Npc-uppdateringen i Fallout 76 skjuts fram till nästa år

Robot
Npc-uppdateringen i Fallout 76 skjuts fram till nästa år
Gnällkuk

Läser mellan raderna "vi har som vanligt förstört hela spelet, varje gång vi gjort något. vi behöver mer tid för att se om vi ens kan få skiten att rulla i mer än timma utan att totalt haverera allt."


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

låter som det håller på ta saker på allvar


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Passar mig bra, har mycket annat jag är upptagen med just nu!

Medlem

Bättre att dom försenar det än att rusha releasen. Dom släpper privata servrar nästa vecka också.

https://bethesda.net/article/6eNqXDms6VbtrHubE26y4r/new-waste...

"We’re happy to announce our work on the service for private servers is complete and will be launching next week! The ability to play in your own private world with your friends has been the number one community-requested feature, and we’re thrilled it’s finally coming. Our goal for players who purchase this service is to offer something for everyone, not just those who want a private server. Additionally, in the future you’ll be able to mod your worlds. Stay tuned for more information on the service in the coming days."


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

I samma blogg nämner de privatservrar som BARA är betalservrar, dvs. inga självhostade servrar. Det betyder även att moddning kommer vara en betal-funktion, eftersom de bara fungerar på privatservrar. Bra Bethesda, duktigt gjort, lyckas göra det på absolut sämsta sättet möjligt...

Medlem

Hade de tagit samma beslut innan de släppte spelet från första början hade det kanske varit ett mindre dött spel idag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Fiddi:

I samma blogg nämner de privat servrar som BARA är betalservrar, dvs. inga självhostade servrar. Det betyder även att moddning kommer vara en betal-funktion, eftersom de bara fungerar på privatservrar. Bra Bethesda, duktigt gjort, lyckas göra det på absolut sämsta sättet möjligt...

yep, "betala för att spela privat!, fast vi har ultimat kontroll över vad du gör med din server. Moddar i framtiden, kanske!, men inte de slags moddar du vill ha"

Medlem

Oftast är denna meningen både uttjatad och/eller skrivs för att provocera, men nu tycker jag att den passar: Spelar någon detta fortfarande?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag blev glad när jag läste privatservrar, kanske kunde vara dags att iaf testa spelet. Sedan läste jag att man får betala för det, dvs inte selfhost. Tack och ajö, behåller pengarna till något bättre.

Medlem
Skrivet av conthox:

Oftast är denna meningen både uttjatad och/eller skrivs för att provocera, men nu tycker jag att den passar: Spelar någon detta fortfarande?

Jag spelar dagligen på boxen och är nog uppe i 200+ timmar i alla fall. Men man ser varje dag nya spelare som kommer ut ur valvet, så de hittar nya spelare i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Jag spelar dagligen på boxen och är nog uppe i 200+ timmar i alla fall. Men man ser varje dag nya spelare som kommer ut ur valvet, så de hittar nya spelare i alla fall.

Hur vet man att det är nya spelare och inte bara nya karaktärer av samma spelare?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

eld
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Hur vet man att det är nya spelare och inte bara nya karaktärer av samma spelare?

Medlem

@conthox: Jag är nog uppe i 75+ timmar. Det har blivit mycket bättre än launch men självklart finns det mycket att förbättra. Massa småbuggar som man stör sig på.

Att Wastelanders försenades är ju lite småtråkigt, men det finns ju andra spel som kommer emellan innan det hinner att släppas, så det gör mig inget. Jag ser det mest som ett spel att lira efter jobbet. Springer runt och dödar ghouls, utforskar, lootar och lyssnar på radion.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Hur vet man att det är nya spelare och inte bara nya karaktärer av samma spelare?

Det kan så klart inte jag svara på. Men man ser ju vilken level en spelare har när man kollar kartan.

Visst, det finns ju människor som gör nya karaktärer, vilket jag inte förstår hur man orkar hålla på med.

Men i FO76 finns det ju egentligen ingen mening med det, då det inte finns olika "raser" eller roller att spela med.

Medlem

@T.Mani: Går att se om dom är nya genom att ge dom nuka shine och se om dom dricker det eller inte.

Tror det är många som spelar, förra veckan dödades 36 miljoner scorched.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Vill gärna ha ett nytt Fallout. Har svårt att se mig bli nöjd med detta då online-aspekten ej tilltalar mig. Kanske kommer denna uppdateringen fixa det.

