Inaktiv

Disclaimer: Skrivs efter ett sömn/arbetstid-förhållande på 1:4.

Herr Nilsson tipsas härmed om det svenska ordet "förtära", om än inte en direkt synonym med (det direkt översatta?) "konsumera", så i undertecknads ögon tillräckligt nära i mening, och kanske även kan ge en aningens förändrad bild av den faktiska meningen.

/HTM som tackar för en bra recension, och nu avslutar detta längsta litterära verk för veckan med att veva igång kaffebryggaren, och intressera sig mer för "Prototype"

/Edit - temporär dyskalkyli.


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Medlem

Skönt att veta att Prototype blev ett bra spel, blir ett köp när diverse sandlådespel jag spelar just nu är avklarade


signatur

Game long and prosper

Medlem

Var det här bara till PS3?, min polare körde nyss det på 360 eller? Måste kolla...hmmm....

Medlem

Verkar som man är rätt odödlig... Eller iaf väldigt svårdödad... Nåväl, finns alltid några jobbiga monster i spelet förmodar jag ^^

Medlem

Kollade lite gameplay utav spelet på YouTube och en film gjorde att spelet såg snyggt ut medans en annan gjorde att jag började undra varför jag tyckte det såg roligt ut att spela... :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

hah mysigt spel

Jag bara kom att tänka på något. många spel verkar på senare tiden ha fått varierande kritik. Enligt min åsikt borde det finnas två sätt att ge kritik. Ett efter hur bra det är rent tekniskt (tex kameravinklar, erfarenhetssystem etc) och ett hur personen som spelar tycker det är. Tycker inte att detta är två saker att skriva med i samma, visst påverkas andra delen av första men första bör ju vara samma oberoende av vem som recenserar ("bra" grafik är bra grafik, "vacker" grafik är något annat).

Personligen tycker jag inte grafiken ser okej ut i prototype. Ingame är väldigt hafsigt (baserat på trailers) och cinematics ser bara bra ut om man inte ser folk prata eller liknande. Btw så suger "pixeleffekterna" som jag kallar dem (vet inte vad man ska kalla "spellanimationer" och annat egentligen, men i prototype allt rött och "biomassigt").


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

grymt spel men jag tro att jag gillar mer infamous

Medlem

mkt bra spel, köp det!


signatur

//monster

Medlem

detta skall inhandlas till veckan


signatur

Sånt e livet

Medlem

Har beställt detta nu! Är detta bajs så kommer jag bli förbannad som in i helvette!

Nu skall jag fortsätta mina äventyr som god i inFAMOUS!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Håller med om att det är jobbigt med att spamma högerknappen hela tiden. En annan sak som är jobbigt är alla soldater överallt, när man vill bara ta det lugnt så får man alltid några soldater, en tank eller nån helikopter efter sig, sen kallar de såklart in strike teams (2 helikoptrar och en grupp av infantri).
Men annars så är det ett väldigt roligt spel, roliga powers och sånt.

Lux
Medlem

"Som Final Fantasy-nörd kräver jag oftast mycket mer av huvudpersonen än en skinnjacka, huvtröja och konstant väsande utan någon egentlig personlighet."
Alltså, inte för att vara den som är den: Men är verkligen protagonisterna i Final Fantasy mycket bättre? Tycker att det stämmer in på både Cloud och vrespojken i FF8 iallafall x)

Medlem

Grymt spel, förstår inte vad alla klagar på. Enormt tempo och enormt kul!

Medlem

Sjukt roligt spel, har väntat på ett sånt här mörkt och fritt sandbox spel, det liknar mer City of Heroes/Villains i stilen fast mer action än andra sanbox spel (Crackdown, Merc 2 etc..).

Det enda minuset är visa val i speldesignen som förstör inlevelsen t.ex. militärbaser som respawnar rätt snabbt med tanke på att det är betongbyggnader osv..

Varmt rekommenderat spel!

Medlem
Skrivet av Devilsdj:

Håller med om att det är jobbigt med att spamma högerknappen hela tiden. En annan sak som är jobbigt är alla soldater överallt, när man vill bara ta det lugnt så får man alltid några soldater, en tank eller nån helikopter efter sig, sen kallar de såklart in strike teams (2 helikoptrar och en grupp av infantri).
Men annars så är det ett väldigt roligt spel, roliga powers och sånt.

Om du springer omkring utan någon kraft aktiverat (som dig själv eller förklädd) så kommer inte soldater reagera nämnvärt, du kan tom springa upp för en husvägg utan att dom gör något dom kommer bara skrika "did you see that?".

Strike teams går att stoppa i sin linda om du ser vem som kallar på det annars blir dom rätt lätta att slå ut en bit in i spelet med nya krafter du får.

Inaktiv

De finns alltid de som sågar spel, ofta är det för att dessa personer inte ens gillar genren, det har hänt även här på FZ. Personer som gett 5/5 till WoW men totalsågat bilspel som NFS, kanske inte det bästa valet av recensent.
Jag personligen tycker att Prototype är ett av de skönaste spel jag spelat på väldigt länge, otroligt mycket frihet och inte låsta ställen man inte kan ta sig till.

Medlem
Inaktiv

IGN och Gamespot gav det ett hyfsat bra betyg. Bra recension för övrigt

Inaktiv

Jag gillade spelet, härlig känsla och massor av gore!

Medlem

Sitter här och väntar på min importerade version med figurin och annat mums ^^
Lite löjligt taggad för detta, inFamous var skitbra och jag hoppas verkligen detta är minst lika bra

Inaktiv

Delar FZ:s betyg på spelet, det ær actionfyllt, slaffsigt och vældigt rørigt ibland. Vissa uppdrag ær dock bara en upprepning av det førra men man har lite mindre tid på sig, men spring och køp och låt slakten børja

Inaktiv

Sålänge man inte får för sig att köpa detta spelet till PC, kanske det kan vara något bra....PC versionen är hemsk! Ett klart bevis på att portningar borde totalförbjudas.

Inaktiv

Så enformigt spel. Testa hos en polare tyckte det var ganska värdelöst faktiskt, har ingen lust alls att spela det igen. Inte alls min typ av spel antar jag.

Medlem

Har någon spelat detta med keyboard+mus? Jag funderar på att köpa PC-versionen, men jag undrar om kontrollerna är bra eller om det är en sån där usel konsolportning som inte är värd besväret.

Helst vill jag ha Bionic Commando, men det dröjer tydligen till PC *mutter*


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Sjukt överskattat. Nästan varenda recension gjord av kritiker prisar den. Bra att gamereactor faktiskt fattade att en är ett mediokert spel. Om ni inte vill slösa pengar eller bli besvikna, skippa detta och köpa infamous. Ni kommer inte att bli besvikna.

Medlem

Känns på något vis att detta spel är utformat till konsol?
De 'knapptryckningar' som nämns i recentionen får mig iaf att tänka att detta spel kanske inte är lika bra till PC?
Någon som vet hur det är till PC, funderar på att skaffa detta och lira igenom då det ser rätt intressant ut..

123
Skriv svar