Recension – Death Stranding

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Både ja och nej. Det är blir en jäkla massa leveranser efter ett tag. Man matas dock med en strid ström av uppgradering ända fram till slutet som förändrar hur spelet ter sig.

Ok. Tack för svaret. Hoppas man gillar spelet även om man inte gillar skådespelarna. Kollar sällan på film & gillade inte Norman Reedus i The Walking Dead. 🙂 Men atmosfären lockar mig till spelet. Men samtidigt så får man en liten "Netflix" känsla över det hela när man läser om Likes. Har hela tiden trott att det är med detta spelet de vill introducera folk till interaktiva filmer. Jag får vänta ett tag eftersom det blir till att spela på PC. Tack för en bra recension.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ok. Tack för svaret. Hoppas man gillar spelet även om man inte gillar skådespelarna. Kollar sällan på film & gillade inte Norman Reedus i The Walking Dead. 🙂 Men atmosfären lockar mig till spelet. Men samtidigt så får man en liten "Netflix" känsla över det hela när man läser om Likes. Har hela tiden trott att det är med detta spelet de vill introducera folk till interaktiva filmer. Jag får vänta ett tag eftersom det blir till att spela på PC. Tack för en bra recension.

Du tänker på ett specifikt Black-Mirror avsnitt antar ja?

Medlem
Skrivet av zumo:

Att man kan läsa en sån lång text och recension utan att bli klokare alls på vad detta är för spel.
Det jag fick med mig av detta: Hideo Kojima gillar långa cutscenes och han har skapat ett delivery guy-spel.

Du går inte in öht på inslag av combat, perks, level, hur spelet startar, fordon?? (Man får veta du bygger en egen 'e4' så antar det innebär fordon, bilar etc?. Vääääldigt tunt på handlingen (Vilket jag förstår dock i detta fall)
Det här kändes som ett enda långt "Allltssååååååå det hääääääär ääääääääääär såååååååååå jävlaaaaaaaaaa braaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Also its a delivery guy kind of game"

Det fick mig inte det minsta sugen själva texten om spelet.
Det enda här som förmodligen hajpar upp folk med denna recension är tonarten och det höga betyget, och det dem som redan är insatta i spelets innehåll, och bestämda att införskaffa det hur som helst.

Då har du ju inte läst ordentligt. Känns som att det har blivit en grej att säga "man fattar fortfarande inte vad det är" om detta spelet online, när det i själva verket finns massor av info om det, inte minst i denna recensionen. Jag tycker mig ha en rätt klar bild av hur spelflödet funkar och tycker personligen att det är lite spännande att det inte följer en specifik genre-mall som många andra spel gör nuförtiden.

Detta är för övrigt en recension och inte en spoiler-historia om spelet.

Avstängd

"If Death Stranding sounds like a series of glorified fetch quests, it’s because that’s exactly what it is." (IGN)

Låter skit, om än snyggt skit.

Medlem

Typisk FZ recension. Säger ingenting om spelet


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Med tanke på de spridda skurarna av betyg drar jag slutsatsen att detta är ett spel som agerar vattendelare. De som tycker om denna typ av gameplay kommer älska spelet, medan andra kommer känna motsatsen. Det finns alltså inte någon helt otrolig handling eller dylikt som kommer falla alla i smaken, jag skippar och tittar på en Let's Play eller något.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

KoP
Medlem

Blir nog inget köp. Verkar för utspejsat. Har dessutom svårt för flummig japansk speldesign. :')

Testpilot

För en gångs skull är jag glad att de försenar släppet för PC med tanke på de spel som släpps och kommer släppas inom snar framtid.
På tok för många spel och för lite tid.

Då hinner man också kolla hur tonläget låter då fler spelat igenom spelet

Medlem

Skäms nästan lite för att tycka att Hideo Kojima (och MGS) är rejält överskattade. :/
Kul om några kan få ut underhållning av det i alla fall.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Skäms nästan lite för att tycka att Hideo Kojima (och MGS) är rejält överskattade. :/
Kul om några kan få ut underhållning av det i alla fall.