Antar att jag får ge The Outer Worlds en chans för att stilla min hunger.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tycker spelet är bra, det är inte som dom andra fallout spelen. Dom andra spelen är roliga under tiden man levlar upp och gör quests, men när man har gjort klart alla quests så blev spelet tråkigt. Tycker det är tvärt om på fallout 76, det är tråkigt i början. Men sen när man blir högre level och fixade bättre utrussning så blev spelet mycket roligare.

Bethesda kanske fixar det som var tråkigt i början på spelet med wastelanders dlc:n.

Vet inte hur många som spelar, men det finns många som spelar väldigt mycket iaf. Har sett flera spelare som är över lvl 500. Högsta level på en spelare som jag har sett är lvl 1070.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Jag spelar dagligen på boxen och är nog uppe i 200+ timmar i alla fall. Men man ser varje dag nya spelare som kommer ut ur valvet, så de hittar nya spelare i alla fall.

Skrivet av Craze:

@conthox: Jag är nog uppe i 75+ timmar. Det har blivit mycket bättre än launch men självklart finns det mycket att förbättra. Massa småbuggar som man stör sig på.

Att Wastelanders försenades är ju lite småtråkigt, men det finns ju andra spel som kommer emellan innan det hinner att släppas, så det gör mig inget. Jag ser det mest som ett spel att lira efter jobbet. Springer runt och dödar ghouls, utforskar, lootar och lyssnar på radion.

Tack för att ni svarade och tog mitt inlägg seriöst, jag menade verkligen inte att trolla. Jag var nyfiken på hur statistiken ser ut då det å ena sidan verkade gå så dåligt i början, men att dom å andra sidan fortsätter att både patcha och släppa mer content.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade de tagit samma beslut innan de släppte spelet från första början hade det kanske varit ett mindre dött spel idag.

Jo, men då hade det ju blivit Fallout 5 istället Fallout 76 (Fallout 4 MP/DM), bara några år efter Fallout 4.
Det hade ju också kostat ett år extra i tid och pengar.

Medlem
Skrivet av dMike:

Jo, men då hade det ju blivit Fallout 5 istället Fallout 76 (Fallout 4 MP/DM), bara några år efter Fallout 4.
Det hade ju också kostat ett år extra i tid och pengar.

Nej, det hade inte blivit något Fallout 5, då det inte är något singleplayerspel. Nej, det hade inte kostat ett år extra i tid och pengar, det hade räckt med ett par månader extra, och en faktisk beta där man testade/fixade spelet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det hade inte blivit något Fallout 5, då det inte är något singleplayerspel. Nej, det hade inte kostat ett år extra i tid och pengar, det hade räckt med ett par månader extra, och en faktisk beta där man testade/fixade spelet.

Ett par månader extra? Bethesda har precis sagt att de behöver typ 3-6 månader till för att färdigställa NPCerna förutom att de redan har arbetat x antal månader på det redan. Låter mera som typ 9-10 månader total tid.

En riktig beta-testning låter bra, men då måste man ju också räkna med flera veckor till en/två månader utvecklingstid för att för att förbättra spelet också.

Fallout76 + npcer + bra dialoger och bra uppdrag behöver ju bara ett singelplayerläge för att ge en Fallout-upplevelse även till singelplayernördar.
Behövs ju bara en lokal server med plats för 1-4 spelare. Typ Borderlands eller Fallout 5 Light.

Misstänker att Bethesda ville komma billigare undan och inte behöva satsa så mycket resurser.

Medlem
Skrivet av dMike:

Ett par månader extra? Bethesda har precis sagt att de behöver typ 3-6 månader till för att färdigställa NPCerna förutom att de redan har arbetat x antal månader på det redan. Låter mera som typ 9-10 månader total tid.

En riktig beta-testning låter bra, men då måste man ju också räkna med flera veckor till en/två månader utvecklingstid för att för att förbättra spelet också.

Fallout76 + npcer + bra dialoger och bra uppdrag behöver ju bara ett singelplayerläge för att ge en Fallout-upplevelse även till singelplayernördar.
Behövs ju bara en lokal server med plats för 1-4 spelare. Typ Borderlands eller Fallout 5 Light.

Misstänker att Bethesda ville komma billigare undan och inte behöva satsa så mycket resurser.

Fast nu pratade ju jag om spelets start. Där fanns inga NPC:er i planerna. Man struntade också i all feedback man fick från spelarna. Man släppte ett spel där man visste om många uppenbara brister.

Det hade inte tagit ett år att fixa, det hade tagit kanske några månader, och en faktiskt beta-testning.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fallout 76 var meningen att släppas kort efter fallout 4 från början. Men dom fick göra om hela spel motorn för att kunna spela spelet i multiplayer. Troligtvist skulle spelet använda samma map som fallout 4 också.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar