Annons för officiella boken "The Art of Diablo" kan ha avslöjat Diablo 4

Medlem

Det finns några saker vi kan vara helt säkra på:

- Det kommer att komma ett Diablo IV, någon gång.
- Diablo IV kommer att vara utvecklat för att hålla LÄNGE. Dom lärde sig läxan med varför Diablo III misslyckades på detta område (RMAH, dåligt lootsystem, för mycket fokus på story mode)
- Diablo Immortal kommer inte släppas (eller ens nämnas) förrän dom har ett Diablo IV att presentera först.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det finns några saker vi kan vara helt säkra på:

- Det kommer att komma ett Diablo IV, någon gång.
- Diablo IV kommer att vara utvecklat för att hålla LÄNGE. Dom lärde sig läxan med varför Diablo III misslyckades på detta område (RMAH, dåligt lootsystem, för mycket fokus på story mode)
- Diablo Immortal kommer inte släppas (eller ens nämnas) förrän dom har ett Diablo IV att presentera först.

Varför skulle vi kunna vara "säkra" på att spelet kommer hålla länge? Om du drar paralleller till d2 så kan dom inte leva på gamla meriter då de flesta som jobbade då slutat på blizzard. Samma snack gick ju när d3 kom ut. Jag tror på det när jag väl ser det.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Varför skulle vi kunna vara "säkra" på att spelet kommer hålla länge? Om du drar paralleller till d2 så kan dom inte leva på gamla meriter då de flesta som jobbade då slutat på blizzard. Samma snack gick ju när d3 kom ut. Jag tror på det när jag väl ser det.

Det jag menade är att vi kan vara säkra på att Blizzard kommer att försöka skapa ett spel som håller länge. Dom hade en långsiktig plan för D3 vid release, men där gjorde dom för många misstag som jag är övertygad att dom lärt sig av.

Här är en mycket intressant föreläsning där Josh Mosqueira tar upp exakt detta.

https://www.youtube.com/watch?v=bajI1oGPhog


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Personligen så tycker jag d3 håller fortfarande för vad det är, dom gjorde par missar i början som dom fixade till och det släpptes 2012.

Men längtar till d4 och jag hoppas dom inte försöker göra en path of exile variant, då jag ogillar excel spel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Personligen så tycker jag d3 håller fortfarande för vad det är, dom gjorde par missar i början som dom fixade till och det släpptes 2012.

Men längtar till d4 och jag hoppas dom inte försöker göra en path of exile variant, då jag ogillar excel spel.

Om man spelar Barbar som main så håller inte D3 för fem öre. Blizzard bestämmer hur du ska spela när de bestämmer hur många items av ett set man behöver. Whirlwind förstördes totalt i säsongen jag spelade sist, bara för att man fick mindre damage reduction när man behövde +1 items av ett set. Jag samlar alla set och det är skittråkigt när set är oanvändbara för att man dör på ett slag för att man inte kan ha alla items Blizzard tycker man ska ha.

Det enda man kunde/kan spela utan sets är den tråkiga charge builden där man bara kutar runt och samlar ihop fiender i en hög, weeeeee vad roligt, speciellt när Blizzard även här har bestämt vilka items man borde ha för att överleva.. Barbar var/är ett skämt.

Hur blizzard ''fixade'' D3 var väldigt slött enligt mig, de lade till set items med 20-50.000+ skada och saker som tillsammans ger 100% damage reduction. Hur bra du är på spelet spelar ingen roll, du MÅSTE ha det som Blizzard säger att du ska ha om du vill pusha högre levlar.

Barbar är jättekul tills man kom till den gräns som Blizzard bestämt att Barbar ska dö på ett slag eller behöva ha de items de tvingar dig att använda.

Backloggens befriare

Ja, efter att Blizzard kissade mig i ansiktet med d3 så är jag tämligen ointresserad. Skulle de däremot släppa ett d4 och det visar sig bra, så kan jag tänka amig att ändra åsikt. Men det är deras jobb att få mig att ändra uppfattning, inte något jag tänker göra i första taget.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av WargH:

Att göra ett moraliskt ställningstagande är fjantigt? Oooookej.

Ja i detta fall tycker jag verkligen det. Hela Blizzard grejen är så överdriven att det är löjligt.
Folk är överkänsliga och sådana hycklare att de sitter och spyr galla över Blizzard för detta samtidigt som de sitter och göder samma källa som folk är 100% säkra på att Blizzard har underkastat sig för i nästan alla andra situationer i deras vardag.

OT:
Diablo 4 är ju dock inte någon hemlighet så jag vet inte egentligen hur mycket av ett "avslöjande" detta är.
Artwork om spelet som inte släppt än kommer fortfarande inte att komma ut förens efter boken är släppt och innan Blizzcon är över så vet men ju inte heller hur mycket av detta som kanske redan visas där.

Det skulle ju ocxkså kunna vara Immortal Artwork, då texten är skriven av tyska tidningen och inte nödvändigtvis är taget direkt ur boken och översatt.

Medlem

"Detta stärks ytterligare av Twitter-användaren Metro, som för ett par dagar sedan hävdade att både Diablo 4 och en Diablo 2-remaster kommer utannonseras under mässan (tack @magma)." Felskrivning? Svårt att göra remaster/remake på ett spel som inte finns ännu "Diablo 4."

