Få tiden att räcka till

Medlem
Få tiden att räcka till

Hej!
Jag antar att jag inte är ensam om att ha fler intressen än spel men har ofta svårt att få ihop tiden till allt.
Ibland kan jag till exempel spela en hel kväll för att sen känna "shit vad jag hamnat efter på mina tv-serier nu". När jag sen då vill ta tag i serierna blir jag mer sugen på att spela så spelen tar över lite..

Hur lägger ni upp eran tid för att hinna med det ni vill göra? 🙂


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

När jag ser att jag har hamnat efter i mina serier så sätter jag mig oftast i WoW å farmar någonting som jag har försökt få tag på under ett tag medans jag har serien igång på andra skärmen.

Problemet kommer när jag har 4-5 spel som jag vill spela samtidigt (oftast på hösthalvåret då allting släpps samtidigt). Blir oftast att jag spelar ett spel ett tag å sedan tappar jag lusten med det då andra kommit i vägen. Plockar upp det igen när jag, randomly, kommer ihåg att jag har det i min lista =p

jbx
Medlem

Spelar på höst och vinter och ser serier vår och sommar. Det innebär att jag alltid ligger efter men hinner däremot med det jag vill.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

😆😆 Vänta tills du blir småbarnsförälder. Nöjen hamnar under tiden man egentligen borde sova, har ingen "backlog" ångest längre som man hade förut. Så min lösning var att sluta bry mig. 😆

Medlem

Jag har tyvärr samma problem; såväl film och serier som spel och böcker ligger på hög och väntar. Har nog mer backlogångest än klimatångest och är samtidigt dum nog att alltid köpa saker direkt vid release. Ett antal av mina spel har hunnit komma till game pass innan jag startat dem för första gången och ett antal andra, t.ex. The Division 2, införskaffades för 699:- på releasedagen och avinstallerades nyligen utan att någonsin ha startats för att göra plats för CoD. Serier, filmer och böcker är det värre med och de har nästan helt fått stryka på foten på äldre dagar.

Medlem

För mig är problemet sträckt långt utanför spelvärlden. Har så många serier och filmer jag vill se, böcker jag vill läsa och musikalbum jag vill lyssna på. Ofta är det även så att jag inte precis känner något sug för annat än just musikdelen, p.g.a. att det oftast inte precis ger någon underhållning eller ro längre, trots att önskan för att beta av backlogen finns där innerst inne.

Blir typ när jag väl finner ett sug för något, då betar jag av en del av bara rena farten. Men något jag absolut inte gör är att köpa spel direkt vid release, då jag vet att betala 600-700kr för ett spel som bara kommer ligga och damma, är inte värt det. Förut, när jag hade dubbla skärmar, så körde jag oftast spel på ena och serier på andra, så jag i princip kunde beta av båda samtidigt. Visst, inget ljud på spelet och handlingen antagligen tog en törn, men var värt det då.

1
Skriv svar