Disco Elysium - Stora diskussionstråden

FM-guru
Skrivet av Joakim Bennet:

Snart så. Ni som ska köra om, vilken snut siktar ni på att bli dena gång? Jag funderar på en riktigt röd revolutionär. Sen får vi se om spelet håller med, det är ju lite quirky på det viset

Kommer gå all out på electrochemistry och se vart det tar mig. Har i tidigare genomspelningar fokuserat mer på att försöka vara en (relativt) stabil snut, men nu ska vi släppa loss och partaja. Slänga in lite suggestion också för att öka sleeze-faktorn. Givetvis är det även Superstar Cop som gäller.

Jepp, kom hit för att länka till videon. Två veckor kvar. Har lite kvar av Pillars of Eternity 2 och dessutom har jag tagit tag i Kingdom Come: Deliverance, så jag överlever förhoppningsvis till dess.

Kommer det en uppiffad PC-version också? Har inte köpt det än men är väldigt sugen.

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SOCIALA MEDIER: www.instagram.com/i.e.g.o.c.e.n.t.r.i.c

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Snart så. Ni som ska köra om, vilken snut siktar ni på att bli dena gång? Jag funderar på en riktigt röd revolutionär. Sen får vi se om spelet håller med, det är ju lite quirky på det viset

Jag har inte spelat tidigare och går mer eller mindre helt blind in i spelet. Så får återkomma i frågan

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kommer det en uppiffad PC-version också? Har inte köpt det än men är väldigt sugen.

Yes! Till PC också.

Skrivet av Yaarr!:

Yes! Till PC också.

Tack!

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SOCIALA MEDIER: www.instagram.com/i.e.g.o.c.e.n.t.r.i.c

FM-guru

Vad tycker @Joakim Bennet om detta?

Skrivet av GamesIndustry.biz:

Disco Elysium: The Final Cut classification rejected in Australia

The Australian Classification Board refused the classification of Disco Elysium: The Final Cut, the expanded edition of ZA/UM's hit.

Classification is refused for games that "depict, express or otherwise deal with matters of sex, drug misuse or addiction, crime, cruelty, violence or revolting or abhorrent phenomena in such a way that they offend against the standards of morality, decency and propriety generally accepted by reasonable adults to the extent that they should not be classified," the board said.

Skönt för australiensarna att slippa tycka och tänka själva, tycker jag!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Skönt för australiensarna att slippa tycka och tänka själva, tycker jag!

"reasonable adults". jo tjena, vilka jäkla töntar.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

jepp, precis samtidigt!

ang: australien, de har alltid varit galna moralister som aldrig kom ur att hårdrocken är djävulens musik, knappast oväntat.

Skribent

Väntar fortfarande på att spelet ska poppa upp på PSN...

Välkommen till Sveriges tröttaste hemsida: www.straneus.se

Redaktör

Blir detta det stora Påskspelet kanske, hmm.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Väntar fortfarande på att spelet ska poppa upp på PSN...

Det kommer omkring 19:00, utvecklarna berättade på kvitter

Skribent
Skrivet av Matrosen:

Det kommer omkring 19:00, utvecklarna berättade på kvitter

Aha, tack.

Välkommen till Sveriges tröttaste hemsida: www.straneus.se

Medlem

Finns uppdateringen till PC tidigare eller kommer den också runt 19?

FM-guru
Skrivet av Thane:

Finns uppdateringen till PC tidigare eller kommer den också runt 19?

Haha, ivrig? Kommer som sagt 19, även på PC.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha lite smått! Men har en pågående Stellaris-runda som ska avslutas först så blir nog inte mer än att känna lite på uppdateringen ikväll!

Skriv svar