dock lider de av brister som varit kopplade till västerländska lag i flera år. De hänger inte riktigt med när LPL- och LCK-lagen höjer farten och sätter en press som de inte upplever under lokala säsongen. De är ungefär i samma klass som Fnatic, där de kan lyckas men lär få det svårt att gå hela vägen.

Cloud9

Ett lag som åtminstone brukar ha fansen på sin sida. Lever i skuggan av TL. Att lag ska skörda framgångar är inget jag tror men de kan säkert lyckas vinna några matcher. Jämför laget med Splyce.

Clutch Gaming

Clutch Gaming behövde vinna tre matcher i det regionala kvalet för att ta sig vidare och lyckades just med det. Den sista matchen var mot det klassiska laget TSM där de lyckades vända ett 0-2 underläge till vinst, 3-2. Vinsten var imponerande men visade mest på ytterligare ett misslyckande för TSM och inte att Clutch kommer ha så mycket att säga till om i Worlds. Går man vidare till gruppspel ska man vara nöjda.

TAIWAN, HONG KONG, MACAU – LMS

LMS är ligan som ligger närmast under den etablerade topp 4 av regioner. Med lag som MAD, Flash Wolves och G-Rex har regionen flera hyfsade framgångar i den internationella turneringen. Dock har inget lag gått hela vägen och det kommer de med stor sannolikhet inte göra i år heller. J Team har aldrig varit med i Worlds tidigare och ahq samt Hong Kong Attitude var inte med förra året. De är definitivt lag som man måste se upp med, men att de skulle kunna utmana LCK- och LPL-lagen blir tufft.

J Team

AHQ E-Sports Club

Hong Kong Attitude

VIETNAM – VCS

Förra året var Vietnam regionen man talade om. Då var vietnam den snabbast växande regionen och de verkade gå mot att åtminstone utmana LMS-lagen. Under 2019 stannade den snabba utvecklingen något. Båda lagen som representerar regionen gör det för första gången. Första seedade GAM, som går direkt till gruppspelet, har haft en ganska stökig säsong utanför spelet men lyckades ändå vinna sommarsäsongen. Alla vinster är bedrifter och det är alltid roligt och intressant med lag från mindre regioner då de ställer upp med lag där alla kommer från samma land.

GAM eSports

Lowkey Esports

SYDÖSTRA ASIEN – LST

En ny liga för året som jag inte har sett en match ifrån. Laget som representerar regionen var tidigare känt som Bangkok Titans.

MEGA

BRASILIEN – CBLOL

Flamengo Esports

Brasilien är ett land som börjar arta sig inom LoL:s e-Sport scen. De brukar bjuda på explosiva matcher som håller hög fart från start till slut. Det leder dock till att de bjuder på luckor som topplagen kommer straffa hårt. Jag håller laget som en outsider för att ta sig vidare till gruppspelet.

OBEROENDE STATERS SAMVÄLDE (Ryssland) – LCL

Unicorns of Love

Efter att inte ha fått en plats i LEC valde publikfavoriten Unicorns of Love att flytta till Ryssland. Laget köpte en plats i LCL tillsammans med tre av spelarna från topplaget VEGA Squadron. Detta ger goda förutsättningar för laget inför Worlds där de kan vara ett av de fyra lag som tar sig vidare från inspelet.

JAPAN – LJL

DetonatioN FocusMe

Likt förra året har DetonatioN FocusMe dominerat den japanska ligan. I MSI, likt Worlds förra året, lyckades man inte ta sig vidare från gruppspelet och jag tror att deras öde kommer vara samma i detta Worlds.

LATINAMERIKA – LLA

Isurus Gaming

En ny liga i Latinamerika som kommer få det svårt att utmana i dessa internationella sammanhang. De slutade sist i sin inspelsgrupp under MSI och de kommer få det svårt att lyckas med något bättre i Worlds.

OCEANIEN – OPL

MAMMOTH

Jag vet inte mycket om laget från Australien. Det relativt nya laget började säsongen svagt men lyckades rycka upp sig under sommaren. De vann OPL överlägset med 3-0 vinster i både såväl semi som i final. Att det ska räcka för att ta sig vidare från inspelet är dock inte troligt.

