Vi spelar Asgard's Wrath - Årets mest lovande VR-titel?

Robot
Vi spelar Asgard's Wrath - Årets mest lovande VR-titel?

Häng med Loke och grabbarna i virtual reality.

#asgards-wrath, #oculus-rift


Medlem

Kan vara värt att nämna att ni som har HTC Vive eller Valve Index kan köra spelet via revive.

Medlem

Att det inte funkar på Quest är en sanning idag men inte nästa månad
I november kommer Quest få stöd för att kunna kopplas till datorn och användas på samma sätt som en Rift, så då kommer vi kunna spela detta med om vi vill.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lasrod:

Kan vara värt att nämna att ni som har HTC Vive eller Valve Index kan köra spelet via revive.

Sant!

Skrivet av DrDoom:

Att det inte funkar på Quest är en sanning idag men inte nästa månad
I november kommer Quest få stöd för att kunna kopplas till datorn och användas på samma sätt som en Rift, så då kommer vi kunna spela detta med om vi vill.

Japp, vi väntar med spänning på hur Oculus Link kommer att funka.


signatur
Medlem

Har inte alla gett upp VR vid det här laget?

Skrivet av pazu:

Har inte alla gett upp VR vid det här laget?

Inte riktigt alla ...

Jag har svårt att förlikas med hur svårt det verkar att "röra" sig i världen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av pazu:

Har inte alla gett upp VR vid det här laget?

Jag tror vi måste inse att VR verkligen är ett helt nytt spel att uppleva spel på, det går inte att bara applicera på de upplevelser vi har idag. När spel utvecklas med VR i första rummet blir det ofta magiskt, en snudd på overklig upplevelse.

Men rent krasst är vi inte nära en Svensson-produkt än. Quest:en är verkligen nära, den tar ett jättekliv framåt, men det kommer dröja ett par generationer till.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Inte riktigt alla ...

Jag har svårt att förlikas med hur svårt det verkar att "röra" sig i världen.

Som jag är inne på ovan, vi kan inte förvänta oss att kunna röra sig på samma sätt som i klassiska spel. Vissa löser det med teleportering, eller helt enkelt bara struntar i spelarna som har ett känsligt balanssystem.


signatur
Medlem
Skrivet av pazu:

Har inte alla gett upp VR vid det här laget?

Nej har du sovit under en sten?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sant!

Japp, vi väntar med spänning på hur Oculus Link kommer att funka.

Funkar det inte att streama från datorn till Quest nå mer? Läste om det tidigare efter tips här på forumet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror vi måste inse att VR verkligen är ett helt nytt spel att uppleva spel på, det går inte att bara applicera på de upplevelser vi har idag. När spel utvecklas med VR i första rummet blir det ofta magiskt, en snudd på overklig upplevelse.

Ja, vissa försöker ta ett vanligt spel och göra om det till VR och det blir sådär iallafall för oss med känsligt balanssinne men kolla spel som NVidia funhouse eller LAB när man ska skjuta ner kartonger med jätteslangbellan.

Potentialen finns men man kanske får acceptera att det blir en lite annan typ av spel än vi är vana vid.

Medlem

Jag har aldrig varit så djupt förtrollad som när jag spelar Asgards Wrath. Helt klart den bästa spelupplevelsen jag haft någonsin och då har jag ändå bara lyckats ta mig förbi Tutorial. Jag började nästan gråta första gången jag spelade det.

Medlem

@Molotov: Jo det fungerar men då är det via WiFi med betydligt sämre komprimering och latens. Oculus Link är en USB-C kabel så man förvandlar sin Quest till en Rift S i princip och du får tillgång till vanliga Rift-katalogen. Det har aldrig varit mer värt att gå in i VR än nu.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Funkar det inte att streama från datorn till Quest nå mer? Läste om det tidigare efter tips här på forumet

Ja, och det är ju just streaming det är frågan om, inte att Questen blir en "andra skärm" som med Rift-headseten. Det släpps i november och vi hoppas kunna testa det ordentligt.


signatur
Medlem
Skrivet av sebrock:

@Molotov: Jo det fungerar men då är det via WiFi med betydligt sämre komprimering och latens. Oculus Link är en USB-C kabel så man förvandlar sin Quest till en Rift S i princip och du får tillgång till vanliga Rift-katalogen. Det har aldrig varit mer värt att gå in i VR än nu.

