Bam! Här är första pc-trailern från Red Dead 2!

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Yeehaw! Giddy up partner!

Yeehaw, PC Master race


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem
Skrivet av kaealy:

Bullet time har ju inte funnits i några IP:n som varit främst PC heller. 😂😂😂

Max Payne introducerade ju bullet time. Och det kom först till pc. 😂

Skrivet av KoP:

Max Payne introducerade ju bullet time. Och det kom först till pc. 😂

Det är nog precis det han/hon syftar på

Medlem

Blev helt tokig när jag spelade det på PS4, fruktansvärda kontroller. Jag gav upp efter 10h och sålde spelet, nu blir det nog att ge det en ärlig chans i ett bättre medium.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

När kommer det till Switchen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

60fps+ ger mindre inputlag med handkontroll=bättre kontroller.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

När kommer det till Switchen?

Kommer aldrig att hända 😎


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

KoP
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det är nog precis det han/hon syftar på

Nej, han/hon syftade på att bullet time är något som främst INTE har funnits i några spel som främst är utvecklade för pc. Att det skulle vara något som är utvecklad för konsol för att göra det lättare att sikta. Max Payne var ju spelet (som först kom till pc) som i princip introducerade bullet time.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Sapiens: Haha jag vet inte vart alla PC-nissar får sina FPS-drömmar ifrån.
Jag spelar främst PC själv, även om jag äger flertalet konsoler.
Men att någon som inte typ sitter på ett 25 000 + monster till dator ens ska kunna drömma om att få upp ett uppskruvat RDR 2 i en fps över 50-60 , speciellt i högre upplösningar är en högst osannolikt.
Förstår ni hur RDR 2 får konsolerna att svettaaaaaaaas. Det får nog datorer att gå på högvarv också kan jag näst garantera. Kommer äta RAM och processorkraft så de står härliga till. Inte minst VRAM om man vill få ut något.

Det är kul, för å ena sidan säger flertalet det är så viktigt med grafiken, men samtidigt behandlar de ett gigantiskt open-world spel som i grunden är 3rd person, som det en vore en map baserad shooter som CS, och förväntar sig helt orimliga FPS.
Haha kommer nog behöva ha allt på low och allt som gör det snyggt avstängt för att få upp nån FPS på detta, samt ett top notch kort. Det är gigantisk karta, med så mycket, detaljer, texturer etc. Det är en seg fysikmotor som förmodligen inte är tänkt att flyta på i särskilt hög fps spekulerar jag från första början.

Öhm typ inga problem att lira GTA 5 i över 100fps när det släpptes, också ett spel som segar sig i 30fps på konsol. Tror inte riktigt många fortfarande inser just hur usel CPU-delen i konsolerna var redan 2013. Du kan lira 4k60fps i GTA 5 på en 10år gammal i5:a.

Stäng av all ultra grafik och lira på high i 1440p och de flesta mid/highend datorer lär nog kunna lira RDR2 med hög framerate.

Medlem

Snyggt som satan är det i vilket fall, får se om det blir en bra i övrigt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nej, han/hon syftade på att bullet time är något som främst INTE har funnits i några spel som främst är utvecklade för pc. Att det skulle vara något som är utvecklad för konsol för att göra det lättare att sikta. Max Payne var ju spelet (som först kom till pc) som i princip introducerade bullet time.

Japp och bullet Time i Max Payne var inte för att kompensera dåliga kontroller utan ett extra krydda för olika strategier i spelet och så såg det coolt ut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av KoP:

Nej, han/hon syftade på att bullet time är något som främst INTE har funnits i några spel som främst är utvecklade för pc. Att det skulle vara något som är utvecklad för konsol för att göra det lättare att sikta. Max Payne var ju spelet (som först kom till pc) som i princip introducerade bullet time.

Ja, det stämmer ju att Max Payne var spelet som i stort sett introducerade bullet time/slowdown. Det var precis det jag trodde Kaealy menade med sitt inlägg. Att hela inlägget var skrivet med sarkasm då alltså.

Medlem

Tyckte det stod "Barn! Här är första pc-trailern från Red Dead 2!"

Medlem

Spargrisen kommer gråta blod efter denna höst/vinter.
Det finns för mycket som jag vill ha. RDR2 är i mina ögon ett mästerverk som saknar motstycke. Det blir ett givet köp till PC, även om jag är en bra bit kommen i min andra omgång på PS4.