Diablo 4 är ju sjävlklart att det kommer efter fiaskot från 2018 och Diablo Immortal är ingen intresserad av såvida man inte är född i kina eller född 1990+ men det kommer nog också få ett release datum efter dem nämnt D4 precis som dem borde ha gjort i första början.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Ja i detta fall tycker jag verkligen det. Hela Blizzard grejen är så överdriven att det är löjligt.
Folk är överkänsliga och sådana hycklare att de sitter och spyr galla över Blizzard för detta samtidigt som de sitter och göder samma källa som folk är 100% säkra på att Blizzard har underkastat sig för i nästan alla andra situationer i deras vardag.

OT:
Diablo 4 är ju dock inte någon hemlighet så jag vet inte egentligen hur mycket av ett "avslöjande" detta är.
Artwork om spelet som inte släppt än kommer fortfarande inte att komma ut förens efter boken är släppt och innan Blizzcon är över så vet men ju inte heller hur mycket av detta som kanske redan visas där.

Det skulle ju ocxkså kunna vara Immortal Artwork, då texten är skriven av tyska tidningen och inte nödvändigtvis är taget direkt ur boken och översatt.

Att du tycker kämpandet för mänskliga rättigheter och kampen för en demokrati mot ett totalitärt styre är löjligt och överdrivet så får det väl stå för dig. Har du ens läst och sett vad som sker i Hong Kong och för minoritetsgrupper i Kina? över 1 miljon människor har protesterat i 5 månader nu för en demokrati som vi tar för givet i sverige.


signatur

God is dead

MEG
Medlem

Tror inte att så många av dagens curlade barn förstår vad demokrati innebär och att vi inte kan/få ta det för givet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@Jeehao: Varför önska tillbaka massa skit som bara tog tid? då kan man likaväl spela D2. Tanken med ett nytt D4 borde vara NYA idéer som ingen ens tänkt tanken på, åsså blire säkert bra. nytt är roligt.

Medlem

@Marsmetroid: Nya idéer som inget inventory alls och bara 1 knapp att trycka på som i de nya Batman spelen som spelar sig själva där karaktären bara hoppar omkring? Spel blir mer som Facebook spel och om ingen säger emot så kommer allt att vara simpla knapptryck, loot lådor och timers. Diablo är ett hoarder spel och ju mer man kan plocka på sig är bättre, nycklar, potions, scrolls, charms om det finns ett separat inventory med mera. Nya idéer är bra men man måste inte försöka göra om allt så att spelet blir något annat än ett Diablo spel. En ny idé vore att ge Diablo 4 lika mycket inventory som PoE, då kan man plocka upp hur mycket man vill.

- Storyn i Diablo2 var extremt bra medan storyn i Diablo3 var extremt dålig.
- Diablo 2 hade brutala bossar som kändes skräckinjagande, Diablo 3 hade nå töntiga gulligull bossar, Maghda har en spetsig BH på huvudet som Rita från PowerRangers, knappast ett sammanträffande, designen på bossarna är ett skämt.
- Loot systemet i Diablo 3 var brutalt dåligt när spelet var nytt.
- Jag föredrar att leta fräcka bossar att döda för att få loot, inte springa i någon dryg arena och döda något som inte ens har något att göra med storyn av spelet.

Du säger att det tar tid att ta på sig tp scrolls osv, har du så bråttom att du inte kan lägga ned några sekunder till att skaffa saker från en npc? Diablo 1 och 2 hade en själ, Diablo 3 är bara något som är skapat från spontana idéer från spelutvecklarna, D3 var kaos när det var nytt och sedan kom ett annat team och gjorde saker lite mer som D2 för att D3 försökte skilja sig från D2 alldeles för mycket.

Att rare items skulle vara bättre än unika och set var ett nytt speltänk som skrotades.
Att Auction house skulle vara i spelet var ett speltänk som snabbt skrotades.
Finns mycket som var i D3 som skrotades för att det var värdelöst, bara synd att de inte kunde skrota storyn i spelet för att den är bland det sämsta med spelet.

Medlem
Skrivet av Angust:

Att du tycker kämpandet för mänskliga rättigheter och kampen för en demokrati mot ett totalitärt styre är löjligt och överdrivet så får det väl stå för dig. Har du ens läst och sett vad som sker i Hong Kong och för minoritetsgrupper i Kina? över 1 miljon människor har protesterat i 5 månader nu för en demokrati som vi tar för givet i sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=JCpLPqRkeHs

https://www.youtube.com/watch?v=7JAm8WBk7Hs

Och du tror att du kämpar för dem genom att bojkotta Blizzard? Bortsett från sitt samarbete med Immortal med ett företag så är det annars Tencent som äger aktier till ett värde av 5% vilket är väldigt lite mot vad många andra är. De har precis samma samarbete där som alla andra företag som vill ha sina spel släppta där.

Det finns bra många likadana företag eller värre som folk struntar blanka fan i, och detta med Blizzard är för att en person (oavsett skäl eller avsikt) bröt mot de regler de lyder under för att deltaga i deras turneringar.

Och säg att de låter detta gå förbi, så gör fler samma sak, vart ska du dra gränsen för att inte dessa turneringar och liknande event i framtiden inte ska spåra ur och tillslut bara bli politiska och lgbt demonstrationer överallt.

De är absolut hemskt de som händer i Hong Kong och de Kina gör är vidrigt, men att bojkotta Blizzard kommer ärligt talat inte göra ett dugg.
Det finns bättre sätt att gå tillväga än det som görs nu, och ärligt talat så är det inte någon förutom Blizzards top som vet om Kina överhuvudtaget hade något med saken att göra.

Jag tror inte det, HS börjar dö ut och deras streams är inte riktigt så populära som de en gång var vilket gör att det inte är ett så stort medium som Nalle Phu inte borde ha någon större koll på eller bry sig om.

Medlem

Hepp fuck kommunistkramarna Blizzard

12
Skriv svar