Medlem
Sökfunktionen

Hur står det till med sökfunktionen? Jag såg en nyhet som kommande spelet Indivisible och vet att jag skrev något om det tidigare i en Steamspel tråd. Men när jag söker på "Indivisible" på FZ får jag upp 0 träffar, både på sajtens webbsida och forumets sökfunktion. Det är ett rätt så unikt ord, så det borde vara enkelt sökbart.

Så jag letade upp Steamspel tråden där jag skrev ett inlägg om det och jag har skrivit "Indivisible" i text, inte bara länkat video.
https://www.fz.se/forum/trad/435902-steamspel-12

Varför gick det inte hitta?

Medlem

Skumt nog gick den här tråden att hitta omedelbart. Är det för att ordet är i fet stil i det tidigare inlägget?

Medlem

För ett par dagar sedan skrev jag i #3950442 i Steam spel 21-tråden om ett spel som heter Wildermyth. Men om jag nu söker på det både via FZ "Sök innehåll" på framsidan eller i "Sök i forumet" funktionen så får jag noll resultat.

Varför går det inte att hitta, indexeras inte vissa ord?

Skägg.
10 Chambers

Får nästan pinga in @klorixx eller @jreklund här


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Fulci:

För ett par dagar sedan skrev jag i #3950442 i Steam spel 21-tråden om ett spel som heter Wildermyth. Men om jag nu söker på det både via FZ "Sök innehåll" på framsidan eller i "Sök i forumet" funktionen så får jag noll resultat.

Varför går det inte att hitta, indexeras inte vissa ord?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får nästan pinga in @klorixx eller @jreklund här

Jag frågade faktiskt @klorixx det här internt för någon månad sedan. Svaret jag fick var att bland annat att den söker på trådstart, och inte senaste inlägg. Så gamla trådar visas längre ner. När det kommer till specifika ord så verkar den bry sig om det när den känner för det. I mina försök verkade den bara reagera om ordet var i trådens rubrik, och i andra fall verkade den ta med en tråd som inte ens hade orden jag sökte på att göra, dock att de fanns med i tråden.

Kodfejs får försöka ge ett vettigt svar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är inte något större problem för mig, jag märkte det av en slump.

Jobbar med data

Hur den automatiska magin när det gäller vår snabbsök fungerar kan jag inte svara på rak arm, men den ser ut att plocka på själva forumtråden. Vill du söka efter något inlägg i forumet måste du använda dig utav "Sök i forumet" och ändra "Sök efter *" till inlägg.

Då kommer ditt inlägg om "Wildermyth" upp.

SoL
Medlem

Är det jag som är blind, eller har inte FZ en sökfunktion i forumen på mobilverasionen?

Jobbar med data
Skrivet av SoL:

Är det jag som är blind, eller har inte FZ en sökfunktion i forumen på mobilverasionen?

Du är inte blind, det saknas för tillfället en sökfunktion på mobilsidan.

1
Skriv svar