Alla tycker vi olika som tur är
Jag älskar nästan alla MGS medans jag vet andra inte alls fastnade i det etc.

Ändå kul att få se båda sidor och hu r de tycker och tänker. Här verkar Kojima vara mästare att få folk att göra just det mycket "love/hate" är hans sak och det fungerar.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

Typisk FZ recension. Säger ingenting om spelet

Nu är det ju inte direkt första gången du får denna frågan men here we go:
Vad mer hade du velat veta om spelet?

eld
Medlem
Skrivet av Taskman:

Alla tycker vi olika som tur är
Jag älskar nästan alla MGS medans jag vet andra inte alls fastnade i det etc.

Ändå kul att få se båda sidor och hu r de tycker och tänker. Här verkar Kojima vara mästare att få folk att göra just det mycket "love/hate" är hans sak och det fungerar.

Hade ett 10/10 betyg räckt för att alla skulle tycka om ett spel så hade väldigt många spel spelats av alla.

Grejjen är väl den att Kojima lyfts till skyarna, vilket gör att folk som inte tycker om dessa spel blir extra aggreverade när de höga betygen kommer fram, det är det klassiska "jag tycker inte om att det här är populärt".

Jag gillar tex. inte fotbollsspel, men jag skulle nog inte gå runt och säga att alla dessa fotbollsspel är överskattade, det är snarare jag som inte gillar att se gubbar sparka runt en boll, 4/10.

I detta fall finns det folk som inte ser nöjet i att dra på sig packning och vandra genom vacker terräng, något som folk gör frivilligt i verkligheten dagar i sträck, de tar hellre bilen.

Gen
Medlem

Roliga är att när ett vanligt FPS släpps så klagar folk på det och säger att det är preciiiis som ett generiskt FPS, samma sak om något open world släpps osv. Nu när något originellt äntligen släpps så tycker folk att det är för konstigt och vill ha ett gammalt hederligt spel de känner igen

Medlem

Inte längtat såhär länge efter ett spel sedan jag var ett barn. Vågar inte läsa hela recensionen för jag är orolig för spoilers.

En fråga! hur stor är kartan motsvarande mot andra spel?

Medlem
Citat:

Det är en packåsnesimulator med överlevnadsinslag – branschens kanske smalaste genre – som dessutom innehåller Kojimas vanliga knasigheter. Det finns kiss- och bajsgranater, Conan O'Brien har en uttermössa och duschen gör reklam för en serie på AMC med Norman Reedus i huvudrollen. En av huvudkaraktärerna heter Die-Hardman.

Bland de bästa styckena jag läst i en spelrecension. Jag förstår att bara den informationen i sig ger spelet 5/5!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Avstängd

Jag väntar nog till en rea med att köpa detta. Star Wars släpps väl denna månad med så man får prioritera.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av zumo:

Att man kan läsa en sån lång text och recension utan att bli klokare alls på vad detta är för spel.
Det jag fick med mig av detta: Hideo Kojima gillar långa cutscenes och han har skapat ett delivery guy-spel.

Du går inte in öht på inslag av combat, perks, level, hur spelet startar, fordon?? (Man får veta du bygger en egen 'e4' så antar det innebär fordon, bilar etc?. Vääääldigt tunt på handlingen (Vilket jag förstår dock i detta fall)
Det här kändes som ett enda långt "Allltssååååååå det hääääääär ääääääääääär såååååååååå jävlaaaaaaaaaa braaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Also its a delivery guy kind of game"

Det fick mig inte det minsta sugen själva texten om spelet.
Det enda här som förmodligen hajpar upp folk med denna recension är tonarten och det höga betyget, och det dem som redan är insatta i spelets innehåll, och bestämda att införskaffa det hur som helst.

Kolla på Giant Bombs "quicklook":

Jeff verkar något skeptisk.

