Star Wars Jedi: Fallen Order – ny trailer släppt, se den nu

Moderator | Testpilot
Skrivet av breahl:

Då är min fråga till dig: Hur i helvete skulle du kunna spela star wars utan Jedi:s? Det är ju dom som hela star wars är uppbyggt på.

Prisjägare? Finns tonvis med olika sätt du skulle kunna spela Star Wars på. Flertalet böcker, tidningar och annat fokuserar inte ens på Siths och Jedis. De höll även på att skapa ett sådant spel med 1313, men det las ned tyvärr. Rogue one-filmen har nästintill inget med kraften att göra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Detta spel är en av höstens höjdpunkter för egen del. Ett Star Wars/Uncharted lir. Sämre inspiration kan man ha. Tycker det ser kul ut och det blir ett köp till EA Origin. Heter huvudpersonen Cal "Kall" Festis. Eller har jag fått det fel. Lustigt isf..

Annars är denna höst rätt så trist för egen del. Typ detta och Ghost Recon BreakPoint som är höjdarna. Sämsta spelhösten på många år för min del. Våren däremot ser skrämmande perverst bra ut.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja eller hur, jag kan inte sluta stirra på hennes ögon som snart ploppar ut

https://i.imgur.com/wahnM9P.png

Haha ser ut som att Özil hittat sin själsfrände

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Acherryify:

Haha ser ut som att Özil hittat sin själsfrände

Var du tvungen att säga det? Nu är det det enda jag kan se, hahaha.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Prisjägare? Finns tonvis med olika sätt du skulle kunna spela Star Wars på. Flertalet böcker, tidningar och annat fokuserar inte ens på Siths och Jedis. De höll även på att skapa ett sådant spel med 1313, men det las ned tyvärr. Rogue one-filmen har nästintill inget med kraften att göra.

Rogue one är ju en av dom sämsta filmerna som gjorts inom den genren, gissa varför? Inga Jedis! Bara du kollar betygen på den i jämförelsen med andra filmer som gjorts.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av breahl:

Rogue one är ju en av dom sämsta filmerna som gjorts inom den genren, gissa varför? Inga Jedis! Bara du kollar betygen på den i jämförelsen med andra filmer som gjorts.

Jag är inte ett stort fan av den filmen heller, men den är inte dålig bara för att Jedis inte är där Det är bara ett av mina många exempel. Dessutom är det en stor del av communityn som inte bara är less på Star Wars i det stora hela men även ljusvärd, kraften och mycket som hör till. Många, mig inkluderad, gillar världen och skulle vilja se den ur ett annat perspektiv. Vilket vi fått, men skulle gärna göra det igen. The Mandalorian är det mest intressanta som Star Wars gett oss på väldigt länge. Fokus på allt annat skoj den världen har att erbjuda. Återstår bara att se om det levererar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av breahl:

Rogue one är ju en av dom sämsta filmerna som gjorts inom den genren, gissa varför? Inga Jedis! Bara du kollar betygen på den i jämförelsen med andra filmer som gjorts.

Jag tyckte den var den bästa av de nyare. Tänkte inte ens på att den saknade rymd-trollkarlar. Det var kanske därför jag gillade den. Lite mer bra story, mindre mängd lasersvärd och magi.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nioreh:

Jag tyckte den var den bästa av de nyare. Tänkte inte ens på att den saknade rymd-trollkarlar. Det var kanske därför jag gillade den. Lite mer bra story, mindre mängd lasersvärd och magi.

Yup. Det är en utav anledningarna till att många gillar den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Yup. Det är en utav anledningarna till att många gillar den.

Imo var "Rouge One" den filmen som kändes mest Star Wars sen "Return of the Jedi"

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är inte ett stort fan av den filmen heller, men den är inte dålig bara för att Jedis inte är där Det är bara ett av mina många exempel. Dessutom är det en stor del av communityn som inte bara är less på Star Wars i det stora hela men även ljusvärd, kraften och mycket som hör till. Många, mig inkluderad, gillar världen och skulle vilja se den ur ett annat perspektiv. Vilket vi fått, men skulle gärna göra det igen. The Mandalorian är det mest intressanta som Star Wars gett oss på väldigt länge. Fokus på allt annat skoj den världen har att erbjuda. Återstår bara att se om det levererar.

