Nvidia tänker dopa klassiska spel med ray tracing
Pratar vi full raytracing bör det vara något klassiskt spel med relativt simpel grafik i övrigt precis som Quake II, annars hänger dagens grafikkort inte med. Skulle chansa på något från samma tidsperiod, som det första Tomb Raider, eller kanske Lucas Arts Jedi Knight: Dark Forces II.
FEAR hade varit intressant att se
Jag vågar inte tänka på hur tungrott det skulle kunna bli.
Det skulle vara häftigt att se dock.
Låter som RTX-korten säljer uselt om man behöver sånt här för att sälja...
SJälvklart måste det ju vara så eller hur? Skulle ju aldrig vara en bra idé att fler spelutvecklare la tid på att använda verktyg som finns. Bortsett från priset på ett VR set är avsaknaden av spelen deras största problem är ju ett annat exempel. DXR är ju inbakat i Windows. Varför gnälla på något som är positivt?
Tror dom flesta titlar är spel baserade på gamla iDmotorer och kanske några Unrealspel.
Det måste vara spel där prestandan inte kommer bli skit och jag tror inte det kommer bli GTA3 eller Battlefield, vem skulle ens spela ett Battlefield 1942 med RTX, typ 50 pers och sedan dagen efter 1 och sedan är det dött.
Det måste vara spel där det inte är så mycket jobb att göra, utvecklarna/förläggarna finns kvar och har källkod eller något annat som gör att man göra en remaster, spel som folk redan har eller finns på steam, inget som kräver Origin eller Uplay eller bara finns på Epic Store.
Too real to be a dream, to painful to be a nightmare.
Tror dom flesta titlar är spel baserade på gamla iDmotorer och kanske några Unrealspel.
Det måste vara spel där prestandan inte kommer bli skit och jag tror inte det kommer bli GTA3 eller Battlefield, vem skulle ens spela ett Battlefield 1942 med RTX, typ 50 pers och sedan dagen efter 1 och sedan är det dött.
Det måste vara spel där det inte är så mycket jobb att göra, utvecklarna/förläggarna finns kvar och har källkod eller något annat som gör att man göra en remaster, spel som folk redan har eller finns på steam, inget som kräver Origin eller Uplay eller bara finns på Epic Store.
Finns sjukt mycket overhead för att föra in RTX i gamla spel, så det är nog inga problem.
Får mig att tänka på diverse gta 4 moddar:

Snackar vi reflektioner så krävs det att spelen åtminstone har specular-mapping, så vi snackar PS3 era och senare, fanns på PS2 också men det var aldrig standarden, med det sagt kan man göra mycket utöver reflektioner med ljus och ljud även i äldre titlar.
Om dom nu ska lägga till PBS material likt Quake 2 så måste det vara en relativt öppen motor, känns inte helt omöjligt att dom samarbetat med Valve för att hitta på något med Half-Life(2?).
Hade personligen gärna sett Quantic Dream spelen få denna behandling nu när spelen finns till PC, mest av ren nyfikenhet.