Du får bara välja 1 spel.

Geeks Gaming

Moonstone! ❤️

Såklart större och bättre

Medlem

Skulle Älska att få se ett nytt Black & White!

Medlem

Bara välja ett spel blir svårt då det kom så många bra spel på 90-talet till tidigt 2000-tal när man var ung.
Något som jag skulle vilja se med snyggare grafik och större är Mafia spelet, gärna freeroam så man kan åka ut på landet då det annars är en barriär som hindrar en från det.

Medlem

Syndicate från 1993, och inget tjafs med first person shooter av detta. Skall vara som orginalet gällande den biten.

img https://gamespot1.cbsistatic.com/uploads/scale_medium/mig/4/3...

Herc's Adventure.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

"Lands of Lore 2: Guardians of Destiny" i Unreal Engine ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Skrivet av Komured:

Fallolut 1-2 eller Xcom apocalypse.

Tycker grafiken fortfarande fungerar i FO1+FO2. Däremot en riktig uppföljare till dessa spel hade jag inte tackat nej till. Anser inte Fallout 3 osv vara uppföljare, de är mer gödseldoftande nytagningar på Falloutuniversumet.

Medlem

Soldier of Fortune 1. Med riktigt fin grafik och ljud, no expenses spared. Skjuta av lite limbs i ny tappning.

Medlem

Kära tomten, ge mig en uppföljare till 007: Nightfire. Hur spelet står sig idag har jag inte en aning om, men hur det fick mig att känna som barn var rätt fantastiskt. Älskar tanken på att infiltrera en djupt hemlighetsfull organisation som en mestadels ensamarbetande agent, både genom mingel med fienden och under mer stressande förhållanden med en rad spännande agent-gadgets till hands. Split screen-läget stannar också naturligtvis.

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Syndicate från 1993, och inget tjafs med first person shooter av detta. Skall vara som orginalet gällande den biten.

img https://gamespot1.cbsistatic.com/uploads/scale_medium/mig/4/3...

Kolla in Satellite Reign. Det är en spirituell uppföljare till Syndicate som ska efterlikna orginalet.

Medlem

Dune eller Moonstone.


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av haiko:

@Tassel: Hur känner du inför Wings, remastered?

Fick det tipset tidigare i tråden. Ska få igång det på min mac hoppas jag. 🙂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ett av de mest nostalgiska spelen jag o mina brorsor spelade som ungdomar är gamla Escape Velocity på Mac. Ett helt underbart enkelt spel, men med lite fantasi kommer man hur långt som helst.

Här är en länk med gameplay och intervju med skaparen Matt Burch. Magiskt att se tillbaka till!

https://www.youtube.com/watch?v=oYMZQINXW_s

Medlem

Hade gärna sett en värdig fortsättning på Commander Keen (a la Tom Hall) men nu snackar vi remakes sååå. Bio Menace, ge den en Duke Nukem makeover. Hade varit awsome

Medlem

Silent hill utan tvekan. En RE2-ish remake skulle sitta dunder!

Medlem

Remake på Star Citizen hade varit riktigt ball!

Nu får man ju inte välja två men - trots sin ringa ålder - så hade jag gärna lirat ett perfekt Operation Flashpoint igen..!

Medlem

Chrono Trigger, Breath of Fire 2 och 3, Parasite Eve, DC 1

Medlem

Mafia.
(och då skulle det ju i drömmen vara en remake som även fördjupar spelet ytterligare med mer innehåll, fler uppdrag etc.).

Medlem
Skrivet av Albrion:

Jag skulle nog ha valt Zelda - Ocarina of Time

Ocarina of Time och Super Mario 64 står högst upp på min remake-önskelista.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Guild Wars. Originalet, La ner så ofantligt många timmar i det spelet.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Die by the sword

Medlem

har fått lite bioforge vibbar från the surge 1 och 2. inte alls samma typ av spel egentligen, men ändå.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Nog mitt favoritspel någonsin, kul att se att andra har snappat upp denna pärlan med!

Och precis som du skriver så är musiken så bra det blir i spelväg.

Helt klart. Älskar det här spelet! Vissa dagar gillar jag det många gånger mer än Chrono Trigger till och med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Battlezone 98


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Need for speed (4): Road Challenge/High Stakes

Remakes är sällan lika bra som originalen, men de kan ju alltid försöka med en remake. Lägg inte till något ”pimpande” av bilar eller underlig körkänsla med löjliga farteffekter som i Most Wanted bara.

Medlem

Första Gran Turismo !

Medlem

Skulle valt Crash Bandicoot men har redan fått det.. skulle valt Spyro men samma sak där. Skulle valt Medieval men den remastern släpps ju nu i Oktober. Skulle valt Turtles in Time men den remaken såg vi ju under förra konsolgenerationen. Bortser man från dessa skulle jag gärna se en remaster av Glover.

ändrar mig! jag vill se en remake på mulle meck bygger bilar ! kom igen ni vet ni vill det med


signatur

New life, New hope

Skriv svar