Valve om Half-Life 2: Episode 3

Medlem

Hela poängen med episoder var att korta ner utvecklingstiden, vilket är en stor lögn, dom borde bara ha gjort HL3 dirket efter HL2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gabe Newell:

That’s the direction that we see as being super valuable and also being something that would be very hard for the pirates to duplicate because people sort of ignore the fact that the ways that pirates get traction are, like in Russia, the pirates in Russia were translating. They were localizing the product, like half a year ahead of the publishers and they were making it available day and date. That’s not piracy, that’s like really useful as far as the customer is concerned. And if you just catch up with the pirates in terms of the useful service that they’re offering, all of a sudden you get lots and lots of sales and you should get ahead of the pirates, not be impaling yourself on things like copy protection, which freak customers out in total justifiable way.

Han har så sjukt j-vla rätt, önskar fler utvecklare/producenter tänkte liknande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gissar på att dom dumpat Ep3 och gått hela vägen med Half-Life 3 istället.

HL3dm tack.

Medlem
Skrivet av zauii89:

De får för fan ta sig i kragen lite snart..
Släpp HL3 istället för detta episod koncept har hanterats så jävla kasst av valve att det är löjligt..

Det blir HL4 som blir näst.
Enligt Gabe själ så skulle episoderna hetat, Half-Life 3:Episode 1, 2, 3


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Skönt att det kommer till PS3 då, är fortfarande ett PC spel dock


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Bra av FZ att citera den mest meningslösa delen av intervjun.

Inaktiv

Meningslös intervju. Vi vet redan att Valve inte klarar av att göra episoder med korta intervaller (som de utlovade).

Medlem

Hoppas att HL3 blir lika långt eller längre än HL2. Man vill ju inte vänta i ett par år för att få max 10 timmars speltid

Inaktiv

Lär ju inte bli med än 5-6 timmar som de andra episoderna. om dom ens va så långa.

Medlem
Skrivet av DreD:
Skrivet av zauii89:

De får för fan ta sig i kragen lite snart..
Släpp HL3 istället för detta episod koncept har hanterats så jävla kasst av valve att det är löjligt..

Det blir HL4 som blir näst.
Enligt Gabe själ så skulle episoderna hetat, Half-Life 3:Episode 1, 2, 3

Skulle HL2EP1 vara HL3EP1 skulle det vara den sämsta uppföljaren genom tiderna - det är ju inte ens i närheten av kvalitén som stundtals fanns i vanliga HL2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Kharif Njae. HL3 hade tagit 5 år till.... Så det håller jag inte med om. Vad dom skulle ha gjort är expansionpacks. För det är vad detta egentligen är. I mina ögon.

Medlem

Det är ganska tunt med innehåll i deras episoder för att vara utvecklade under så lång tid, som sagt epic fail på episode konceptet.

Medlem

De har väl inte satt igång väl, det är väl den stora nyheten...

Medlem

Synd att serien bara blir sämre och sämre dock.. HL1 var fantastiskt, HL2 var helt okej och stundvis riktigt bra, Episode 1 var "ok", Ep.2 orkade jag inte spela igenom ens, ruggigt tråkigt.


signatur
Inaktiv

Bah.. Hoppas att det kommer snart ...

Medlem
Skrivet av MKultra:

Synd att serien bara blir sämre och sämre dock.. HL1 var fantastiskt, HL2 var helt okej och stundvis riktigt bra, Episode 1 var "ok", Ep.2 orkade jag inte spela igenom ens, ruggigt tråkigt.

Personligen tycker jag att Ep 2 är den bästa delen i serien! Allt som gjorde Hl1 och Hl2 bra finns med och med en riktigt bra story därtill.

Ep 1 däremot var riktigt dåligt...

Medlem

ehh episoder är sämst. same same

Medlem

Värt väntan

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Å ena sidan är det tråkigt att hela episod-konceptet inte blev riktigt som det var tänkt. Å andra sidan är Half-Life 2 ett av dom absolut bästa spel jag någonsin spelat, jag tyckte både Ep 1 och 2 var väldigt väldigt kul och jag ser verkligen fram emot Ep 3.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av FL3JM:

Jag hoppas också på ett HL3. Dom kommer nog fortsätta storyn som vanligt, så det blir lite som episod 3 fast med ny motor. Har ju tagit alldeles för lång tid annars, dessutom börjar HL2-motorn bli lite väl old.