TURKIET – TCL

Royal Youth

Turkiska ligan har snabbt blivit väldigt intressant. Med klassiska sportlag som Galatasaray, Beşiktaş och Fenerbahçe har de lyckats få en stabil grund att jobba utifrån. Regionen har nästan blivit som en underliga till LEC. Royal Youth är ett lag som tagit regionen med storm och varit dominanta under säsongen. Visst, motståndet går inte att jämföra med topplagen i Worlds. Men de kommer definitivt göra motstånd och är ett väldigt intressant lag i turneringen.

Moderator | Testpilot

Det här kommer bli så hype. Potential till att bli det bästa världsmästerskapet hittills. Alla regioner är så nära varandra i nivå, och blir det någorlunda likt förra året så kommer det bli amazing.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

Då var lottningen klar. Grupp A och Grupp C i huvudeventets gruppspel är brutala för alla deltagande. Om DAMWON placeras i någon av dom är samtliga matcher "måste se"-matcher. Men låt oss ta det från början. I videon nedan förklaras Worlds spelformat. Efter det är grupperna listade.

Kvalet:

Grupp A:

  • Clutch Gaming

  • Mammoth

  • Unicorns of Love

Grupp B:

  • DetonatioN FocusMe

  • Isurus Gaming

  • Splyce

Grupp C:

  • HK Attitude

  • Lowkey Esports

  • MEGA

Grupp D:

  • DAMWON Gaming

  • Flamengo eSports

  • Royal Youth

Gruppspel:

Grupp A:

  • Cloud9

  • G2 Esports

  • Griffin

  • TBD

Grupp B:

  • FunPlus Phoenix

  • GAM Esports

  • J Team

  • TBD

Grupp C:

  • Fnatic

  • RNG

  • SK Telecom 1

  • TBD

Grupp D:

  • Team Liquid

  • ahq e-Sports Club

  • Invitctus Gaming

  • TBD

Jag anser att Splyce och DAMWON har stora chanser att ta sig vidare till huvudeventet. Där ser jag det som att Team Liquid har stora chanser att gå vidare så väl som FunPlus. Som hamnat i de "lättaste" grupperna. Resterande lag i kommer få en otroligt tuff resa genom hela worlds. Grupp C är de tre största lagen genom tiderna, kanske inte dom vassaste just nu. Var man inte hypad innan har man all rätta att bli det nu.

Ambassadör
League of Legends

Idag kl 13 börjar Worlds. Det är grupp A och B i kvalet till gruppspelet som startar turneringen.

Ni hittar all info på https://watch.lolesports.com/home

Ambassadör
League of Legends

Gjort några små uppdateringar efter kvalet.

"Kvalet bjöd inte på några överraskningar även fast Unicorns of Love pressade Clutch Gaming och Splyce rejält. Det blev favoriterna från de stora regionerna som tog sig vidare i till gruppspelet."

Ambassadör
League of Legends

Nu kan man tippa på på hur man tror grupperna slutar. Jag tror man kan vinna in-game belöningar i form av "blue essence". Ni når det via klienten. Här är mitt tips.

http://pickem.lolesports.com/share/series/6/user/8272279/my-p...

Medlem

Har länge tänkt att ta upp LoL spelandet. Var uppe i Platinum och härjade förut. Men nu har jag fått mitt konto hackat för andra gången. Och nu kan jag inte ens nollställa lösenordet.

Det var minst 3 år sen jag spelade och det är många frågor man ska lyckas svara på för att få tillbaka kontot, jag kommer knappt ihåg något dom ställer frågor om. Vilket är synd då man hade väldigt mycket skins och pengar investerat där.

Men snygg tråd iaf!

Medlem

Jag körde LoL väldigt mycket för några år sedan, kom upp till Diamant med OTP Zilean utan att köra någon annan champion och dodge'ade alla andra matcher som han vart tagen/bannad. Dock när jag vart Diamant så var det jätteroligt men när jag ville köra casual igen så vart jag en aning distanserad av spelet när mina vänner ville inte spela med mig på grund av att jag gjorde så att vårat lag matchade mot hög elo spelare. Nu så spelar jag det cirka 1-2 gånger per månad.

Medlem

Följt lol ett par år nu nu, riktigt underhållande att titta på när man väl förstår sig på allt som händer. Ända tråkiga med denna typ av e-sport är att snöbollseffekten har en betydande roll, en liten ledning blir snabbt stor och matchen är i princip avgjord även om andra laget håller ut 15min till, känns som att spelarna blivit mycket bättre på att förvalta en ledning och stora comebacker är sällsynta. Skall iaf bli riktigt kul att se hur det går för europa detta året!

