CS:GO Fantasy League s06

Skribent
CS:GO Fantasy League s06

Det var ett tag sedan senaste Fantasyn. Jag hade laddat för att köra en omgång till DH Malmö men HLTV bortprioriterade den turneringen till förmån för ESL one NY :(.

Den här helgen har jag varit bortrest så missat att fantasyn gick live för några dagar sedan, och nu i skrivande stund är det bara 16 h kvar att anmäla sig så det är bråttom att få in sitt lag.

Turneringen det gäller är StarSeries i-League Season 8 som går av stapeln i Turkiet. Gruppspelet är detsamma som i Malmö, där 16 lag är uppdelade i två grupper med dubbel eliminering. Slutspelet skiljer sig dock med att det även där är dubbel eliminering. Vid en första anblick ser det rörigt ut men det kommer klarna under turneringens gång. Att CS-scenen har ett problem med alla dessa olika format är en annan fråga som lämnas till en annan gång.

Formatet: https://liquipedia.net/counterstrike/StarSeries_i-League/Seas...
Länk till ligan: https://www.hltv.org/fantasy/25/league/63533/join?secret=F854...
Deadline: 07.00 imorgon måndag 21/10

För den som inte varit med förut:
#3891814

Fråga på den som vill veta något annat. Jag håller det kort eftersom det är tight att hinna få in sitt lag.

GLHF

Medlem

svår turnering att tippa, saknas en del topplag

Skribent

Mm, tippningen är svår men samtidigt får man se det här som en turnering för att bestämma vilket lag som just nu är tredje bästa laget i världen.

Jag tror det börjar bli dags för NaVi att vinna en stor turnering. Utöver electronic och flamie som har sina vanliga roller så borde de ha spelat in sig med Boombl4 som IGL, Guardian som förste AWP och s1mple i sin nya roll.

Medlem

tror mycket på navi, men alla deras spelare var så dyra. Får hoppas att fnatics form håller i sig.

Skribent

Guardian tyckte jag var ett kap, i övrigt så håller jag med dig om att de var lite dyra. Som vanligt har jag mina spelare utspritt på många olika lag.

Skribent

En bump innan läggdags! 6 h kvar att göra lag.

Medlem

Missade nästan att få ihop ett lag. Svårt att tippa denna gången men tror nog att NaVi och Vitality kan göra bra ifrån sig nu när de fått lite mer speltid med sina nya laguppsättningar.

Skribent

Imponerande att NiP tog två raka idag. Fyra riktigt övertygande kartvinster och en knapp kartförlust. Kanske, kanske vågar man hoppas på att svensk CS kan börja leverera kontinuerligt igen.

Gällande Fantasy så dominerar ZywOo som vanligt och F0rest gjorde det riktigt bra så Team Solid har en överlägsen ledning inför kommande matcher.

Medlem

Stor miss att hoppas på NaVi för min del haha, nu hänger fantasy-laget på att NiP och Vitality spelar hyfsat haha.

Skribent

Så sjukt att man sitter mitt i varenda turnering med dumstruten på för att man har trott på att det äntligen ska lossna för NaVi…

Skrivet av kebbe:

Stor miss att hoppas på NaVi för min del haha, nu hänger fantasy-laget på att NiP och Vitality spelar hyfsat haha.

Vitality gick det ju inte så bra för direkt :/

Roligt med ett slutspel med dubbla svenska lag, faktiskt två slutspel i rad i stora turneringar (DH Malmö). Det måste vara länge sedan det hände senast.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Så sjukt att man sitter mitt i varenda turnering med dumstruten på för att man har trott på att det äntligen ska lossna för NaVi…

Vitality gick det ju inte så bra för direkt :/

Roligt med ett slutspel med dubbla svenska lag, faktiskt två slutspel i rad i stora turneringar (DH Malmö). Det måste vara länge sedan det hände senast.

Började bra för min del, tog dock slut snabbt nu när det tog stopp för både Vitality och NiP. Tråkig sett till turneringen, hade hoppats att Vitality började vinna lite nu. Duon Zywoo+Shox ser dock fantastisk ut.

1
Skriv svar