Ska man ta in personliga åsikter tycker jag Source motorn är en av de skönaste motorerna jag vet, samt den modd vänligaste ochså kanske?

mmm jag älskar source!

EP3 och black mesa source: http://www.youtube.com/watch?v=oGlhgVz5r6E står högst på min önskelista, tätt efter diablo3.

Medlem
Skrivet av lapa:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av FL3JM:

Jag hoppas också på ett HL3. Dom kommer nog fortsätta storyn som vanligt, så det blir lite som episod 3 fast med ny motor. Har ju tagit alldeles för lång tid annars, dessutom börjar HL2-motorn bli lite väl old.

Ska man ta in personliga åsikter tycker jag Source motorn är en av de skönaste motorerna jag vet, samt den modd vänligaste ochså kanske?

mmm jag älskar source!

EP3 och black mesa source: http://www.youtube.com/watch?v=oGlhgVz5r6E står högst på min önskelista, tätt efter diablo3.

Håller med helhjärtat

Tack för länken förresten, helt missat Black Mesa Source och det ser galet bra ut!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Håller EP3 bara samma kvalitet som HL2, samt har fått sig en finputsning av texturdetaljerna(gillar Source i övrigt), lär de blir klart värt väntan har inte bråttom egentligen, finns annat man kan göra^^

Medlem

Ni kan läsa mer om hur dom tänker (främst Gabe Newell dock) om Episod conseptet och om alla andra spel de har och tänker göra, på resten av internjuvn.
Den lilla citaten där uppe säger inte lika mycket

Medlem

Valve har i hemlighet köpt rättigheterna för Duke Nukem Forever, gjort om Ep3 och DNF till ett stort crossover spel där Duke och Gordon slåss mot Combine, och det släpps bundlat med Counter-Strike 2.

Medlem

hoppas source motorn kommervara rejällt updaterad

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av FL3JM:

Jag hoppas också på ett HL3. Dom kommer nog fortsätta storyn som vanligt, så det blir lite som episod 3 fast med ny motor. Har ju tagit alldeles för lång tid annars, dessutom börjar HL2-motorn bli lite väl old.

Ska man ta in personliga åsikter tycker jag Source motorn är en av de skönaste motorerna jag vet, samt den modd vänligaste ochså kanske?

Jo jag tycker också det, älskade HL1 motorn också. Därför skulle jag jättegärna vilja se dom göra HL3, för det skulle säkert vara lika revolutionerande som HL2 var när det kom ut.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av DreD:
Skrivet av zauii89:

De får för fan ta sig i kragen lite snart..
Släpp HL3 istället för detta episod koncept har hanterats så jävla kasst av valve att det är löjligt..

Det blir HL4 som blir näst.
Enligt Gabe själ så skulle episoderna hetat, Half-Life 3:Episode 1, 2, 3

Skulle HL2EP1 vara HL3EP1 skulle det vara den sämsta uppföljaren genom tiderna - det är ju inte ens i närheten av kvalitén som stundtals fanns i vanliga HL2.

Så de blev genast mycket sämre om det skulle vara en uppföljare? Personligen så hade jag gärna sett att de droppat siffrorna och bara kommit på smarta undertitlar istället.
Och som sagt skulle de gjort HL3 utan episoder så hade det tagit 5 år och då hade vi aldrig fått TF2, Portal eller L4D.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Sure, Valve tar tid på sig. Men dom levererar i vilket fall. Det finns(fanns) ju faktiskt värre utvecklare. *sneglar mot 3D Realms*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

"as well as the possible incorporation of sign language into the game by including a deaf character."
-en.wikipedia.org

Kolla in dom här tre klippen:
Del 1
Del 2
Här pratar Gabe om att Alyx ev. skulle haft en affär med en döv kille innan hon träffade Gordon. Detta skulle leda till att man för in tecken språk i kommande spel... Kanske berättar om vad som komma skall i ep 3..?
Del 3

Inaktiv

Valve gör få spel och väntetiden är alltför ofta lång, men spelen de producerar blir alltid bra. Episode One var utmärkt i de flesta aspekter, men var mer som en transportsträcka till det förtjusande Episode Two. Episode Three kommer liksom den lysande föregångaren att kicka as och bortom, och spelet bör releasas hösten eller åtminstone vintern 2010, för då är det tre år (om inte tre och ett halvt år) sedan Episode Three släpptes, och om releasedatumet sträcker sig längre än så är det oacceptabellt även Valve-mässigt. Så... let's play the waiting game.

123
Skriv svar