Samma input slutar fungera i flera spel?

Medlem
Samma input slutar fungera i flera spel?

Vet inte hur jag ska formulera det här men jag börjar såhär, Jag spelade Remnant from the ashes på steam med trådlös xbox one kontroll och RB slutade fungera.
För de som inte vet vad Remnant är? Det är mer eller mindre Dark souls med skjutvapen. Istället för magi, har man vapen mods, granatkastare, turrets, sköld etc, som man aktiverar med RB på kontroll eller F på tangentbord.

Spelade coop med en polare och allt funkade som det skulle fram till en boss fight, Innan vi gick in till bossen bytte jag mods på mina vapen men jag kunde inte aktivera dom under boss fighten, min polare kunde använda sina mods utan problem. Först tänkte att det var nåt fel på kontrollen, en sliten xbox one v1 kontroll.
Vi dog av bossen och Jag passade på att byta till min nyare xbox one v2 kontroll, den har dock driftstörningar som gör att kameran tittar uppåt av sej själv, men RB funkade inte på den heller. Testade istället F på tangentbordet men det funkade heller inte.
Vi klarade bossen och jag gick ut i menyn och joinade min polare igen, nu fungerar både F och RB igen helt plötsligt?

Nu, idag började jag spela The saboteur på gog, och samma problem hände här med. Man kastar granat med RB och Q på Tbord. Det står klart och tydligt att jag har 4/5 granater men kan inte använda dom med varken kontroll eller Tbord. Jag köper en granat så jag har 5/5 granater och nu kan jag kasta granater igen med både kontroll och Tbord? Även när jag har fått slut på granater och plockat up en ny så fungerar det.

Jag vet inte om det är en tillfällighet? Men att ett liknande problem händer i två olika spel från två olika klienter känns mysko? Ska testa flera spel.

Har sökt igenom datorn med malwarebytes och ms defender men de hittar inget.
Alla drivers är uppdaterade.

1
Skriv svar