Klart! Det blir inga lootlådor (alls) i CoD: Modern Warfare

Robot
Klart! Det blir inga lootlådor (alls) i CoD: Modern Warfare
Gnällkuk

Hur vet vi om det blir bättre eller sämre än lootlådor? Omöjligt att svara på när man inte vet hur det kommer att se ut säsong från säsong. Så länge de inte gömmer vapen bakom framsteg som kräver att man antingen är arbetslös eller professionell streamer/youtuber för att ha en rimlig chans att uppnå ser jag inget större problem med det.

Nu spelar jag ju inte Fortnite själv, men det verkar inte som den version de kör verkar vara något som folk tycker illa om? Apex har väl vart lite si och så med som jag förstår det, svaga säsonger och med tveksam grind för att få en unik kniv.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Apex har väl vart lite si och så med som jag förstår det, svaga säsonger och med tveksam grind för att få en unik kniv.

Första säsongen var svag och kostnadsupplägget för de tidsbegränsade eventen har fått mycket kritik då det kostade/kostar skjortan att låsa upp allt kosmetiskt. Men säsong 2 och 3 har verkligen levererat innehållsmässigt, dom är verkligen inne på rätt spår nu!

Gnällkuk
Skrivet av kabukishaman:

Första säsongen var svag och kostnadsupplägget för de tidsbegränsade eventen har fått mycket kritik då det kostade/kostar skjortan att låsa upp allt kosmetiskt. Men säsong 2 och 3 har verkligen levererat innehållsmässigt, dom är verkligen inne på rätt spår nu!

Aha, trodde även andra säsongen fick massor med kritik? Nu spelar jag ju Apex heller Spelade lite när det var nytt, kul men svårt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lugna ner er, dom kommer införa lootlådor efter launch om jag känner Activision/Blizzard rätt. Eller så är season pass så pass grindigt att man i princip måste köpa deras "timesavers"!!! Wohoo.....Hoppas att jag har fel men det återstår att se.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

"Klart! Det blir inga lootlådor (alls) i CoD: Modern Warfare"

Var i deras announcement står det att det aldrig kommer lootlådor? Det är som om dom medvetet undviker ordet "never"... Sen säger dom även "All functional content that has an impact on game balance, such as base weapons" base weapons? Så inget om att dlc vapen kommer finnas i framtiden bakom den betalda season passen... Jag är skeptisk


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Gen
Medlem

"Investerarna är rasande"

Medlem
Medlem

Kan någon förklara vad ett battle pass ens är för något?? Både rocket league och apex legends har ju lootlådor så jag förstår inte riktigt referenserna.

Medlem
Skrivet av snubben:

Kan någon förklara vad ett battle pass ens är för något?? Både rocket league och apex legends har ju lootlådor så jag förstår inte riktigt referenserna.

Angående Rocket League, följ länken nedan.
https://www.fz.se/nyhet/280559-rocket-league-skrotar-slumpmas...

Medlem

Men behövs detta för att kunna njuta av spelet? Dum fråga men räcker det inte med... att jag köper spelet? Måste jag betala mer sen också?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Personligen är jag ett stort fan av Season Passes i spel men det beror mycket på hur pass mycket jobb som krävs för att nå max-level i det. Destiny 2 anser jag ha ett av de bättre jag deltagit i hittills. Är 86 utav 100 just nu och det är jävligt overkill med tanke på att det är över 50 dagar kvar på säsongen, men ändå känner jag att jag inte har bränt ut mig själv på det men helt enkelt bara gjort det jag tycker är kul i en takt som passar mig.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Men behövs detta för att kunna njuta av spelet? Dum fråga men räcker det inte med... att jag köper spelet? Måste jag betala mer sen också?

Du måste inte. Om du är nöjd med mängden underhållning du får utan season passet så är det väl tillräckligt? Fast det är väl okej ifall folk även vill ha det? Olika smak, bara. (Beror mycket på vad season passet faktiskt innehåller imo)

Medlem

...och ett år senare så lägger de på det ändå. Kom igen folk, detta är Activision! Var inte så lättlurade

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Du måste inte. Om du är nöjd med mängden underhållning du får utan season passet så är det väl tillräckligt? Fast det är väl okej ifall folk även vill ha det? Olika smak, bara. (Beror mycket på vad season passet faktiskt innehåller imo)

Ja det är helt ok. Men det ör det jag undrar... vad det extra innehåller. Lite grisen i säcken


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Geeks Gaming

Har fortfarande 0 förtroende för detta då kod för de har hittats att där är lootboxar. Även Screenshots från betan där det fanns en kategori för de.

Skrivet av Luciphear:

Du måste inte. Om du är nöjd med mängden underhållning du får utan season passet så är det väl tillräckligt? Fast det är väl okej ifall folk även vill ha det? Olika smak, bara. (Beror mycket på vad season passet faktiskt innehåller imo)

Gör dom som föregående CoD spel så kan det bli ett "måste" då dom brukar lägga till vapen som enbart är i lådor. Och dom har alltid varit mer OP än vad som annars finns i spelet

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har fortfarande 0 förtroende för detta då kod för de har hittats att där är lootboxar. Även Screenshots från betan där det fanns en kategori för de.

Gör dom som föregående CoD spel så kan det bli ett "måste" då dom brukar lägga till vapen som enbart är i lådor. Och dom har alltid varit mer OP än vad som annars finns i spelet

Jo då håller jag med, ifall det finns vapen och dylikt som inte enbart är för utseende/skryt i season passet så är det skevt.

Medlem

Hmm P2W, känns inte lika lockande längre.
Även om man kan låsa up vapen med in game valuta så har dom som spenderar riktiga pengar ett övertag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det där eländet är väl inget som påverkar singleplayer kamanjen? Som är det enda jag kommer lira.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

De kommer säkert göra som APEX och låsa ALLT roligt bakom något event där man måste köpa ungefär en miljon saker för 160 euro för att få något exklusivt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hur vet vi om det blir bättre eller sämre än lootlådor? Omöjligt att svara på när man inte vet hur det kommer att se ut säsong från säsong. Så länge de inte gömmer vapen bakom framsteg som kräver att man antingen är arbetslös eller professionell streamer/youtuber för att ha en rimlig chans att uppnå ser jag inget större problem med det.

Nu spelar jag ju inte Fortnite själv, men det verkar inte som den version de kör verkar vara något som folk tycker illa om? Apex har väl vart lite si och så med som jag förstår det, svaga säsonger och med tveksam grind för att få en unik kniv.

Precis! Hur vet man det? Känns som att de försöker hitta ett annat sätt för att lura pengar av folk nu när "loot-lådor" generellt skapar ilska i spelvärlden.

Skillnaden mellan Apex Legends eller Fortnite och Modern Warfare är väl ändå att Apex Legends och Fortnite är gratis?
Därför är det väl mer accpterat att Apex och Fortnite har ett "battle pass" än att Modern Warfare har det?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Yong pratar väldigt mycket om ordvalen i deras påståenden. Som det är upplagt så har de egentligen sagt ingenting utan det kan lägga in vad fan de vill när det behagar.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Geeks Gaming
Skrivet av Maddox:

https://www.youtube.com/watch?v=ugKqwKfqxzc&list=WL&index=23

Yong pratar väldigt mycket om ordvalen i deras påståenden. Som det är upplagt så har de egentligen sagt ingenting utan det kan lägga in vad fan de vill när det behagar.

Står till och med "Base Weapons and attachments" går att låsa upp genom gameplay. Står inget om framtida vapen. Så dom lär göra som dom brukar göra och lägger nya vapen i lådor.

1
Skriv svar