Hitman 2 firar ett år. Uppföljare under produktion

Robot
Hitman 2 firar ett år. Uppföljare under produktion
Medlem

Väldigt trevliga nyheter, jag har spelat alla Hitmanspel sedan det första kom ut i november år 2000... Känner mig gammal

Hoppas att nästa blir bra men att priset är mer rimligt än vad det är just nu för Hitman 2, 90 Euro för Gold Edition är bara löjligt, sälj spelet för 55 Euro utan en massa "Ultimate Edition"-tjafs hit och dit.

Medlem

Hitman-serien har alltid varit en av mina absoluta favoriter och jag har spelat igenom alla "de gamla" spelen flertalet gånger. Dessvärre tappade de mig helt med Hitman Absolution (eller vad det nu hette), där gamla sparsystemet ersattes med checkpoints som inte ens behöll ens progress på kartan. Det var inte så himla givande att ägna en halvtimme åt att smyga omkring och städa bort alla vakter och liknande som var i vägen, bara för att vid nästa load av checkpointen se de tidigare döda vakterna respawnade som om inget hänt?! Det kom ut en mod som löste det, men utvecklarna var snabba på att täppa igen det hålet.

Som troget fan hoppar jag ogärna över en titel så därför har jag aldrig hoppat på nya Hitman 1 och 2. Eller är det kanske lika bra att låtsas som om Absolution aldrig funnits?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sebbepojken:

Hitman-serien har alltid varit en av mina absoluta favoriter och jag har spelat igenom alla "de gamla" spelen flertalet gånger. Dessvärre tappade de mig helt med Hitman Absolution (eller vad det nu hette), där gamla sparsystemet ersattes med checkpoints som inte ens behöll ens progress på kartan. Det var inte så himla givande att ägna en halvtimme åt att smyga omkring och städa bort alla vakter och liknande som var i vägen, bara för att vid nästa load av checkpointen se de tidigare döda vakterna respawnade som om inget hänt?! Det kom ut en mod som löste det, men utvecklarna var snabba på att täppa igen det hålet.

Som troget fan hoppar jag ogärna över en titel så därför har jag aldrig hoppat på nya Hitman 1 och 2. Eller är det kanske lika bra att låtsas som om Absolution aldrig funnits?

Det fetmarkerade. Du gör dig själv en björntjänst om du inte lirar de två senaste spelen i serien. Bandesignen i Hitman och Hitman 2 är bättre än i något annat Hitman-spel, inklusive Contracts och Blood Money.

Medlem

Älskar stealth spel och älskar HiTMAN serien. Ser fram emot HiTMAN 3. Den första banan i HiTMAN 2 var dock en tutorial bana kan man säga så huvudspelet innehöll bara 5 banor från scratch. HiTMAN 1 (säsongen 2016) innehöll 6 banor från scratch. Den hade inget season pass men kom med riktigt bra special uppdrag som hade storys med olika sätt att döda på. HiTMAN 2's special uppdrag kändes som vanliga escalation uppdrag vilket sög. Däremot var season passets 2 nya kartor bra. Banken och paradisön.

Skrivet av Sebbepojken:

Hitman-serien har alltid varit en av mina absoluta favoriter och jag har spelat igenom alla "de gamla" spelen flertalet gånger. Dessvärre tappade de mig helt med Hitman Absolution (eller vad det nu hette), där gamla sparsystemet ersattes med checkpoints som inte ens behöll ens progress på kartan. Det var inte så himla givande att ägna en halvtimme åt att smyga omkring och städa bort alla vakter och liknande som var i vägen, bara för att vid nästa load av checkpointen se de tidigare döda vakterna respawnade som om inget hänt?! Det kom ut en mod som löste det, men utvecklarna var snabba på att täppa igen det hålet.

Som troget fan hoppar jag ogärna över en titel så därför har jag aldrig hoppat på nya Hitman 1 och 2. Eller är det kanske lika bra att låtsas som om Absolution aldrig funnits?

Jag hade faktiskt riktigt kul med Hitman: Absolution trots att det var olikt de andra spelen i serien. Hoppa dock INTE av att uppleva de 2 nyaste HiTMAN titlarna. De är helt olika Hitman: Absolution. En åtgång till de gamla goda spelen från förr fast ännu vassare, IMO. Väldigt stora banor som innehåller massor med roliga grejer o olika sätt att "wasta" måltavlorna på. Grym grafik.

Skrivet av Sisyr:

Det fetmarkerade. Du gör dig själv en björntjänst om du inte lirar de två senaste spelen i serien. Bandesignen i Hitman och Hitman 2 är bättre än i något annat Hitman-spel, inklusive Contracts och Blood Money.

Håller helt med dig. SebbePojken MÅSTE lira de 2 nyaste HiTMAN titlarna helt klart. Väldigt stora banor som innehåller massor med roliga grejer o olika sätt att "wasta" måltavlorna på.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Sisyr:
@CARTMAN:
Missar jag någon nödvändig handling från Absolution eller är det bara hoppa på Hitman (1) som om Absolution aldrig funnits? Tänker att det säkert finns någon YouTube-video som sammanfattar alla cinematics och därmed handlingen. I värsta fall får jag väl läsa mig till vad som hände

Medlem

Om jag minns rätt, så den enda viktiga handlingen i sträck är Hitman 1-2 (de GAMLA spelen, inte de nya). Allt efter det kan spelas löst. Rätta mig om jag har fel, folket.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

@Sisyr:
@CARTMAN:
Missar jag någon nödvändig handling från Absolution eller är det bara hoppa på Hitman (1) som om Absolution aldrig funnits? Tänker att det säkert finns någon YouTube-video som sammanfattar alla cinematics och därmed handlingen. I värsta fall får jag väl läsa mig till vad som hände

Nej då du kan hoppa på de 2 senaste direkt. Börja med HiTMAN från 2016 som hör ihop med HiTMAN 2 från 2018.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Level editor till H3, ja tack!

1
Skriv svar