Medlem
Korta spel?

Hej!

Vilka är era favortispel som har en speltid runt 5h? Nu tänker jag singleplayer spel som har en kampanj som tar max ca 5h!

Medlem

Kingdom: Classic och Kingdom: New Lands

Medlem

Oxenfree, utan någon som helst tvekan.

Medlem

Inside, Brothers, Edith Finch, Limbo, Life is Strange

Hellblade tror jag också ska kvala in där någonstans.

Hittade site howlongtobeat.com som lade till Fez och Rime,
gå in där och sök - singleplayer delarna i Titanfall 2, Battlefield 1 och V dök upp som bubblare.

Medlem

Gunpoint & Katana Zero.

Moderator | Testpilot

Kan ta lite längre tid om man vill köra sidouppdrag, men uppåt 5-6 timmar. Finns en uppföljare också med diverse nyheter såsom coop, och är i ungefär lika långt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Portal

Gravity Bone & Thirty Flights of Loving

The Stanley Parable

FM-guru
F.d. Sisyr

What Remains of Edith Finch är fantastiskt bra. Kommer inte ihåg hur långt det var riktigt, men gissar på 2-3 timmar.

Medlem

Firewatch and abzu tycker jag. Helt klart värt att köra på en kväll!

Medlem

@Instant: Håller med, Firewatch är himla mysigt och helt lagom långt för en långkväll

Medlem

Dear Esther och Gone Home är två väldigt mysiga och korta spel.

Medlem

Mafia 2 tycker jag om att spela igenom nån gång ibland. Spelar man enbart storyn brukar det vara över på runt 6-7 h varje gång. Älskar atmosfären i det spelet.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Oxenfree, utan någon som helst tvekan.

Fasen vad jag ser det nämnas/hyllas ofta.

Nu är det bestämt, så fort jag är klar med Shadow of war, då blir det Oxenfree.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Journey & Gone Home ligger varmt om hjärtat. Inside & Limbo om man vill anpassa sig till höstmörkret

Medlem

Inside och Brothers: A tale of Two Sons.

Medlem

Favoriter:
Portal, GRIS och Firewatch

Gillar även:
Among The Sleep, INSIDE, LIMBO, ABZÛ, The Swapper, Machinarium, Thomas Was Alone, Gone Home, The Stanley Parable Mm.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Way of the Samurai 1-4 är spel med mycket korta kampanjer som behöver spelas på olika sätt upprepade gånger för att se allt storymässigt.
Om du inte har något emot spel på lite äldre konsoler så är Tenchu och Starfox 64/Lylat Wars också utmärkta spel för snabbare sessioner.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Måste nog säga Limbo, Braid och Inside.

Tröstpris får Hellblade, Firewatch och Journey...

Sedan går ju alltid en run i Slay The Spire att köra på under timmen, men är ju inte riktigt en kampanj, annars skulle nog det spelet hamnat överst

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Bastion är mitt tips! Ska inte alls samlas så blir det mellan 3-5 timmar!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Tveklöst Inside.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Fasen vad jag ser det nämnas/hyllas ofta.

Nu är det bestämt, så fort jag är klar med Shadow of war, då blir det Oxenfree.

Vet inte om det är fixat men när jag spelade var man tvungen att avbryta folk varje gång man skulle säga något, annars rann tiden man hade att säga något alls ut. Gjorde det helt ospelbart för mig.

Medlem

Obra Dinn
Papers Please
Orwell
Contradiction
The Cat Lady
Fran Bow

Medlem

Into the Breach tycker jag är helt fantastiskt, en riktig master class i speldesign! Man kan kan få ut mycket mer än fem timmar av det om man vill också. Perfekt på Switchen för övrigt.

Medlem

Inside, Firewatch, Oxenfree och What Remains of Edith Finch

Medlem

World of Tanks.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Firewatch, planet alpha, inside, limbo, What remains of Edith Finch bland annat.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Finns många bra, högst på min lista står nog Portal, Journey och Edith Finch. Andra lysande spel snäppet under är Limbo & Inside, Moss, Statik, Abzu och Thomas Was Alone. Har säkert glömt lika många som förtjänar att nämnas 😋

Medlem

Grow Home är simpelt, kul och kort!

Medlem

Inside, Limbo
Machinarium, Botanicula
What remains of Edith Flinch, Dear Esther.

Kan starkt rekommendera att köpa iaf Inside på någon rea.

Medlem

Journey är en riktig höjdare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar