Valve om Half-Life 2: Episode 3

Medlem
Valve om Half-Life 2: Episode 3

Jaha. Nyheten är att de inte säger nåt nytt, pga att de har en anledning de inte säger nåt om.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jaha. Nyheten är att de inte säger nåt nytt, pga att de har en anledning de inte säger nåt om.

Nyheten handlar om att det är en STOR intervju gjord med Mr Gabe, där bl.a. HL2:EP3 togs upp.

Inaktiv

Half-Life 2: Episode 3 saknar fortfarande släppdatum, men väntas till pc, Xbox 360 och Playstation 3.

Det visste väl alla redan?

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Nioreh:

Jaha. Nyheten är att de inte säger nåt nytt, pga att de har en anledning de inte säger nåt om.

Nyheten handlar om att det är en STOR intervju gjord med Mr Gabe, där bl.a. HL2:EP3 togs upp.

Aha. Det var ett konstigt sätt att presentera en intressant intervju.

Antar att sätta EP3 i rubriken överst på sidan är lockande, men dumt i det här fallet.

Medlem

Mysko...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

De får för fan ta sig i kragen lite snart..
Släpp HL3 istället för detta episod koncept har hanterats så jävla kasst av valve att det är löjligt..

Medlem

Hatar också EP-formatet. Det var bättre förr...

Undrar om EP4 kommer strax efter EP3 föresten...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Episodkonceptet gick helt åt pipsvängen minst sagt (har vi vetat sedan Ep1), men det är bra att Valve själva insåg det och också sket i det. Kan de inte så kan de inte, bättre att de tar tid på sig då och gör det ordentligt.

Tyckte tyvärr inte att Ep 2 var värt väntan, fastnade i de otroligt repetitiva tunnlarna vilket inte alls är långt inne i det. Blev bara uttråkad i princip. Tar det tid får det gärna ge bättre resultat än dem.

Medlem

Kommer de hålla sig kvar med source-motorn eller kommer vi möjligtvis få se en ny grafikmotor som kan erbjuda lite snyggare grafik? Inte för att jag säger att grafik är allt men är trevligt om Valves spel håller samma klass som resterande spel som kommer komma ut.

Medlem

jag tycker ep2 var riktigt jävla bra, ep1 var väl ok. längtar sjukt mycket till ep3 bara!

Medlem

EP 1 och EP2 var bra men de tar på tok för lång tid.
Speciellt med tanke på att de redan har en fullt fungerande motor att arbeta med..

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Kommer de hålla sig kvar med source-motorn eller kommer vi möjligtvis få se en ny grafikmotor som kan erbjuda lite snyggare grafik? Inte för att jag säger att grafik är allt men är trevligt om Valves spel håller samma klass som resterande spel som kommer komma ut.

Givetvis fortsätter de att uppgradera sin motor som de alltid har gjort.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Half-Life 2: Episode 3 saknar fortfarande släppdatum, men väntas till pc, Xbox 360 och Playstation 3.

Det visste väl alla redan?

Kanske ej ett nyfött barn?;)

// Biffenstek

Medlem
Skrivet av showerguy:

Half-Life 2: Episode 3 saknar fortfarande släppdatum, men väntas till pc, Xbox 360 och Playstation 3.

Det visste väl alla redan?

Inte jag.
Brukar inte läsa om så mycket HL episode news eftersom episode 1 & 2 did not rock my world.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv
Skrivet av Biffenstek:
Skrivet av showerguy:

Half-Life 2: Episode 3 saknar fortfarande släppdatum, men väntas till pc, Xbox 360 och Playstation 3.

Det visste väl alla redan?

Kanske ej ett nyfött barn?;)

// Biffenstek

Jag menade på ett annat sätt. Jag tyckte att nyheten inte direkt var något nyhet

Inget nytt kan man säga

Medlem

Hade nästan glömt bort spelet.

Medlem

Episode 3 är ett av de mest efterlängtade spelen för mig! Ser fram emot att äntligen få lira upplösningen på en fantastisk spelserie

Medlem

dom är lata.. darför det tar sån tid

Inaktiv

Tja.. det verkar lovande att det kmr episode 3 men hoppas på att det blir en bra fortsättning

Medlem

Jag ser inget fel i att det tar tid. Jag spelar hellre ett Valve spel som tar x antal år än skitspel som FC2, Assasins Creed, COD 5 o alla annan skit som kommer nuförtiden.
Så jävla tråkigt att folk nöjer sig med spel som COD 5, Assasins Creed etc.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Jag ser inget fel i att det tar tid. Jag spelar hellre ett Valve spel som tar x antal år än skitspel som FC2, Assasins Creed, COD 5 o alla annan skit som kommer nuförtiden.
Så jävla tråkigt att folk nöjer sig med spel som COD 5, Assasins Creed etc.

Vad ska man göra när det inte finns nåt annat att spela?

Medlem

Vill ha... Bästa storyn i ett spel (av de ja kört iaf)


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Inaktiv

nu är det juh inte 5 år imellan releaserna på varje episod.
tanken med episod conceptet va först att släppa spel oftare och samtidigt effektivisera arbetet att göra spelen.
nu får de juh ut nya teknologier ut till spelarna mycket snabbare istället för att som jag skrev innan...vänta 5 år.

jag tycker de gör ett bra jobb...sluta gnäll


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

"Newell säger också i intervjun att Half-Life-seriens kapitel-baserade uppföljare möjliggjort även andra spel som ... Team Fortress 2, eftersom dessa titlar skapats via kortare utvecklingsperioder."

Jo för team fortress 2 började dom ju bara jobba på runt 1998
Tycker det var ett lite roligt uttalande även om dom kastade allt dom hade från den tidigare utvecklingen av team fortress 2 och började om senare.

Inaktiv

Han är lite kryptisk så kan va HL3 som kommer näst, jag hoppas att serien har fortsatt bra modstöd.

Medlem

Jag hoppas också på ett HL3. Dom kommer nog fortsätta storyn som vanligt, så det blir lite som episod 3 fast med ny motor. Har ju tagit alldeles för lång tid annars, dessutom börjar HL2-motorn bli lite väl old.

Medlem

Bara spelet blir bra så förlåter jag allt. Helst ska dom också komma på lite nya koncept, episod 1 och 2 hade ganska många upprepningar i sig om man säger så.

Medlem

Half-Life 2: Episode Three
Spelinformation
Release: N/A
Plattformar: PC

Bara PC ? =P

Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

Jag hoppas också på ett HL3. Dom kommer nog fortsätta storyn som vanligt, så det blir lite som episod 3 fast med ny motor. Har ju tagit alldeles för lång tid annars, dessutom börjar HL2-motorn bli lite väl old.

Ska man ta in personliga åsikter tycker jag Source motorn är en av de skönaste motorerna jag vet, samt den modd vänligaste ochså kanske?

123
Skriv svar