Håller med! Finns massor av möjligheter att basera ett spel på. Hade personligen SJUKT roligt som elak sith sorcerer i SWTOR och början av Battlefront 2 var riktigt nice. Tror dock inte att majoriteten gillar när "bad guys" vinner vilket är rätt tydligt om man kollar på majoriteten spel och filmer som görs. Den goda sidan vinner alltid till slut och det är jävligt trist och i många fall inte så verkligheten ser ut.

Ge oss ett spel där man ska kötta jedis. Helst någon bossfight där man ska trycka till den lilla gremlin-jäveln Yoda
Hade övervägt att köra det även om det var singleplayer enbart pga den möjligheten!

Medlem

Det här kan nog bli bra, inte God of War bra, men tillräckligt!

Medlem
Skrivet av Odin:

För att ett mynt har två sidor sen beror det på vilken sida man står på båda tycker att dom är dom goda. och snälla dra inte in Nazist skiten i detta här.

Bullshit att sith anser att dom är goda, om man klär sig i svart och skrattar maniskt medans man dödar folk för skojs skull, håller hela raser som slavar och klättrar i hierarkin genom att mörda sina föregångare så är man nog jävligt medveten om att man är en bad guy.

och angående nazistskiten så var det George Lucas som startade den liknelsen med stormtrupper och allt. Vissa människor vill bara idolisera emosith utan att reflektera över vad inspirationen till ondingarna är för då blir det obekvämt.

Det är coolt att vara god.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av DAoG:

Imo var "Rouge One" den filmen som kändes mest Star Wars sen "Return of the Jedi"

Håller faktiskt med på nåt vis, känslan när rebellflottan kom in i slutet och rymdstriden inleddes och man såg alla rymdskepp man lekte med som barn fara omkring... det var något speciellt där som inga andra av de nya filmerna riktigt har hittat för mig, men det är ju en smaksak också. Kanske var något med den mörkare lite mer "realistiska" tonen i kombination med att man kände igen så mycket av världen, rymdskepp, uniformer etc. som helt enkelt klingade rätt för mig.

Medlem

Yes please!


signatur
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Ja eller hur, jag kan inte sluta stirra på hennes ögon som snart ploppar ut

https://i.imgur.com/wahnM9P.png

heh, det är en riktig skådis faktiskt.. https://www.imdb.com/name/nm0933281/

är även med i bl.a Gears 5.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Lite mer intressant efter denna trailer men den tanke som kvarstår för mig är "varför kan jag inte spela som damen i svart rustning istället? Hon verkar bra mycket mer intressant och underhållande."

Håller med! Hon om någon var ju intressant att spela!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Quake-konnässsör

Ser ut som ett nytt Force Unleashed, kanske lite mera handling. Men intresset för mig är väldigt svalt. Kanske man får spela igenom SW: Knights of the Old Republic och SW:Dark Forces istället och drömma om en tid som är förlorad.

Det var väldigt mycket leksaker i streamen, och väldigt lite gameplay. Men det var kanske inte var streamen i huvudsak handlade om heller så.

Skägg.
10 Chambers

Den där ljussabelfighten i regnet såg trevlig ut!


signatur
Pansarknekt
Skrivet av absimilard:

Klart de kan, men det kräver ju lite hjärta från utvecklarna och inte bara, "fan va enkelt, vi gör lite coola moves så är det bara att casha in", som så många andra.

Jag tycker det ser ut att vara kul strider där man använder krafterna på ett rätt offensivt sätt och det ser snyggt ut, så förpackningen verkar ok. Får de sedan till en riktig kotor story så kan det bli fantastiskt.

Men, jag är också skeptisk till att det blir bra tyvärr, men nog skulle det gå att göra storverk inom star wars universum, men det kräver lite hjärta som sagt.

1313 såg ut att ha det där hjärtat :C

Håller med, ett bra spel är ett bra spel. Jag är inte ens hardcore fan av SW men jag skulle älska ett ordentligt spel där man inte lägger Disneys filter över innehållet.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Borde man inte kunna säga detsamma om typ vilken genre av historia som helst? Fantasy exempelvis.