Härligt.
Hur lång kabel kommer man kunna använda för jag antar det är en lös kabel i båda ändar ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, och det är ju just streaming det är frågan om, inte att Questen blir en "andra skärm" som med Rift-headseten. Det släpps i november och vi hoppas kunna testa det ordentligt.

Härligt ser fram emot ett ordentligt test


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kan vara värt att nämna att ni som har HTC Vive eller Valve Index kan köra spelet via revive.

Mja. "Kan" och "kan". Just nu fungerar det dåligt med revive, så skulle rekommendera att man avvaktar tills det kommer en release av revive där det fungerar bättre.

Medlem
Skrivet av pazu:

Har inte alla gett upp VR vid det här laget?

Nej, det är hetare än någonsin p.g.a. Oculus Quest (kolla bara försäljningsstatistiken på VR-titlar). Det är nu det slår igenom stort. Alla i min bekantskapskrets, även de som inte är gamers, är helt lyriska och införskaffar en Quest direkt efter de testar. Jag borde få provision.

Medlem

@pazu: Jag tycker det är superkul. Spelar ofta med vänner, själv eller med barnen

Medlem

@Jaw_B: Fick för mig att det funkar kanon (typ läst av reddit folket ) med Valve Index men lite sämre ännu med vanliga Vive:n

Medlem

@walextheone Det fungerar absolut att köra. Men av och till när man tittar på viss geometri(?) så går spelets FPS ner till ~10, vilket är väldigt obehagligt i VR. Dessutom väldigt krävande i revive (kör med ett 2080ti själv) och det är svårt att komma upp i 90 fps.
Men min rekommendation är bara att avvakta. Det kommer säkert fixas till i revive framöver.

Medlem

Bra video, hade gärna hört lite kommentarer eller en kommunikation med någon som satt och kollade på. Outer Worlds geameplayet med Calle och Emil var bra förutom att spelet i sig inte verkar vara nått att ha...

Medlem

@Lasrod:
Och precis lika värt att nämna att där är sämre prestanda med revive och kontrollerna är något sketchy.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror vi måste inse att VR verkligen är ett helt nytt spel att uppleva spel på, det går inte att bara applicera på de upplevelser vi har idag. När spel utvecklas med VR i första rummet blir det ofta magiskt, en snudd på overklig upplevelse.

Men rent krasst är vi inte nära en Svensson-produkt än. Quest:en är verkligen nära, den tar ett jättekliv framåt, men det kommer dröja ett par generationer till.

Som jag är inne på ovan, vi kan inte förvänta oss att kunna röra sig på samma sätt som i klassiska spel. Vissa löser det med teleportering, eller helt enkelt bara struntar i spelarna som har ett känsligt balanssystem.

Håller med dig i ditt första stycke.

VR för mig är inte en ny genre, det är ett nytt.. medium? Likt TV, bärbart och mobiler.

VR kommer att vara gigantiskt en vacker dag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gett upp VR? Jag har knappt spelat PS4 sen jag köpte mitt Oculus Quest och det här är bara början. Med spel som Arizona Sunshine, Pistol Whip, Beat saber med 36å songs och snart oculus link så kommer jag glömma bort vad ps4 är

Medlem

Asgard's Wrath var inte något speciellt för mig när jag spelade nu i helgen. Kändes väldigt generiskt med rätt så styltade scener. Var en mycket större wow-faktor att spela t.ex. Moss, och jag är inte vanligtvis immun mot VR-charmen heller. Att glida runt i VR i Elite Dangerous, i ett helt tyst isbälte runt en planet i något avlägset solsystem är en helt otrolig upplevelse för mig.

Ska dock ge Asgard's Wrath en chans igen ikväll, för det är ju uppenbart något som får folk att tappa hakorna, och jag ska se om jag inte kan finna vad det är.

1
Skriv svar