Red Dead Redemption 2 patchat

Robot
Red Dead Redemption 2 patchat

Ska förhoppningsvis lösa krascherna relaterade till antivirusprogram.

#red-dead-redemption-2


Medlem

Nämner inget om mouse deadzone vilket drabbat mig. Omöjligt att sikta på något som är >30 meter bort då musen inte registrerar vid så små rörelser.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Väntar på crack och steam release

Medlem

Jag har fortfarande problem med HUD när jag kör med Vulkan. Ska testa Directx 12 sedan igen, som jag körde med ända fram tills igår eftermiddag innan spelet började krascha efter några minuters spelande.

Medlem

Hade AV buggen. Men i övrigt rätt fungerande upplevelse. Det var en rad många buggar för min del men de hindrade inte spelandet. Hästanimeringar hängde sig ibland, framför allt bakbenen på npc hästar när man red med flera. Ån i början av spelet bara försvann med vattenfallet återstående. I en barfight råkade jag skjuta en men ingen reagerade och jag sköt alla så stod mina kamrater och skuggboxades fram tills jag fick att en kamrat kolade..

Spelet var inte färdigt vid release. Jag har tålamod att vänta på patchar men jag är djupt besviken att Rockstar pushade eller blev pushade att släppa det i detta skick. Spelet är kanon inga tvivel på det då jag äger xbox one x versionen bara synd att nya spelare får detta som första intryck

Medlem

Konstigaste bugg jag haft är random inputs dvs han byter vapen/tar fram vapen fast jag inte tryckt för att göra det.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Jag har fortfarande problem med HUD när jag kör med Vulkan. Ska testa Directx 12 sedan igen, som jag körde med ända fram tills igår eftermiddag innan spelet började krascha efter några minuters spelande.

Får du "asset pop-ins" när du kör DX12? Jag fick att modeller osv dök upp sent även på Ultra med DX12 men inte med Vulkan API. Har upplevt flimmer i paus menyn med Vulkan. Att pausa flera ggr löser de för mig

Geeks Gaming

Min launcher crashar fortfarande direkt när man trycker play

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Min launcher crashar fortfarande direkt när man trycker play

Vad har du för moderkort?
Jag har MSI X570 och uppdatera bios hjälpte, konstigt nog.

Geeks Gaming
Skrivet av Turbodog:

Vad har du för moderkort?
Jag har MSI X570 och uppdatera bios hjälpte, konstigt nog.

Sitter på MSI X470. Fick de tipset också. Så håller på med de.

Geeks Gaming
Skrivet av Turbodog:

Vad har du för moderkort?
Jag har MSI X570 och uppdatera bios hjälpte, konstigt nog.

Nope still nothing

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Konstigaste bugg jag haft är random inputs dvs han byter vapen/tar fram vapen fast jag inte tryckt för att göra det.

Testa ubinda scrollen, samma problem för mig men verkar bero på sliten scroll.


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Gen
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Nope still nothing

Exakt vilket moderkort har du?

Geeks Gaming
Skrivet av Gen:

Exakt vilket moderkort har du?

Står i min signatur.
Men jag löste de. den ville tvunget ha beta bios. Och M-flash gilla inte att man hade 2 olika versioner av bios på usbn så den körde default på de som inte va beta.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Konstigaste bugg jag haft är random inputs dvs han byter vapen/tar fram vapen fast jag inte tryckt för att göra det.

Hmm, har liknande fast att hästen drar åt sidan som om jag vore hålla in A eller D, skitkonstigt ibland men händer rätt så sällan.

För övrigt, har själv ett RTX 2080 och sett att många med RTX kort klagar, men jag måste få säga att jag har la haft en jädra tur, inte en enda krash eller artefakt, har spelat en hel del timmar dessutom
Stabil temperatur på gkortet och CPUn ligger inte och svettar direkt, så jag får vara nöjd

TAMIGFAN INTE KLOKT.
Spelade nu kanske 15 minuter.... KRASH!!!!!

Alltså... Finns det underlag för att karma faktiskt existerar? Vad i helvete

Medlem

Mitt spel fryser fortfarande med ojämna mellanrum...fast jag tror inte lika ofta?!

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Mitt spel fryser fortfarande med ojämna mellanrum...fast jag tror inte lika ofta?!

En kompis laddade ner process lasso å satte en regel på rdr2.exe att vid 98% cpu belastning så kopplar den bort en kärna i en sekund.

Det löste hans problem med att spelet fryste till ibland.


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Gen
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Står i min signatur.
Men jag löste de. den ville tvunget ha beta bios. Och M-flash gilla inte att man hade 2 olika versioner av bios på usbn så den körde default på de som inte va beta.

Lustigt att jag missade din signatur Skönt att det löste sig. Pratat med MSI om mitt kort (X470 Gaming Pro Carbon) och de snackade om att det snart kommer ny BIOS.

