Assistans med införskaffande av Ps3an

Inaktiv

balla projektorer!
helt klart det enda sättet att spela eller kolla på film med, köp nu!

Medlem

Alltså, är det värt att skaffa en projje om man bor i en hyffsat stor lägenhet? ^_o

Inaktiv
Skrivet av Nikie:

Alltså, är det värt att skaffa en projje om man bor i en hyffsat stor lägenhet? ^_o

du kan ju inte titta på medans du får spö i tekken dark resurrection online på en liten tv heller! :P:$

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Picke:
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Nikie:

Den är INTE full HD. Går inte ens att jämföra med en RIKTIG 1080p apparat, herregud. Är så jäkla trött på dessa "expert" och "elgiganten" butiker med sina fejk paneler.

Med stöd för 1080p ( progressive ) så , ja vettifan vad de menar men är ju inte alls samma sak.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=159309

men men, jag förstår er, alla kan ju inte hålla samma budget som mig :/

ok då.
hur många tv apparater är full HD då ?

för jag har bara sett HD ready vart jag än vart.

och vadå en riktig 1080 p apparat ?
den där http://www.expert.se/product/product.aspx?id=924779
har en kompis till mig och han kör 1080p på den.

så du menar att även om man kan köra 1080 p så behöver det inte vara en riktig 1080 p apparat ?

Full-HD är en icke officiell klassificering av HDTV. Full-HD innebär att tv:n har 1920x1080 pixlar. Detta innebär att tv:n har en upplösning på cirka 2 megapixel.

En ?vanlig? HD-ready skärm har en upplösning som kan variera, delvis beroende på om det är en plasma eller lcd-tv. Men för det mesta handlar det om en upplösning på 1366x768 pixlar eller 1024x768 pixlar. Det betyder att en sådan tv har en upplösning på cirka 1 megapixel eller strax under det.

Den du länkar till har en upplösning på 1366x768

Nej, för att få klassificeringen "Full-HD" krävs att den klarar 1080p, men en riktigt "Full-HD" klarar att visa detta i 1920x1080. Om den inte klarar detta är det en såkallad "Ful-HD".

Men excuse me, men det finns väl inga paneler som har "Full-HD" märkning och en upplösning som ligger under 1920x1080?

Varifrån tror du de har fått siffran 1080p ifrån?

Här är en "Ful-HD": http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=184171
Klarar 1080p, men klara inte av att visa det i1920x1080.

Här är en äkta:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=124922


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Nikie:

Alltså, är det värt att skaffa en projje om man bor i en hyffsat stor lägenhet? ^_o

du kan ju inte titta på medans du får spö i tekken dark resurrection online på en liten tv heller! :P:$

Jag fattar verkligen inte alls vad du menar nu

Medlem

Nja nikie en villa med biorum ska du skaffa dig någon dag med projektor istället för tv. Kan verkligen rekommenderas Om du inte måste bo kvar i lgh länge dvs.

Inaktiv

Fixat till det hemma nu, köpte den LGn jag nämde, riktigt schysst bild imo, mest spelat ps3 men sett en vanlig dvd och en blueray också, helvete vilken bild det var på bluerayen^^

Inaktiv
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Picke:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Picke:
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Nikie:

Den är INTE full HD. Går inte ens att jämföra med en RIKTIG 1080p apparat, herregud. Är så jäkla trött på dessa "expert" och "elgiganten" butiker med sina fejk paneler.

Med stöd för 1080p ( progressive ) så , ja vettifan vad de menar men är ju inte alls samma sak.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=159309

men men, jag förstår er, alla kan ju inte hålla samma budget som mig :/

ok då.
hur många tv apparater är full HD då ?

för jag har bara sett HD ready vart jag än vart.

och vadå en riktig 1080 p apparat ?
den där http://www.expert.se/product/product.aspx?id=924779
har en kompis till mig och han kör 1080p på den.

så du menar att även om man kan köra 1080 p så behöver det inte vara en riktig 1080 p apparat ?

Full-HD är en icke officiell klassificering av HDTV. Full-HD innebär att tv:n har 1920x1080 pixlar. Detta innebär att tv:n har en upplösning på cirka 2 megapixel.

En ?vanlig? HD-ready skärm har en upplösning som kan variera, delvis beroende på om det är en plasma eller lcd-tv. Men för det mesta handlar det om en upplösning på 1366x768 pixlar eller 1024x768 pixlar. Det betyder att en sådan tv har en upplösning på cirka 1 megapixel eller strax under det.

Den du länkar till har en upplösning på 1366x768

Nej, för att få klassificeringen "Full-HD" krävs att den klarar 1080p, men en riktigt "Full-HD" klarar att visa detta i 1920x1080. Om den inte klarar detta är det en såkallad "Ful-HD".