Medlem

Kommer inte titta. Att stödja ett företag som ägs av den kinesiska regeringen i dessa turbulenta tider känns inte etiskt rätt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Kommer inte titta. Att stödja ett företag som ägs av den kinesiska regeringen i dessa turbulenta tider känns inte etiskt rätt.

Kinserna äger allt, ställ in dig i ledet!


signatur

IDKFA

Medlem

Det ska bli riktigt spännande att få se Worlds 2019!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Moderator | Testpilot

Över 2 miljonter tittare som kikade när SKT spelade mot Fnatic.

Källa: https://escharts.com/tournaments/lol/2019-world-championship


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

Uppdaterat med vilka lag som möts i kvartsfinal och hur gruppspelet slutade.

Vill passa på att skryta lite över hur jag tippade att gruppspelet skulle sluta:

Ambassadör
League of Legends

Uppdaterad efter kvartsfinalerna. Vilka inte bjöd på några särskilda överraskningar. Den enda var väl Invictus Gamings seger mot Griffin men är man regerande världsmästare och möter ett lag som tidigare haft problem i slutspel bör det knappas ses som förvåning.

Av de tre europeiska lagen är det endast G2 som är kvar i jakten på världstiteln.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

Uppdaterad efter kvartsfinalerna. Vilka inte bjöd på några särskilda överraskningar. Den enda var väl Invictus Gamings seger mot Griffin men är man regerande världsmästare och möter ett lag som tidigare haft problem i slutspel bör det knappas ses som förvåning.

Av de tre europeiska lagen är det endast G2 som är kvar i jakten på världstiteln.

Skulle nog ändå säga att Fnatic torskade något så otroligt som de gjorde är lite av en upset, helst med tanke på hur dåligt FPX lirade i gruppspelet, samt hur alla snackade ned dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skulle nog ändå säga att Fnatic torskade något så otroligt som de gjorde är lite av en upset, helst med tanke på hur dåligt FPX lirade i gruppspelet, samt hur alla snackade ned dem.

Ja. Jag tycker dock att det vara synonymt med hur dom spelat hela året. Dom hade egentligen bara en bra dag under turneringen.

Här är min analys av Fnatic.
Jag anser att det endast är Rekkles och Nemesis som håller Worlds-klass. Visst, dom andra är bra men är helt otroligt varierande i deras prestationer. Hyllisang kanske hör till Worlds-klass också men han måste spela champions som passar hans stil för att inte vara helt osynlig.

Jag anser att laget saknar en "carry".
Rekkles verkar inte vilja spela som den "hyper carry" han är född till. Istället sätts han på champions som öppnar upp laget istället för honom själv. I serien mot FPX spelade han åtminstone 3 matcher som Kai'sa. Jag skulle dock vilja se honom på rena ADC, inte Kai'sa eller Ezreal. Ge mig Jinx, Varus eller Vayne. Eller om dom vill ge honom ett säkert alternativ, sätt honom på Tristana. Det kanske inte är Rekkles meta men jag ser honom hellre förlora som en adc.

Bwipo placeras ofta på champions som har potential att vara carry och hans Gangplank är riktigt bra. Andra alternativ är dock sällan annat än en flopp. Sätt honom på karaktärer som kan klara sig själv och låt Broxah spela mot bot (eller mid för en gång skull).

Nemesis är den mest underskattade spelaren i laget enligt mig. Han spelar alltid på en hög nivå. Visst, han kanske inte visar det med grymma "out plays" men under hela detta året vet jag inte om han har spelat en riktigt dålig match. Dom gångerna han spelar dåligt beror det på att motståndarna har öppnat upp kartan och att han inte har något annat alternativ.

Broxah tycker jag har varit under isen under hela detta år. Vad det beror på kan jag inte riktigt sätta fingret på. Han blir ofta utmanövrerad av motståndarna speciellt här i Worlds där dom är bättre än/samma klass som honom.

Inför nästa säsong hoppas jag Nemesis får mer utrymme i laget.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

Ja. Jag tycker dock att det vara synonymt med hur dom spelat hela året. Dom hade egentligen bara en bra dag under turneringen.