Edit : Såg att det precis släppts en, ska testas!

Medlem

funkat nästan felfritt för mig, kraschat 2 ggr under kanske 10 timmars spelande (förmodligen mer), och så har jag nån bugg med träden ibland, väldigt sällan men ibland. annars felfritt.


signatur

//monster

Medlem

För mig har konstigt nog, allt fungerat felfritt. Inga krasher, inga launcher problem, inga "frysningar". Ingenting!!. Jaja, ingen idé att köpa en trisslott nu. För jag har väl förbrukat all min tur.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hmm, har liknande fast att hästen drar åt sidan som om jag vore hålla in A eller D, skitkonstigt ibland men händer rätt så sällan.

För övrigt, har själv ett RTX 2080 och sett att många med RTX kort klagar, men jag måste få säga att jag har la haft en jädra tur, inte en enda krash eller artefakt, har spelat en hel del timmar dessutom
Stabil temperatur på gkortet och CPUn ligger inte och svettar direkt, så jag får vara nöjd

TAMIGFAN INTE KLOKT.
Spelade nu kanske 15 minuter.... KRASH!!!!!

Alltså... Finns det underlag för att karma faktiskt existerar? Vad i helvete

Så blev det för mig också,hade spelat en dag utan större problem,sen började det ktascha efter några minuters spelande. Det löste sig när jag bytte från Directx 12 till vulkan.

Medlem

@Vercadi: Samma här. I samma veva väntar jag på att skaffa det tills nästa generation RTX kort släpps.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Min launcher crashar fortfarande direkt när man trycker play

Installera om Launchern. Se bara till att inte kryssa i "Delete Installed Games" när du avsintallerar Launchern.
Ifall du har bra lina så spelar det ju mindre roll

Medlem

Ser muspekaren hela tiden, ändrade någon inställning, sen ville epic launchern inte starta red dead mer. Testade verifiera och ändra inställningen jag gjort direkt i system.ini filen. Men hände ingenting. Så avinstallerat och tankar hem pånytt för att troligen göra samma sak igen


signatur

- pixelfantast

Medlem

@skymf: Har samma problem. Har testat flera olika "fixes". En av dom funkade men den slutade fungera efter när spelet uppdaterades.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Redjy:

En kompis laddade ner process lasso å satte en regel på rdr2.exe att vid 98% cpu belastning så kopplar den bort en kärna i en sekund.

Det löste hans problem med att spelet fryste till ibland.

Hur sätter man upp en sådan regel i PL?

Medlem

@skymf: Exakt samma grej som jag har, muspekaren jävlades ingame, gjorde en omstart och efter det så har jag inte kunnat komma in i spelet (köpt via Epic). Allt är up to date (launcher, graffe etc..), testat att köra som admin...bla, bla, bla... Ibland får jag meddelande att jag ska verifiera spelfilerna i epic, ibland säger den att spelet slutat funka "unexpected" och erbjuder att starta i safe mode med reducerad grafik...vilket för övrigt inte heller funkar.

I väntan på att multimiljardföretaget Rockstar ska få ordning på sin skit får man hoppas att nån släpper ett crack som fixar skiten...i vanlig ordning.

För egen del har jag redan dragit igenom spelet när det kom på ps4an så jag kan vänta, mina sympatier går till dem som pungat 600+ stålar på ett klasspel som fuckas av en 10 kronors jävla broken-ass-skit-launcher-från-helvetet!

Annars är allt bra....

Medlem

Det är något med den jävla Valentine staden, får OFTA krascher där nu, hänt tre gånger på 10 minuter nu

Håller på med uppdraget där man ska hämta en bounty, en kvinna som håller till i en grotta en bit ifrån, varje gång jag närmar mig Valentine så kraschar det,

Kommer mycket närmare staden om jag närmar mig staden långsamt

Jävla skräpspel

Sänkte några inställningar, gjorde samma uppdrag fjärde gången gillt, och denna gången kom jag hela vägen+hann spara

Följ denna guide:

https://www.reddit.com/r/RDR2/comments/dsfy3g/settings_that_d...

Verkar fungera "bättre" nu

Medlem

Börjar tro att det är DX12 som gör att det kraschar för mig (att det är därför det är Vulkan som är standard från början då det kanske kraschar mindre?).
Kör Online-delen i förstapersonsläge och jag har märkt att det väldigt ofta kraschar när jag gör hastiga rörelser samtidigt som jag börjar springa.

Ändrade tillbaka till Vulkan och tappar lite frames, men verkar inte vara lika kraschbenäget.
Har inte upplevt något problem ännu, men det visar väl sig.

Medlem

Fick bort muspekaren igen från spelet genom att ändra RDR2.exe kompatibel för windows 8. Sen startade jag epic launcher 32 bitars som administratör.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar