Var är Trine 4 recensionen?

Medlem
Var är Trine 4 recensionen?

Eller är det FZ:s senaste tidens väldigt negativa recensioner på spel som många andra ger "bättre" betyg på/till, som gör att FZ inte får recensions "freeware" lika mycket, och måste fixa eget material för recensioner?

Det var mycket snack om Trine4 innan release, nu har man inte hört något om det? Här?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Backloggens befriare

Så nu är ett betyg dåligt om det inte stämmer överens med alla andras? Så om alla andra gillar att rulla i bajs, borde du också göra det?

Jag förstår inte logiken? Eller stora delar av grammatiken, därför är jag inte helt säker på vad du menar..?


signatur

Ad hoc addendum

Moderator | Testpilot

Min gissning är väl att det inte funnits något intresse för red att recensera. Svårare än så är det inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fragtjuv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Min gissning är väl att det inte funnits något intresse för red att recensera. Svårare än så är det inte.

Precis. Dessutom finns ju alla möjligheter att skriva en egen medlemsrecension.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

För det första tycker jag inte det är korrekt att säga "FZ's recensioner" som att FZ är en "hivemind"-kropp istället för en samling individer med egna preferenser, åsikter och smak.

Det börjar bli tröttsamt med den här synen väldigt många tycks ha där man betraktar recensioner som någonting annat än en persons åsikt. Jag läser inte andra sidors recensioner men tycker alltid recensenterna här på FZ är duktiga på att motivera och lyfta fram vad som är bra och dåligt med ett spel på ett sånt sätt att man kan förstå och själv bilda sig en uppfattning. T ex kan en persons minus vara en annan persons plus som grinding, spelets längd, svårighetsgraden osv.

Läser man igenom recensionen så är slutsiffran egentligen helt poänglös och man kan själv lägga till eller dra av en poäng från sin egen slutledning av texten.

tldr; sluta gnäll på recensioner/betyg, de är av naturen subjektiva och kan därför vara varken objektivt rätt eller fel.

Väldigt negativa betyg?? Har du druckit? Fz har väll inte lagt väldigt negativa betyg den senaste tiden. Inte många 0-2 betyg.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Dessa trådar är så fruktansvärt korkade...

Medlem

Vet ju inte vilket spel du menar men den senaste tvåan FZ delade ut var 2/5 till PC-versionen av Breakpoint. Det spelet har för tillfället 58 i Metascore med 3 positiva, 17 mixed och 4 negativa omdömen på Metacritic.

User score är 2,2, med 39 positiva, 18 mixed och 171 negativa omdömen.

https://www.metacritic.com/game/pc/tom-clancys-ghost-recon-br...

Så FZs 2/5 ligger ungefär i nivå med vad andra verkar tycka. Hade det inte gjort det så hade det ändå varit OK för mig så länge recensenten motiverade sitt betyg i texten.

Gällande frågan "Var är recensionen av spel X" som dyker upp ibland så har FZ varit väldigt tydliga med både hur de väljer vilka spel de recenserar och att de inte kan recensera alla spel. Så i fortsättningen är det ju bättre att fråga "Kommer ni att recensera spel X" istället för att skapa en passiv aggressiv omröstning och påstå att FZ inte får recensionskoder för att de ger för låga betyg. Väx upp, people!

Medlem

Lite märkligt är det väl med tanke på att många mindre populära spel har blivit recenserade, men tycker inte de varit så värst negativ i sina recensioner. Sedan tycker alla olika, samma spel kanske hade fått 4 istället för 3 om en annan i redaktionen recenserat.

Medlem

Väldig konstig tråd. Det finns ingen konspiration, det hela är mycket enklare än så:

Individer recenserar efter sina egna subjektiva preferenser. Thats it.

Blir något mörkrädd att detta fortfarande är en diskussion.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Seriöst, lägg til vettiga röstningsalternativ istället för att försöka vinkla allt till saker folk inte tycker.

Enda rätta svaret är: "FZ har rätt, och alla andra har rätt" för recensioner är SUBJEKTIVA.

Edit: och ifall du på allvar tror att FZ inte får recensera Trine 4 gratis pga de satt för låga betyg på andra så borde det vara Trine 4 utvecklarna/utgivaren som borde kölhalas som försöker sätta påtryckningar på recensenter. Att straffa folk som ger "för låga betyg" är lika dåligt som att köpa recensioner för man lurar kunderna i slutändan.

Skribent

Väldigt virrig trådstart och frågeställning men fortfarande ett ganska intressant ämne. Finns det utvecklare och utgivare som sorterar bort recensenter p.g.a. tidigare dåliga betyg? Får recensenterna extra incitament för att ge lite bättre betyg än vad de egentligen tycker? Jag har ingen aning men skulle inte bli förvånad om det är så.