Bara hoppas att burken fixar ett bra flyt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skägg.
10 Chambers

Fick tag på källfilen, sänkte hastigheten med hälften, renderade i 30 fps. Inte fult.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Ja, det stämmer ju att Max Payne var spelet som i stort sett introducerade bullet time/slowdown. Det var precis det jag trodde Kaealy menade med sitt inlägg. Att hela inlägget var skrivet med sarkasm då alltså.

Sarkasm i textform undanbedes, då det oftast är svårtolkat.

Skrivet av Zidious G:

Hoppas mitt 1070 klarar av de inställningar jag vill köra på.

Hoppas mitt 970 klarar av de inställningar JAG vill köra på


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Byggde helt nytt modermodem för det här. Bytte t.o.m mus, musmatta, och skärm. Fortfarande IPS 1080p, men 27", från 24" och lägre latenser.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Ser helt klart krispigare ut och lite mer detaljerat men inte på den skalan att man tappar hakan. Detta är nog för jag spelat spelet 2ggr på ps4an. 60+ fps är det som tilltalar mest med pc versionen just nu. När grafik moddar kommer blir det köp direkt!

Medlem

Visst ja, måste se till att ansöka om ledigt lagom till releasen.
Här ska pangas! Mwa ha!

Medlem

Hoppas min gamla maskin orkar lira. Jag kunde köra GTA V utan större problem på medel-höga inställningar så det borde kunna lira med. Lär nog inte riktigt bli 60 fps och 4k dock...

Medlem
Skrivet av Fargo:

Hoppas min gamla maskin orkar lira. Jag kunde köra GTA V utan större problem på medel-höga inställningar så det borde kunna lira med. Lär nog inte riktigt bli 60 fps och 4k dock...

Hoppas på medel här med i vilket fall. Tycker GTA V är bra optimerat, spelar med det mesta på high med min gamla amd fx 6350, Evga gtx 960 4GB samt 16 GB ram. Det här lär bli svettigare dock men som sagt, hoppas på medel kanske.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Jag förstår er som uppskattar det "filmiska" i 30fps eller lägre. Men när man väl spelar är såsigheten i kontrollerna outhärdliga, för mig i alla fall. Helt olidligt. Jag vet att alla är olika känsliga för det och att det är en vanesak. Jag har aldrig spelat kontinuerligt på konsoler och det kanske spelar in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Sarkasm i textform undanbedes, då det oftast är svårtolkat.

Nåja. De flesta verkar ha förstått, mig inkluderad. Att inte alla alltid hänger med betyder inte att det inte funkar.

Medlem
Skrivet av trifix:

Nu jävlar ska jag svära i kyrkan MEN...jag som stor filmfantast ÄLSKAR att spela dessa typer av spel i 30fps. Action/sport/racing ska såklart vara i 60fps men äventyrsspel med mycket mellansekvenser ser jag hellre i 30fps faktiskt. Ger en mer filmisk känsla. Jag spelade tex Mass Effect Andromeda medvetet i 30fps på PC för jag gillade inte looken som 60fps gav!

Skulle gissa att jag som kört på Xbox One X kanske inte har så jättemycket att hämta från PC-versionen!

Blir ju förbryllad över att läsa sånt här. Hur i helskotta kan du tåla 30 fps smörja?

Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag förstår er som uppskattar det "filmiska" i 30fps eller lägre. Men när man väl spelar är såsigheten i kontrollerna outhärdliga, för mig i alla fall. Helt olidligt. Jag vet att alla är olika känsliga för det och att det är en vanesak. Jag har aldrig spelat kontinuerligt på konsoler och det kanske spelar in.

Precis detta är ju det som gör konsolversionen otroligt seg. Att sega runt i 30 fps förstör så mycket av upplevelsen av världen.

En jämn och fint flytande animation är 10 gånger mer trovärdig i högre fps.

Är man ute efter att kolla på film så kan man göra just det, spel ska köras i >60fps.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag förstår er som uppskattar det "filmiska" i 30fps eller lägre. Men när man väl spelar är såsigheten i kontrollerna outhärdliga, för mig i alla fall. Helt olidligt. Jag vet att alla är olika känsliga för det och att det är en vanesak. Jag har aldrig spelat kontinuerligt på konsoler och det kanske spelar in.

Apropå det så tyckte jag den här videon var väldigt intressant, där han tar upp bland annat control-latency.


signatur

Nothing is power without Control

12
Skriv svar