Death Stranding släpps till både Steam och Epic Games Store

Robot
Death Stranding släpps till både Steam och Epic Games Store
Medlem

Synd att det inte släpps tidigare. Vet ej om det är värt att invänta PC versionen. Sjukt sugen på att börja spela!

Gen
Medlem

Battle of the giants!

Här hade det varit superintressant att ta del av försäljningsstatistiken. Vem är störst egentligen? Har EGS gått om Steam? Eller inte?

Medlem

drygt det kommer första nästa sommar...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Synd att det inte släpps tidigare. Vet ej om det är värt att invänta PC versionen. Sjukt sugen på att börja spela!

Som vanligt kommer pc vara "ultimate edition" visa med plånboken att det är det vi vill ha på en gång så vänta

Finns enda andra bra spel att spela


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag skaffar det när det släpps på GoG (>2030?).

NuZ
Testpilot

Fantastiskt spel!! Sitter som klistrad i denna Amazon, FedEx, Postnord simulator


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Gen:

Battle of the giants!

Här hade det varit superintressant att ta del av försäljningsstatistiken. Vem är störst egentligen? Har EGS gått om Steam? Eller inte?

Ja det hade varit intressant. Tror dock att Steam är betydligt starkare än EPiC. Men som sagt det skulle vara kul att se statistik.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Molotov:

Som vanligt kommer pc vara "ultimate edition"

Minus frekventa krascher, inställningspill till förbannelse osv. då :-P. Skämt åsido så tycker jag spelet verkar riktigt intressant. Blir helt klart att inhandla framöver.

Medlem
Skrivet av Gen:

Battle of the giants!

Här hade det varit superintressant att ta del av försäljningsstatistiken. Vem är störst egentligen? Har EGS gått om Steam? Eller inte?

Epic har fortfarande inte uppgett försäljningssiffror för en enda EGS-exklusivitet utan att baka in konsolförsäljning. Tvivlar på att de ens är i närheten av Steam.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja det hade varit intressant. Tror dock att Steam är betydligt starkare än EPiC. Men som sagt det skulle vara kul att se statistik.

Vad som hade varit intressant är om de nu visar att spelet blir billigare hos dem, släpps det för samma pris som på Steam så ja...

eld
Medlem

Hade aldrig trott att det skulle bli steam, var helt säkert på enbart epic, så fel hade jag!

Innebär det att Death Stranding blir första sony-spelet på steam?

Medlem
Skrivet av Esri:

Vad som hade varit intressant är om de nu visar att spelet blir billigare hos dem, släpps det för samma pris som på Steam så ja...

Det kommer vara samma pris. Steam har det i sina avtal att spel inte får säljas billigare på någon annan plattform inom en viss tid. Steam kan konsten att kontrollera marknaden.

eld
Medlem
Skrivet av lerb:

Hm, intressant tanke. Vet inte om Dark Souls räknas som "sony-spel"? Eller Helldivers, exempelvis. Dessa finns ju på Steam.

Dark souls ägs av from software har jag för mig, men helldivers verkar vara ett Sony IP!

Medlem
Skrivet av eld:

Innebär det att Death Stranding blir första sony-spelet på steam?

Nja, Steam fick ju Everybody's Gone to the Rapture för några år sedan. Men med tanke på att det var planerat till PC innan det blev PS4-exklusivt så vet jag inte om det räknas.

Medlem

Kan tillägga att om det rör sig om tidsexlusivitet hos Epic Games rör det sig i sådana fall om max en månad på grund av Steams avtal.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Kan tillägga att om det rör sig om tidsexlusivitet hos Epic Games rör det sig i sådana fall om max en månad på grund av Steams avtal.

Fast det visade ju sig att alla hade brytit mot detta avtal hela tiden. Förutom R* med sitt Red Dead Redemption 2 släpp som kommer 1 månad efter nu i december. De andra spelen ligger 1 år efter förutom BorderLands 3 som ligger på 6 månader. Så Valve är slappa på att styra den regeln verkligen. Tyvärr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fast det visade ju sig att alla hade brytit mot detta avtal hela tiden.

Det du syftar på var väl ett ganska nytt tillägg för avtalen?

Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det du syftar på var väl ett ganska nytt tillägg för avtalen?

Nej faktiskt inte. Det var från 2017 visade det sig enligt folk som forskat i avtalen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Det kommer vara samma pris. Steam har det i sina avtal att spel inte får säljas billigare på någon annan plattform inom en viss tid. Steam kan konsten att kontrollera marknaden.

Det får du gärna ta fram, för deras avtal för utvecklare eller utgivare säger inte ett ord om att du måste ha samma pris på alla plattformar.

Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det du syftar på var väl ett ganska nytt tillägg för avtalen?

Man misstänker att det är ett "catch-all" tillägg skrivet av deras jurister, det står i princip i alla liknande avtal, däremot så är det väldigt sällan man tillämpar det.

Medlem
Skrivet av eld:

Dark souls ägs av from software har jag för mig, men helldivers verkar vara ett Sony IP!

Lite off-topic men det är intressant att Arrowhead inte visat någonting nytt sedan Helldivers som kom för snart fyra år sedan. Det får mig att tro att de kanske arbetar på något som är tänkt för ett konsolsläpp?

1
Skriv svar