Japansk mamma har ritat en hyperdetaljerad karta över Zelda: Breath of the Wild

Robot
Japansk mamma har ritat en hyperdetaljerad karta över Zelda: Breath of the Wild
Medlem
Inaktiv

Känns nästan taskigt om man skulle påpeka för mamman att det finns en karta inbyggd i spelet men tanken var ju god.

Medlem

@anon_119148: Fast den här är ju med allt utmarkerat. Om det inte är ändrat i spelet sen jag spelade sist så kan man ju inte heller markera hur mycket som helst på kartan och man kan inte namnge vad det är.

Medlem

Fattar inget alls -> kan inte japanska.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

inb4 dmca från Nintendo

Medlem

Underbart. Det har krävt mycket tid och tålamod för att skapa detta.

Hatten av för morsan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av waeress:

@grollo_92: Fast den här är ju med allt utmarkerat. Om det inte är ändrat i spelet sen jag spelade sist så kan man ju inte heller markera hur mycket som helst på kartan och man kan inte namnge vad det är.

Det vill man väl upptäcka själv nästan? Skriver mamman en lapp spoilers och ger till sitt barn när hon varit på bio också? Nä vette tusan det här var inge vidare även om tanken nog var god.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Känns nästan taskigt om man skulle påpeka för mamman att det finns en karta inbyggd i spelet men tanken var ju god.

Jag är rätt säker på att hon visste det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det vill man väl upptäcka själv nästan? Skriver mamman en lapp spoilers och ger till sitt barn när hon varit på bio också? Nä vette tusan det här var inge vidare även om tanken nog var god.

Försöker du vara så negativ du bara kan?

Tycker själv det är skitballt, hade blivit svinglad om min mamma gjort det där till mig när jag var var en liten grabb. Inte bara för kartan, utan också för visat intresse för min spelhobby, som de annars inte alls gillade eller förstod sig på.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Försöker du vara så negativ du bara kan?

Tycker själv det är skitballt, hade blivit svinglad om min mamma gjort det där till mig när jag var var en liten grabb. Inte bara för kartan, utan också för visat intresse för min spelhobby, som de annars inte alls gillade eller förstod sig på.

Håller med. Detta var ju helt genialt! Bra jobbat, morsan!

Medlem

Föräldrar som har förståelse för och engagerar sig så i sina barns intressen är glädjande att se.

Edit: Fan vad snygg karta hon ritade dessutom. Som i "rama in"-snygg. Jag är kart-tokig så jag hade gråtit av tacksamhet och lycka om min mor gjorde något sånt åt mig.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Försöker du vara så negativ du bara kan?

Tycker själv det är skitballt, hade blivit svinglad om min mamma gjort det där till mig när jag var var en liten grabb. Inte bara för kartan, utan också för visat intresse för min spelhobby, som de annars inte alls gillade eller förstod sig på.

Eller hur. Visa lite uppmuntran istället för "hur mycket spelar du egentligen? 😤"

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Försöker du vara så negativ du bara kan?

Tycker själv det är skitballt, hade blivit svinglad om min mamma gjort det där till mig när jag var var en liten grabb. Inte bara för kartan, utan också för visat intresse för min spelhobby, som de annars inte alls gillade eller förstod sig på.

Så om man inte tycker som du är man värdens mest negativa person? Jag kräver/förväntar inte att någon ska hålla med men det finns olika sätt att engagera sig i sina barns hobby. Vissa föräldrar väljer curlingvägen medan andra ge sina barn ”verktygen” att hantera motgångarna på egen hand och varken är väl rätt eller fel.

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Så om man inte tycker som du är man värdens mest negativa person? Jag kräver/förväntar inte att någon ska hålla med men det finns olika sätt att engagera sig i sina barns hobby. Vissa föräldrar väljer curlingvägen medan andra ge sina barn ”verktygen” att hantera motgångarna på egen hand och varken är väl rätt eller fel.

Ja jag tycker du var väldigt negativ mot denna mamma.

Att engagera sig i sitt barn och dess intressen är alltså att curla?


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Ja jag tycker du var väldigt negativ mot denna mamma.

Att engagera sig i sitt barn och dess intressen är alltså att curla?

Varför ens diskutera om du ska lägga ord i ”munnen” på mig? Som on det bara finns ett sätt att engagera sig i sina barns intressen

1
Skriv svar