Personligen så litar jag på att FZ:s betyg håller sig neutrala från påverkan utifrån, men på vissa andra sidor/tidningar har jag ibland läst lite skumma recensioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Väldigt virrig trådstart och frågeställning men fortfarande ett ganska intressant ämne. Finns det utvecklare och utgivare som sorterar bort recensenter p.g.a. tidigare dåliga betyg? Får recensenterna extra incitament för att ge lite bättre betyg än vad de egentligen tycker? Jag har ingen aning men skulle inte bli förvånad om det är så.

Personligen så litar jag på att FZ:s betyg håller sig neutrala från påverkan utifrån, men på vissa andra sidor/tidningar har jag ibland läst lite skumma recensioner.

Som svar på din fråga, det har hänt. Jag kan inte yttra mig något om FZ, men det finns flera exempel där sådant du frågor om hänt på IGN, Gamespot och säkert många fler.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Jag gillar ju konspirationsteorier men i just detta fall är sanningen ganska tråkig. Vi fick tidig kod men hittade helt enkelt ingen som kunde recensera det och nu har det gått lite lång tid.


signatur
Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gillar ju konspirationsteorier men i just detta fall är sanningen ganska tråkig. Vi fick tidig kod men hittade helt enkelt ingen som kunde recensera det och nu har det gått lite lång tid.

Tsk tsk! Här kommer storebror och försöker släta över det hela!!!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag hade nog hellre läst om Trine 4 än vissa andra spel ni recenserat på senare =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Jag hade nog hellre läst om Trine 4 än vissa andra spel ni recenserat på senare =/

Ja, det är tråkigt när det blir så.

Jag har en pc-kod till spelet om någon är sugen att göra en medlemsrecension. Kontakta mig via PM vid intresse.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, det är tråkigt när det blir så.

Jag har en pc-kod till spelet om någon är sugen att göra en medlemsrecension. Kontakta mig via PM vid intresse.

Recensionen skall vara klar på måndag morgon!

Gnällkuk

Skulle helt ärligt inte vara förvånad om FZ skulle få mindre koder pga. överlag sämre betyg än andra, däremot har ju andra sajter nästan alltid ett för högt betyg som snarare, om man nu ska vara konspiratoriskt lagd, får en att fundera på de ger bättre betyg av en anledning.

På FZ kan jag känna mig trygg att det inte är något sminkat betyg åtminstone. Högre eller lägre bryr jag mig inte om, sen verkar många leva i villfarelsen att 3/5 är ett dåligt betyg. Här är det iaf kriteriet "bra". Sen om 60/100 är en flopp hos andra får väl stå för dem.

Sen är ju inte ett FZ en gigantisk redaktion. Man får försöka prioritera så gott det går, utöver att man behöver täcka stortitlarna så behöver man ju även en lämplig recensent som både har tid och är intresserad.

Jocke recenserar Doom och Calle kör Hearts of Iron 5. Jag är tveksam till om de hade blivit några kanonrecensioner


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Va?! Är inte doom försenat?

Medlem

Jämfört med andra spelsiter tycker jag att Fz är allt för snåla med att ge 4:or. Har hänt många gånger tycker jag att ett klart medelmåttigt spel fått 3 men att ett (erkänt) bättre spel också bara har fått betyget 3. Så en trea kan betyda allt från ett rätt dåligt spel till ett mycket bra spel. Översätter man det till en 100-gradig skala blir det 60/100 vilket för de flesta uppfattas som ett dåligt betyg.

Skrivet av fantomsmurfen:

Jämfört med andra spelsiter tycker jag att Fz är allt för snåla med att ge 4:or. Har hänt många gånger tycker jag att ett klart medelmåttigt spel fått 3 men att ett (erkänt) bättre spel också bara har fått betyget 3. Så en trea kan betyda allt från ett rätt dåligt spel till ett mycket bra spel. Översätter man det till en 100-gradig skala blir det 60/100 vilket för de flesta uppfattas som ett dåligt betyg.

men man ska inte sätta det över till en 100 gradig skala så.. det blir bara fel för det är en subjektiv grej.. och eftersom en 4 då är 80 ska kan en 3:a lika gott vara upp till 79 åxå.. och sen efter det e just en subjektiv grej vad är det som säger att deras 100 gradiga skala är en 3:a allt från 65-93? och sen 4:94-98 och 5a:99-100? (eftersom det är subjekitv) det e det dom flesta här på Fz gör är att göra det felet att göra om det till en 100gradig skala av nån anledning, istället för att läsa vad Fz betyg betyder istället.. och sen är den 100 gradiga skalan den sämsta skalan att betyg sätta på skulle jag tycka.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

1
Skriv svar