Recension – Grid

Robot
Recension – Grid
jbx
Medlem

Aj då, hade hoppats på bättre..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Gnällkuk

Fan vad trist :/ Tur man inte förbokade detta då, är det att jämföra med Autosport och GRID 2? Var ju inget fel på Autosport, men det kändes mest som ett DLC än ett nytt spel. Av det jag sett gällande gameplay så känns det här spelet lite som GRID Remaster.

Hade hoppats att mina farhågor skulle motbevisas, men det verkar som om det blev precis så som det framstod som, med något som inte fanns i tidigare spel - fysikbuggar. Trist även att de inte gjort något bättre av multiplayer-läget, hade riktigt kul med det i tvåan, men det lämnade helt klart en del att önska.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör

@trickeh2k: jag gillade också Grid Autosport, underhållande light-racing. Men jag körde det bara i små doser. Nya Grid är inte dåligt i grund och botten, men det är på tok för enformigt för att hålla i längden. Karriären är ett långt grindande av snarlika lopp - de allra flesta är tre eller fyra varv långa på återkommande banor.

Men det verkar vara blandade recensioner, en del är riktigt positiva. Så läs fler om du är osäker.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

@trickeh2k: jag gillade också Grid Autosport, underhållande light-racing. Men jag körde det bara i små doser. Nya Grid är inte dåligt i grund och botten, men det är på tok för enformigt för att hålla i längden. Karriären är ett långt grindande av snarlika lopp - de allra flesta är tre eller fyra varv långa på återkommande banor.

Men det verkar vara blandade recensioner, en del är riktigt positiva. Så läs fler om du är osäker.

Mja, jag tror vi tycker ganska lika. Jag kommer att skaffa det längre fram, men det känns inte så aktuellt just nu (eller värt med tanke på det skrala innehållet av banor). Läser jag mellan raderna så känns det här spelet perfekt för den som inte spelat GRID 2 men vill ha något modernare racingspel. Har du redan spelat GRID 2/Autosport, då kanske man kan avvakta tills de patchat spelet och lagt till mer innehåll.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väldigt intressant recension, tack!

Kommer avvakta med detta och eventuellt köpa det på en rea framöver.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Geeks Gaming

Nä så länge är det ganska blandat vad folk tycker
Men själv blir det ett test då Grid har alltid varit ett riktigt bra race spel

IGN: 8/10
Trusted Reviews: 3.5/5
Screenrant: 4/5
Eurogamer: Recommended
The Sixth Axis: 7/10
Metro: 7/10
Wccftech: 9/10
Pushsquare: 7/10

Ambassadör
Xbox

Bra recension!

Lägger det till min "kanske senare"-lista helt enkelt!


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Bra recension!

Lägger det till min "kanske senare"-lista helt enkelt!

Låter lika troligt som någon bekant man springer in i på stan där man kallpratar lite i 2min och avslutar med, men vi får höras och ses något framöver! Ingen av personer har numret sedan tidigare, eller tar det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

Låter lika troligt som någon bekant man springer in i på stan där man kallpratar lite i 2min och avslutar med, men vi får höras och ses något framöver! Ingen av personer har numret sedan tidigare, eller tar det.

Haha, lysande!


signatur

Jump in.

Medlem

Har kört kanske 2 timmar nu, hälften career, hälften multiplayer, med random folk. Verkar som i multiplayer kan man bara köra invite eller bara friends tyvärr.

Känslan är väl ganska precis vad man trodde det skulle vara, en arcaderacer typ, jag kör annars iRacing, RFactor 2, Raceroom, Project cars 1 o 2 o Assetto Corsa o Competizione o Dirt Rally 1 o 2. Det är ju givetvis inget sånt....Men väldigt kul och underhållande ändå, som gamla Grid spelen ungefär.

Väldigt roliga olika klasser och bilar, skön mix faktiskt.

Det största klagomålet jag har än så länge är väl att det finns alldeles för få banor, och när man är en simracer, eller i alla fall jag, så Hatar jag att köra banor reversed…..Usch !!!!!!

Sen hade jag då viljat kunna starta egna multiplayer lobbies där vem som helst hade kunnat hoppa in, att man får välja servrar helt enkelt.

Är det någon som vill köra, (utan assists), så heter jag J Knoxville på steam.

Medlem

Det är ett fantastiskt arkadlir. Det första gridlir som riktigt imponerar. Originalet var väldigt ojämnt men här verkar alla bilklasser och banor fått kärlek.

Väloptimerat flyter som smör med grym fartkänsla. Grym ffb med ts-pc. Även lyckats tweaka min simucube till att kännas riktigt bra.

Medlem

Jag köpte det på steam rean för en tid sedan och hade inte så höga förväntningar. Tycker racingen är ok och grafiken bra.

Dock saknar jag den räta känslan när man kör med handkontroll. Önskar det kunde vara samma Force Feedback som i tex F1 2020, då hade Grid känts helt fantastiskt, men nu känns det ganska "torrt eller platt" i körkänslan.

Grafiskt så flyter det på hur bra som helst om man tex jämför med Project Cars 3

1
Skriv svar