Här är min analys av Fnatic.
Jag anser att det endast är Rekkles och Nemesis som håller Worlds-klass. Visst, dom andra är bra men är helt otroligt varierande i deras prestationer. Hyllisang kanske hör till Worlds-klass också men han måste spela champions som passar hans stil för att inte vara helt osynlig.

Jag anser att laget saknar en "carry".
Rekkles verkar inte vilja spela som den "hyper carry" han är född till. Istället sätts han på champions som öppnar upp laget istället för honom själv. I serien mot FPX spelade han åtminstone 3 matcher som Kai'sa. Jag skulle dock vilja se honom på rena ADC, inte Kai'sa eller Ezreal. Ge mig Jinx, Varus eller Vayne. Eller om dom vill ge honom ett säkert alternativ, sätt honom på Tristana. Det kanske inte är Rekkles meta men jag ser honom hellre förlora som en adc.

Bwipo placeras ofta på champions som har potential att vara carry och hans Gangplank är riktigt bra. Andra alternativ är dock sällan annat än en flopp. Sätt honom på karaktärer som kan klara sig själv och låt Broxah spela mot bot (eller mid för en gång skull).

Nemesis är den mest underskattade spelaren i laget enligt mig. Han spelar alltid på en hög nivå. Visst, han kanske inte visar det med grymma "out plays" men under hela detta året vet jag inte om han har spelat en riktigt dålig match. Dom gångerna han spelar dåligt beror det på att motståndarna har öppnat upp kartan och att han inte har något annat alternativ.

Broxah tycker jag har varit under isen under hela detta år. Vad det beror på kan jag inte riktigt sätta fingret på. Han blir ofta utmanövrerad av motståndarna speciellt här i Worlds där dom är bättre än/samma klass som honom.

Inför nästa säsong hoppas jag Nemesis får mer utrymme i laget.

Håller med dig. Undrar om felet kan ligga hos Youngbuck och deras coaching-staff? Vi vet ju hur bra dessa spelare är när de lirar på topp, och även man inte kan vara där uppe hela tiden så borde deras lägsta nivå vara mycket högre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

@uberpwnage2.0: Ja det är definitivt en möjlig orsak.

Ambassadör
League of Legends

Då var dom bara två, FPX mot G2. Andra året i rad som det står mellan Kina och Europa. Andra året i rad som Caps är med i finalen. Första gången som FunPlus Phoenix möter G2 Esports. De två finallagen var förhandsfavoriterna med liknande spelstil.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

Då var dom bara två, FPX mot G2. Andra året i rad som det står mellan Kina och Europa. Andra året i rad som Caps är med i finalen. Första gången som FunPlus Phoenix möter G2 Esports. De två finallagen var förhandsfavoriterna med liknande spelstil.

Så himla kul! Bra match mellan SKT och G2. Ska bli kul att se om det var den "riktiga" finalen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

oj hade missat denna tråden och var less på att fragbite var så dåliga på lol coverage. Bra jobbat!

Ambassadör
League of Legends

Idag klockan 12 börjar finalen.

Medlem

Today is the day!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

borde lyftas mer, är inte detta det största inom esport?
vilket fall, GO G2!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

borde lyftas mer, är inte detta det största inom esport?
vilket fall, GO G2!

Det tycker jag verkligen!
Kom igen Fz!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Moderator | Testpilot

FPX vinner första matchen. Överlag väldigt jämt, med misstag från båda lagen. Riktigt kul match att titta på!

In och titta: https://watch.lolesports.com/live/worlds/ojes5ULOqhc


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas på att se perkz få lira xayah åtminstone 1 gång!

Moderator | Testpilot
Skrivet av abso:

Hoppas på att se perkz få lira xayah åtminstone 1 gång!

Jo jag skulle gärna vilja se något standard. Problemet är att G2 plockar champs och en comp som inte är "normal", och lyckas inte utföra den korrekt. Caps, som en är av de bästa mage-spelarna i världen, har inte spelat en sådan karaktär ännu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Helvete vilken final ändå. Även om den var väldigt ensidig är det helt amazing att laget som vann gjorde det på ett sådant sätt. Tittar man på hela turneringen hur alla såg ned på dem och hur de lyckades besegra lag efter lag.. Makalöst!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar