Star Wars Jedi: Fallen Order – ny trailer släppt, se den nu

Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja eller hur, jag kan inte sluta stirra på hennes ögon som snart ploppar ut

https://i.imgur.com/wahnM9P.png

Man skulle kunna tro att det är Arsenio Halls syster. Så jag fann inte ögonen så konstiga faktiskt.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Man skulle kunna tro att det är Arsenio Halls syster. Så jag fann inte ögonen så konstiga faktiskt.

Medlem
Skrivet av Popski:

De flesta, utom gamla förhärdade kommunister, anser nog att Kubas och Kinas regimer är onda. Hade de dessutom varit sugna på att härska över alla andra stater så hade de ansett som ännu värre.

Precis min poäng. De som är en del av regimen anser inte de är onda. Sith anser inte de är onda eller "the bad guys", som OP hävdade. Tack för du bekräftade min poäng.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Popski:

Imperiet verkar inte ha anammat samma rasism t.ex.

Errrmm... jo. i deras värld finns det människor och utomjordingar. Kolla stormtroopers i ep IV och framåt. Inte en enda alien, endast människor. I spelen och om jag förstått rätt, böckerna, så visas det ännu tydligare.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Precis min poäng. De som är en del av regimen anser inte de är onda. Sith anser inte de är onda eller "the bad guys", som OP hävdade. Tack för du bekräftade min poäng.

Jag har aldrig påstått att Sith ser sig själva som onda. Det var någon annan som framförde den, i mina ögon konstiga, teori. Du påstod däremot att Imperiet inte bör ses som onda p.g.a. riktiga stater som Kina inte ses som det. Då menade jag att såna stater visst ses som det. Nu är förvisso dagens Kina inte lika vidrigt som Stalins Sovjetunionen, Nazityskland men du kan ju fråga folket i t.ex. Taiwan eller Hongkong.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Errrmm... jo. i deras värld finns det människor och utomjordingar. Kolla stormtroopers i ep IV och framåt. Inte en enda alien, endast människor. I spelen och om jag förstått rätt, böckerna, så visas det ännu tydligare.

Du har nog rätt... även om det är svårt att veta vad det är för typer som gömmer sig under de där vita hjälmarna.

Jag har svårt att ta böckerna, serietidningarna och spelen på riktigt allvar. De räknas som kanon ibland men så fort det behövs så struntar man helt enkelt i dem när en ny film behöver göras (vilket är precis vad Disney gjorde).

Imperiet verkar dock inte vara rasistiskt på samma dogmatiska sätt som tredje riket. Några utrotningsläger har man inte fått se och de som råkat värst ut är själva människor (Alderaan).

International
Man of Mystery

I det gamla MMO'et The Old Republic var ju helt klart imperial/sith både intressantare och roligare att spela, jedis var typ rymdhippies som bara ville vara snälla och myspysa.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Popski:

Jag har aldrig påstått att Sith ser sig själva som onda. Det var någon annan som framförde den, i mina ögon konstiga, teori. Du påstod däremot att Imperiet inte bör ses som onda p.g.a. riktiga stater som Kina inte ses som det. Då menade jag att såna stater visst ses som det. Nu är förvisso dagens Kina inte lika vidrigt som Stalins Sovjetunionen, Nazityskland men du kan ju fråga folket i t.ex. Taiwan eller Hongkong.

Jag hävdade inte heller att du gjorde det, därför jag refererade till OP

Men du bekräftar min poäng igen. Min poäng är att stater som Kuba och Kina INTE ser sig själva som onda, de ser sig snarare som frälsare, och demokratiska stater är Sith i deras ögon.

Skrivet av Popski:

Du har nog rätt... även om det är svårt att veta vad det är för typer som gömmer sig under de där vita hjälmarna.

Jag har svårt att ta böckerna, serietidningarna och spelen på riktigt allvar. De räknas som kanon ibland men så fort det behövs så struntar man helt enkelt i dem när en ny film behöver göras (vilket är precis vad Disney gjorde).

Imperiet verkar dock inte vara rasistiskt på samma dogmatiska sätt som tredje riket. Några utrotningsläger har man inte fått se och de som råkat värst ut är själva människor (Alderaan).

Deras längd, sätt att tala och som hjälmarna är utformade visar på att det är endast människor.

Det har att göra med att de inte är som tredje riket. De är som vilken totalitär stat som helst, de vill "bara" ha total makt över allt och alla. Inte utrota allt och alla.

Det säger en del, Sith imperiet är mindre "onda" än nazism och kommunism.


signatur

I drank what?

japp .. en ginger . no buy. Spekaraktärerna är barn för det är uppenbarligen deras målgrupp med det här spelet.

123
Skriv svar