Man borde kunna det, men eftersom SW endast är Jedi med lite sith som nödvändig ondska, och fantasy presenteras i så många olika former, så är det inte samma sak. De hade lika gärna kunnat döpa om Star Wars till Jedi Wins - Ep I-IX.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Bullshit att sith anser att dom är goda, om man klär sig i svart och skrattar maniskt medans man dödar folk för skojs skull, håller hela raser som slavar och klättrar i hierarkin genom att mörda sina föregångare så är man nog jävligt medveten om att man är en bad guy.

och angående nazistskiten så var det George Lucas som startade den liknelsen med stormtrupper och allt. Vissa människor vill bara idolisera emosith utan att reflektera över vad inspirationen till ondingarna är för då blir det obekvämt.

Det är coolt att vara god.

Fast där gör du ett och samma urfel - "onda" anser ofta inte att de är onda, eller goda för den delen. De bara kör sitt race och sin agenda. Nazistskiten är bara en enkel ursäkt för "oohh, vad onda de är!!!!". Kolla Rogue One, rebellerna är inte särskilt schyssta de heller. De bara målades upp som "z0mg JESUS THIRD COMING!!1!1!11!" goda i framförallt Ep VI. Med tanke på hur du ser Sith som onda, ser du våra jordiska länders regimer som onda också? inkluderat moder Sveas? Med tanke på det de gör för makten, och stärka sin position gentemot andra. Hur girighet får ledare att göra förkastliga saker. Eller är det enklare att bara kasta det på fiktion? Sith är inte "ondare" än något annat totalitärt statskick, tex Kubas eller Kinas.


signatur

I drank what?

Medlem

Remake/remaster av x-wing vs. Tiefighter så blir jag pepp på Star Wars igen.

Detta kan bli bra men inget jag höjer något ögonbryn åt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Känns som om dom snott mycket utav av storyn från Star Wars: Rebels.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hade man varit 10 till 13 år så hade man varit riktigt hypad på detta spelet. Men Star Wars är verkligen en franchise som skulle behöva begravas och bara låta de bra minnena vara kvar.

Vad Star Wars behöver är en episk död och en legendarisk begravning.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Odin:

För att ett mynt har två sidor sen beror det på vilken sida man står på båda tycker att dom är dom goda. och snälla dra inte in Nazist skiten i detta här.

Imperiet har alltid representerat en blandning av Nazi-Tyskland och Nixon-administrationen. Två politiska krafter som George Lucas hatade.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja eller hur, jag kan inte sluta stirra på hennes ögon som snart ploppar ut

https://i.imgur.com/wahnM9P.png

Lol tänkte samma sak.. lite störande

Medlem

Längtar mer efter ett star wars mod till mordhau, det är den typen av ljussabel gameplay jag vill ha.

Tycker personligen att dom gör jedi's och the force för mycket sedan länge, även i nyare filmerna. Var ju liksom värsta grejen när luke lyckas få upp en x-wing ur träsket. Medan starkiller i force unleashed sliter ner en star destroyer från orbit. Desto mer super magiker force users är, desto mer ointressanta blir dom imo.

Medlem
Skrivet av breahl:

Rogue one är ju en av dom sämsta filmerna som gjorts inom den genren, gissa varför? Inga Jedis! Bara du kollar betygen på den i jämförelsen med andra filmer som gjorts.

Vi kan enas om att inte enas. Det är utan tvekan en av de absolut bästa, av många anledningar. Bla att de visar rebellerna som svin också (suddar bort ultra-goodie-goodie-two-shoes stämpeln) och INGA Jedis. Så jävla underbart.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Odin:

För att ett mynt har två sidor sen beror det på vilken sida man står på båda tycker att dom är dom goda. och snälla dra inte in Nazist skiten i detta här.

Med tanke på att nazisterna i allmänhet och SS i synnerhet var inspirationer när Lucas skapade Imperiet så är det knappast irelevant att ta upp dem. Uniformerna och hur imperiet utvecklades från en demokrati är slående lika (även om det senare även har drag av Augustus). Sen finns det givetvis en massa skillnader också. Imperiet verkar inte ha anammat samma rasism t.ex.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Sith är inte "ondare" än något annat totalitärt statskick, tex Kubas eller Kinas.

De flesta, utom gamla förhärdade kommunister, anser nog att Kubas och Kinas regimer är onda. Hade de dessutom varit sugna på att härska över alla andra stater så hade de ansett som ännu värre.

123
Skriv svar