Medlem

Bra recension, och bra med inga spoilers. Det sades däremot inte mycket om Combaten.

Som helhet så får jag intrycket utav att spelet verkar vara precis som det har sett ut på trailers, man går runt och levererar och stöter på monstren då och då. Men jag kan köpa konceptet. Folk som inte gillar lite segare spel med överlevnad kommer förmodligen inte gilla detta.

Skrivet av PeTTs0n:

Skäms nästan lite för att tycka att Hideo Kojima (och MGS) är rejält överskattade. :/
Kul om några kan få ut underhållning av det i alla fall.

Känns lite så. MGSV är det enda spelet jag spelat utav Kojima och tycker det spelet var väldigt överskattat. Däremot är Kojima väldigt bra på att regissera scener, vilket jag tror är en stor del utav hans rykte. Hoppas Death Stranding är bättre.

Medlem

Hur lång tid tar det att klara ungefär? Behöver ett spel som tar 20-30h till årliga spelhelgen med polarna

Medlem

"Death Stranding is set in a desolate world almost completely absent of all life. It's a dead, empty landscape and it is your job to traverse that landscape, to take packages from point A to point B. That's it. That's pretty much it.
The main issue is this: Death Stranding is bad at walking. In a game primarily focused on walking, that's a problem."
Tror jag hoppar detta.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av markusas:

Hur lång tid tar det att klara ungefär? Behöver ett spel som tar 20-30h till årliga spelhelgen med polarna

För mig tog det 65 timmar, men jag kan tänka mig att det går att korta ned till 30 om du endast följer huvuduppdraget.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av nils45:

Bra recension, och bra med inga spoilers. Det sades däremot inte mycket om Combaten.

Utanför en rad spoilerkänsliga ögonblick kopplade till huvuduppdraget spelar strider en väldigt liten del i spelet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Utanför en rad spoilerkänsliga ögonblick kopplade till huvuduppdraget spelar strider en väldigt liten del i spelet.

Intressant. Har inget emot sådant då striderna får lite mer mening när det väl sker, bara man är förberedd på att det är så det är, tack för att du nämnde det.

Medlem

Det här var nog en av de bästa recensionerna jag läst! Beskriver spelet på ett riktigt bra sätt utan att spoila de, mästerligt precis som spelet! Överväger att ändra ordningen på min backlogg och ta upp detta dag ett!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av DKvarn:

Det här var nog en av de bästa recensionerna jag läst! Beskriver spelet på ett riktigt bra sätt utan att spoila de, mästerligt precis som spelet! Överväger att ändra ordningen på min backlogg och ta upp detta dag ett!

Tack så mycket!

Kom bara ihåg den väldigt reella möjligheten att det inte klickar alls. Betygen verkar gå åt alla möjliga håll.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag hatar transportsträckor, och här bygger ju spelet på det, ordagrant. Samtidigt älskar jag Kojima och MGS... Det kan nog bli ett köp framöver.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Så. Man levererar paket? Går det att beskriva lite mer ingående hur det går till? Är det bara att man går en massa? Leverera nästan 1000 paket låter ju inte alls så kul

Inaktiv

Är hela spelet egentligen bara ett meta-statement från Kojima om det moderna samhället och dess invånare?
Att folk är så utsvultna på någon slags meningsfull aktivitet i sina liv att de desperat letar efter nya sätt att fylla tomrummet på, så de lägger sin tro på att Kojima ska fylla det, men istället försöker han skapa ett så meningslöst spel som möjligt endast för att visa att miljontals kommer köpa det oavsett.

NuZ
Testpilot

@Gustav Höglund Fantastisk och välskriven recension! Nu blir jag mer pepp på spelet Du sa ”ett par hostattacker” hur menar du då? Hackar det under gameplay eller cgi? Flyter spelet på bra helt enkelt?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bra recension! Ser fram emot och spela det framöver.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Skriv svar