Men excuse me, men det finns väl inga paneler som har "Full-HD" märkning och en upplösning som ligger under 1920x1080?

Varifrån tror du de har fått siffran 1080p ifrån?

Här är en "Ful-HD": http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=184171
Klarar 1080p, men klara inte av att visa det i1920x1080.

Här är en äkta:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=124922

Å vart nånstans hittar du att den är märkt som "Full HD"???

Medlem

^- Du ser det inte på länkarna jag gav dig, däremot ser du om du kollar egenskaper.

Men du ser det här:

Sedan ser jag det här hemma eftersom jag har den

Den andra har inte Full HD.
Summering: För att klara Full HD ska TV:n klara 1080p i 1920x1080 upplösning.

Det finns TV:n som klarar 1080p men klarar inte av att köra det i 1920x1080, därav "Ful-HD"


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Sitter själv med en numer ganska gammal LCD 40"... Köpte den för snart 2 år sedan, tycker dock att 1080i ser pissnyggt ut iaf...

Har dock planer på att klämma in Sonyn i sovrummet och ordna en 52" istället...

Den modellen jag har kollat har upplösningen 1920x1080... Min gamla ligger på 1366x768

Är dock inte helt övertygad om att jag ser ngn. större skillnad på dessa upplösningar... Hade planer på projektor men det är för mkt. bök för min smak... Blir en 52tummare istället...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

^- Du ser det inte på länkarna jag gav dig, däremot ser du om du kollar egenskaper.

Men du ser det här:
http://pan.fotovista.com/dev/0/2/00021420/g_00021420.jpg

Sedan ser jag det här hemma eftersom jag har den

Den andra har inte Full HD.
Summering: För att klara Full HD ska TV:n klara 1080p i 1920x1080 upplösning.

Det finns TV:n som klarar 1080p men klarar inte av att köra det i 1920x1080, därav "Ful-HD"

Få se om jag fattat det korrekt nu.
Har du tv:n som klarar 1080p men inte i 1920x1080 upplösning och den tv:n är märkt med "Full HD"???
På tillverkarens sida så nämns inget om att det är en sk. "Full HD".
Inte heller näms det på en av försäljarnas sida att det är en "Full HD"

Så var har du fått det ifrån att den är en "Full HD". Någon försäljare som inte vet vad han snackar om lr?

Medlem

^- Gör så här.

Prisjakt -> Sök upp tv:n -> kolla Egenskaper -> Titta vilken upplösning tv kan visa i -> kolla om den kan 1080p.

OM tv:n klarar 1080p och 1920 x 1080 i upplösning då är det en Full-HD.

Klarar den bara en av ovanstående "krav" då är det inte en
Full HD.

Tv:n som jag visade bild på är en Sharp 42" Full HD, du ser även märket i övrevänstra hörnet.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

^- Gör så här.

Prisjakt -> Sök upp tv:n -> kolla Egenskaper -> Titta vilken upplösning tv kan visa i -> kolla om den kan 1080p.

OM tv:n klarar 1080p och 1920 x 1080 i upplösning då är det en Full-HD.

Klarar den bara en av ovanstående "krav" då är det inte en
Full HD.

Tv:n som jag visade bild på är en Sharp 42" Full HD, du ser även märket i övrevänstra hörnet.

Ja men det är ju det jag menar. Den tv:n som du kallar för "Ful HD" är inte märkt med "Full HD" för att den inte klarar av de "kraven". Var det inte det allt handlade om från början? Jag förklarade vad Full HD var men du tyckte annat, vilket jag har försökt motbevisa?

Skrivet av Picke:

Full-HD är en icke officiell klassificering av HDTV. Full-HD innebär att tv:n har 1920x1080 pixlar. Detta innebär att tv:n har en upplösning på cirka 2 megapixel.

En ?vanlig? HD-ready skärm har en upplösning som kan variera, delvis beroende på om det är en plasma eller lcd-tv. Men för det mesta handlar det om en upplösning på 1366x768 pixlar eller 1024x768 pixlar. Det betyder att en sådan tv har en upplösning på cirka 1 megapixel eller strax under det.

Den du länkar till har en upplösning på 1366x768

Skrivet av fanboy:

Nej, för att få klassificeringen "Full-HD" krävs att den klarar 1080p, men en riktigt "Full-HD" klarar att visa detta i 1920x1080. Om den inte klarar detta är det en såkallad "Ful-HD".

Inaktiv

Dags att lägga ner denna tråd? Har ju som sagt min tv,ps3a och surround-ljud nu, enda som fattas är att jag ska orka installera trådlösa routern samt skaffa mus o tangentbord till konsolen så det blir schysstare o surfa. Fast all denna info om projektorer/platt-tv hjälper nog många som är på g med att shoppa.. är ju sån sjuk jävla djungel ^^

12
Skriv svar